Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Pentax laten vallen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Pentax laten vallen

    Ik heb gisteren mijn pentax El-2000 laten vallen, nu kan ik nog wel foto's trekken maar mijn scherm boven op het toestel is gebarsten en is de inkt verspreidt over dat schermpje "hier kan mijn sluitertijd en zo aflezen"
    Zou dit nog te repareren zijn?

    bedankt

    Killerke
    www.knfotostudio.be

  • #2
    Dat LCD-schermpje kan waarschijnlijk wel vervangen worden. Vraag in de winkel of ze geen prijslijst hebben liggen, want meestal betaal je voor een reparatie een vast (forfetair) bedrag. Maar als de kostprijs te hoog wordt, dan beginnen ze er volgens mij niet meer aan. Hou er ook rekening mee dat zo'n toestel zeer snel in waarde vermindert, dus geef er niet meer geld aan uit dan wat het toestel nog waard is.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Hoe weet ik de waarde van mijn toestel nog? enig idee hoeveel dit ongeveer zal kosten?

      vriendelijk bedankt
      www.knfotostudio.be

      Comment


      • #4
        Ik denk dat uw dealer daar een bestek voor kan opmaken!

        Trouwens "alles" is te repareren, maar of dat altijd verstandig is...

        Tegenwoordig is herstellen blijkbaar uit de mode, het is voor hen goedoper om een ganse nieuwe print te plaatsen dan een draadje terug te solderen...

        Comment


        • #5
          Een vriend van mij heeft ooit nog een Canon powershot S40 gekocht en moest die de volgende dag al laten repareren omdat ie ook gevallen was en het LCD-scherm onbruikbaar. Toen kostten die dingen nog 25000 frank (of daaromtrent).
          Verdikt van Canon: economisch niet herstelbaar...

          Het is een feit dat bijna alle fabrikanten met forfaits werken voor herstellingen; je betaald dan een vast bedrag per type toestel, maar het geeft de fabrikant wel het recht herstellingen te weigeren...

          Ik wil je de moed niet ontnemen, maar ik vrees dat je toestel niet meer hersteld kan worden. Ik zou in elk geval eens de winkel binnenspringen war je het toestel hebt gekocht...
          Veel suc6...
          http://www.digifotofreak.nl

          Comment

          Working...
          X