Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sportfotografie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sportfotografie

    Als ik op sommige evenementen kom dan zie ik soms wel tientallen gevorderde(tenminste aan het materiaal te zien ) sportfotografen.
    Hier merk ik dat er nauwelijks interesse is voor sportfotografie. En en het is een klein beperkt aantal die sportfoto's plaatsen.
    Zijn hier dan zo weinig sportfotografen aanwezig die eventueel hun kennis willen overdragen?

    Valt mij de laatste tijd wel erg op, en dat is natuurlijk wel jammer voor zij die sportfotografie onder de knie willen krijgen.
    Let op: Het is niet de bedoeling om hier personen te gaan aanvallen, want iedereen heeft wel een voorkeur bij fotografie. Maar ik wil eens toetsen of er hier sportfotografen aanwezig zijn die ik niet terugzie in het desbetreffende forumonderdeel.

    Met een beetje humor bij dit topic, zie deze link eens, en dat zien we nauwelijks terug???

  • #2
    Re: Sportfotografie

    Heel leuke foto in de link.

    Een enkele keer ga ik naar een Cyclocross, atletiekwedstrijd of motorraces. Niet dat ik gek ben op deze sporten maar het is wel eens leuk om te proberen dit goed op de foto te krijgen.
    Vorig jaar heel goede (vond ik) foto's van een moterrace gemaakt en dit jaar was het resultaat bedroevend.

    Ik kan mij de frustratie wel voorstellen van de personen die veel sportfoto's op BD plaatsen en nauwelijks tot geen commentaren krijgen. De interesse hier op BD is dus niet zo groot.
    http://www.smuttynose.nl

    Comment


    • #3
      Re: Sportfotografie

      Iedereen zijn voorkeur uiteraard.

      Ik ben een beginnende fotograaf en speel toevallig zelf competitie badminton. Ik hoop in de nabije toekomst een bijdrage te kunnen leveren met hopelijk wat interessante badminton foto's. Misschien niet de eenvoudigste sport om te fotograferen. Ik hoop in ieder geval te kunnen bijleren.

      Comment


      • #4
        Re: Sportfotografie

        Oorspronkelijk geplaatst door jvanlinden Bekijk bericht
        Iedereen zijn voorkeur uiteraard.

        Ik ben een beginnende fotograaf en speel toevallig zelf competitie badminton. Ik hoop in de nabije toekomst een bijdrage te kunnen leveren met hopelijk wat interessante badminton foto's. Misschien niet de eenvoudigste sport om te fotograferen. Ik hoop in ieder geval te kunnen bijleren.
        Welkom En leuk dat we daar ook in de toekomst wat beelden van te zien gaan krijgen. Ben benieuwd

        Comment


        • #5
          Re: Sportfotografie

          Ik heb vroeger regelmatig badminton en volleybal foto's gemaakt en soms eens hier gepost.

          Hier kwam echter heel weinig reactie op en ik denk voornamelijk omdat dit geen sporten zijn die veel mensen interesseren.
          Op de site hier zie je ook bijna enkel voetbal, autosport en wielrennen.
          Af en toe eens iets anders maar dat is toch maar heel sporadisch.

          Aangezien ik zelf bijna niet meer speel (toch niet competitief) is het fotograferen ervan ook geminderd en als ik dan eens foto's maak voor een evenement dan worden die op de site getoond van een club en post ik ze niet nogmaals hier.


          Voor badminton vind ik het moeilijk want je zit altijd in sporthallen (al dan niet slecht verlicht) en vaak ook met veel storende elementen.
          Af en toe heb je dan eens een speciale gelegenheid (Belgian International in Leuven) waar je wel mooie foto's kunt trekken (meestal met zoom want je zit toch tussen het publiek).
          Maar voor het overgrote deel ga je toch veel foto's hebben die personen (die niets van badminton kennen of niet in de sport geïnteresseerd zijn) niet zullen zeggen.


          mvg en succes

          Steven
          1DMkII/IV + 40D + Glas + Light + Storage

          Comment


          • #6
            Re: Sportfotografie

            Oorspronkelijk geplaatst door canonex Bekijk bericht
            Ik heb vroeger regelmatig badminton en volleybal foto's gemaakt en soms eens hier gepost.

            Hier kwam echter heel weinig reactie op en ik denk voornamelijk omdat dit geen sporten zijn die veel mensen interesseren.
            Op de site hier zie je ook bijna enkel voetbal, autosport en wielrennen.
            Af en toe eens iets anders maar dat is toch maar heel sporadisch.

            Aangezien ik zelf bijna niet meer speel (toch niet competitief) is het fotograferen ervan ook geminderd en als ik dan eens foto's maak voor een evenement dan worden die op de site getoond van een club en post ik ze niet nogmaals hier.


            Voor badminton vind ik het moeilijk want je zit altijd in sporthallen (al dan niet slecht verlicht) en vaak ook met veel storende elementen.
            Af en toe heb je dan eens een speciale gelegenheid (Belgian International in Leuven) waar je wel mooie foto's kunt trekken (meestal met zoom want je zit toch tussen het publiek).
            Maar voor het overgrote deel ga je toch veel foto's hebben die personen (die niets van badminton kennen of niet in de sport geïnteresseerd zijn) niet zullen zeggen.


            mvg en succes

            Steven
            Daar schrijf je al wat Ik begrijp het volledig. Het is ook moeilijk om adviezen aan te wenden bij fotografen als ze niet in het sportonderdeel geïnteresseerd zijn. Blijft een lastig verhaal inderdaad, maar ik merk ook bij mezelf dat ik niet alles binnen fotografie leuk vind.

            Comment

            Working...
            X