Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wie helpt mij te kiezen ...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Wie helpt mij te kiezen ...

    Hoi,
    Voor m'n 14-jarige dochter, die graag fotografeert en er veel interesse in heeft, wil ik een nieuwe camera kopen. Niet te duur, maar toch met heel wat mogelijkheden (vooral uit oogpunt dat ze zo veel kan bijleren).
    Een serieuze zoom is voor haar belangrijk.


    M'n keuze gaat tussen een

    Canon SX170 IS
    en
    Samsung WB1100F

    Prijsverschil is verwaarloosbaar.

    Ik heb de indruk dat de Samsung niet manueel instelbaar is wat sluitertijd e.d. betreft.

    Graag jullie meningen om m'n keuze te kunnen maken, waarvoor m'n dierbare dank !

  • #2
    Re: Wie helpt mij te kiezen ...

    kzou toch eerder voor een dslr of systeemcamera gaan met verwisselbare lenzen...
    dan kan ze zonder remmingen doorleren (is natuurlijk te zien wat het budget is en of 2dehands een optie is)
    prijs-kwaliteit is een d3200 van nikon een echte prijsbreker in mijn ogen,
    ze hebben in ieder elektro-zaak nu aanbiedingen lopen van een combo met geheugenkaartje en camera-tas erbij (gebruik die zelf ook nog veel van vroeger met zo'n soortgelijk pakket te starten)
    portfolio en workshops:
    https://www.bennybulke.com/

    Comment


    • #3
      Re: Wie helpt mij te kiezen ...

      Voor zo'n budget kun je toch een aardige systeemcamera vinden met een goede standaardlens, daar kan ze met een tussenring ook oude lenzen van de familie op zetten. Leert ze volgens mij meer van dan van een automaatje.
      Sony en Olympus
      Fotoseries

      Comment


      • #4
        Re: Wie helpt mij te kiezen ...

        1 ) Waarom een SX170 IS i.p.v. een SX400 IS ?
        2 ) 'k Zou die rode Samsung nemen. Voor een meisje....
        3 ) Voor een beginneling zou ik niet met verwisselbare lenzen, noch stofjes op de sensor, beginnen.
        Leren fotograferen is meer dan lenzen verwisselen. Henri Cartier-Bresson deed het ook allemaal met een 50mm lens.
        En frustraties kunnen nefast zijn.
        Ze heeft nog tijd genoeg om te upgraden.
        4 ) Beide camera's maken video's van SLECHTS HD kwaliteit. Dat is 1280 x 720.
        Vandaag de dag is 1920x1080 de norm, morgen is het 4K. Maar dit is een heel persoonlijk argument.
        Last edited by Skitch; 2 december 2014, 22:51.
        " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

        Comment


        • #5
          Re: Wie helpt mij te kiezen ...

          Kijk ook eens naar de Panasonic TZ55. Die heeft automatische, half automatische en manuele instellingen .
          Filmt in full HD, 20x zoom, wifi en heeft een kantelbaar scherm (goed voor selfies).
          Kost slechts €10 meer dan de Samsung WB1100F.
          Rudi
          Last edited by rudimaes; 3 december 2014, 13:20.

          Comment


          • #6
            Re: Wie helpt mij te kiezen ...

            Dank voor jullie interessante bijdragen/standpunten.

            Uiteindelijk kocht ik gisteren :

            Canon Powershot SX500 IS : 149 euries.

            Kreeg er nog een Sd-kaartje 8 Gb met Wifi bovenop.

            Niet het meest fantastische toestel, maar gezien de verhouding verwachtingen - prijs, en vooral (wat dochterlief fijn vindt) de sterke zoomfunctie en de handmatige functies, is het al bij al een degelijke aankoop.

            'k Zal maar al begin sparen voor als ze binnen een paar jaar een toestel met wissellenzen wil ...

            Comment

            Working...
            X