Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Meetzoeker camera

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Meetzoeker camera

    Na talrijke DSLR toestellen ben in van plan een deftig meetzoeker camera aan te schaffen maar niet in de prijsklasse van een Leica. I; ben het gezeul met lenzen, statieven en flitsers grondig zat ik zoek iets van goede kwaliteit, 12MP is voldoende meer is ook goed. Geen superzoom want dat zijn meestal slechte objectieven maar scherp en lichtgevoelig +- f 2.0 of minder zoom 3 tot 5X goede batterij en niet loodzwaar. Graag uw adviezen ???
    Nikon D5000 A-FS Nikor 1:3.5/5.6 18-55mm G VR, A-FS Nikor 1:4/5.6 55-200mm ED VR.

  • #2
    Re: Meetzoeker camera

    meetzoeker camera's heb je weinig keuze vrees ik buiten Leica, bedoel je niet toestellen a la Olympus M4/3, Fuji X serie, Sony A7, enz... de zn mirrorless camera's ?
    Mijn beste Foto moek nog trekke.

    Comment


    • #3
      Re: Meetzoeker camera

      Naast de Leica's kon je tot maart van dit jaar de Epson R-D1x(G) kopen. Een echte Meetzoekercamera met Leica mount. Wil je meer comfort en kwaliteit dan is de Fuji X-pro 1 de enige camera die in de buurt komt van de echte Meetzoekercamera zoals de Leica M 240, M9. Hier kan je ook probleemloos de leica-optiek mee gebruiken. Door de optische en EVF zoeker heb je toch bijna het gevoel om met een echte Rangefinder te werken.

      Comment


      • #4
        Re: Meetzoeker camera

        Gisteren heb ik mij een Panasonic Lumix LX-100 aangeschaft. Dat is de goedkope versie (799 €) van de Leica die binnenkort op de markt komt met precies dezelfde specificaties. Goede Leica lens 1.7 - 2.8. Eerste indruk: positief. Zéér positief. EVF, geen optische zoeker, maar die EVF werkt heel prettig. Diafragma en sluitertijd instellen net gelijk vroeger met ring rond de lens (diafragma) en sluitertijdenknop. Lichtcorrecties rechtstreeks binnen handbereik. Manueel scherpstellen met de bedieningsring. Het lijkt een beetje op werken met de Leica M met als optie dat ook alles automatisch kan.

        www.decultuurconsument.be
        https://www.flickr.com/photos/decultuurconsument/

        Comment


        • #5
          Re: Meetzoeker camera

          Oorspronkelijk geplaatst door beeldmaker Bekijk bericht
          Naast de Leica's kon je tot maart van dit jaar de Epson R-D1x(G) kopen. Een echte Meetzoekercamera met Leica mount. Wil je meer comfort en kwaliteit dan is de Fuji X-pro 1 de enige camera die in de buurt komt van de echte Meetzoekercamera zoals de Leica M 240, M9. Hier kan je ook probleemloos de leica-optiek mee gebruiken. Door de optische en EVF zoeker heb je toch bijna het gevoel om met een echte Rangefinder te werken.
          De Leica en de Epson zijn inderdaad de enige digitale meetzoekers. En in film is er ook niet veel meer in productie.

          Comment

          Working...
          X