Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Oef, dat ws op het nippertje!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Oef, dat ws op het nippertje!

    Maar hoe filmen ze iets dergelijks?
    Zeker niet kijken want het loont niet echt de moeite.

    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

  • #2
    Re: Oef, dat ws op het nippertje!

    Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
    Maar hoe filmen ze iets dergelijks?
    Zeker niet kijken want het loont niet echt de moeite.

    https://www.youtube.com/v/XBEyCr5AoIs
    Tja eten en gegeten worden....
    Het is natuurlijk een montage, maar dan nog ... ze moeten bepaalde beelden toch ooit eens gefilmd hebben.
    Knap filmpje.

    Doet me een beetje denken aan de "interessante verhalen" van de mensen bij de barista op één: daar zijn er natuurlijk al 20 gefilmd en daaruit kiezen ze er ééntje die ze dan uitzenden.
    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
    Si non, on devient bonbon
    Et les gens nous mangent !"

    Comment


    • #3
      Re: Oef, dat ws op het nippertje!

      Prachtige film. Hoedje af!
      Hoe ze zo iets filmen ?
      Eerst een draaiboek maken met de lijnen van het verhaal dat verteld wordt.
      Dan weet je welke beelden er moeten "voorhanden" zijn.
      Dan met veel geduld en veel tijd al de beelden, de clips, bijeen filmen. Dat puzzelwerk bij het monteren van al die (duizenden ? ) clips voor die 5 minuten film is een geweldige prestatie op zich.
      Het kan zijn dat sommige clips op een geheel andere plaats en tijd gefilmd wordt. Er kan een soms een jaar, of meer tijd tussen zitten.
      Let eens goed op : die vogel (arend ? ) land op een tak om daarna terug weg te vliegen. Dat is niet dezelfde tak, noch dezelfde boom, misschien niet hetzelfde bos (*). Misschien niet dezelfde week gefilmd.
      Op een bepaald ogenblik zie je die eekhoorn ( eekhoorn ? : 'k ken niet veel van dieren...) uit een boom springen. Plots zitten er terug meer bladeren aan de bomen.

      Al bij al is dat geen doodgewoon YT filmpje maar een kunstwerk. Daar zit enorm veel tijd in......
      Chapeau voor de makers ervan.

      (*)...misschien niet hetzelfde bos.... : die cameramensen hebben wel hun lievelingsplaatsen, de kans is er dus dat het hetzelfde bos is.
      (**) Dierenliefhebbers zouden wel kunnen teleurgesteld zijn als ze helemaal weten hoe zo'n film gemaakt wordt. 'k Bedoel: greenscreen en andere leuke effecten.
      Last edited by Skitch; 2 december 2014, 20:55.
      " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

      Comment


      • #4
        Re: Oef, dat ws op het nippertje!

        Deel 2:
        Niet dat ik natuurfilms wil ontluisteren.
        Sommige natuurfilmers zijn heel eerlijk en oprecht in het maken van hun film.
        Anderen een beetje minder.
        Ter info : Kijk eens hier.
        PS: Hier gebruikt men geen Greenscreen maar een Bluescreen. Het komt op eigenlijk op hetzelfde neer.
        Alhoewel: in de natuur is het misschien wenselijk om de groene kleuren niet weg te "toveren" (bladeren/mos).
        Het blauw komt veel minder in de natuur voor, behalve de hemel. Maar dat is sowieso toch al achtergrond.
        Last edited by Skitch; 2 december 2014, 22:41. Reden: Green/ blue + nog een typo
        " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

        Comment


        • #5
          Re: Oef, dat ws op het nippertje!

          Ik heb hier nu al tien keer naar gekeken en het blijft me fascineren! Chapeau voor de makers ervan!
          Touch the Earth...Gently
          www.passionsenfrance.com

          Comment


          • #6
            Re: Oef, dat ws op het nippertje!

            Film is net echt. Bij films moet je net als bij illusionisten niet willen weten hoe de trukendoos in elkaar steekt, maar gewoon genieten.
            Bij een natuurfilms moet het verhaal wel kloppen.

            Comment


            • #7
              Re: Oef, dat ws op het nippertje!

              Mijn vrouw en ik kijken graag naar natuurdocus op canvas vooral en die zijn meestal gemaakt door de BBC.
              Echt kunstwerkjes waar vele vele uren werk in zit maar waar ze ook gebruik maken van echte hightech om somige slomos te kunnen maken.
              Zit daar een deel in dat in studio gemaakt is? who cares, als het verhaal maar klopt. Goede closeups versterken de band met de kijker.
              Het studio deel zal beperkt zijn tot net die closeups, ik zie ze nog niet een bos in de studio zetten maar een nestje namaken, waarom niet.

              Comment


              • #8
                Re: Oef, dat ws op het nippertje!

                wel een knappe montage.
                grt,bouk.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                Comment


                • #9
                  Re: Oef, dat ws op het nippertje!

                  Knap. Maar alle natuurfilms zijn gewoon montages hee.

                  Soms moet ik er wel om lachen: het volledige "roofdier jaagt op prooi in de savanne" verhaal klopt, maar in een scène van 2 minuten zie ik vier seizoenen passeren in de achtergrond.
                  http://www.theafricabug.com

                  Comment


                  • #10
                    Re: Oef, dat ws op het nippertje!

                    Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk bericht
                    Knap. maar in een scène van 2 minuten zie ik vier seizoenen passeren in de achtergrond.
                    het gaat snel tegenwoordig!! (of die dieren lopen verduveld traag )

                    On Topic:
                    Pracht van een montage, en mooie bijpassende muziek. Tenzij je echt gaat zoeken naar verschillen geeft het toch een idee 1 scene te zijn die je ziet. Dat vind ik zeer goed gedaan!

                    Tom
                    De gustibus et coloribus non est disputandum
                    Nikon F70 analoog, Tri-x filmpjes

                    Comment


                    • #11
                      Re: Oef, dat ws op het nippertje!

                      het feit is dat het in werkelijkheid ook zo gaat, tis alleen niet te filmen.
                      grt,bouk.
                      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                      Comment


                      • #12
                        Re: Oef, dat ws op het nippertje!

                        Waarin film verschilt van foto's; een reeks beelden die meer dan de moeite waard is.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Oef, dat ws op het nippertje!

                          Mooie montage dat wel .... en leuk om hier die verschillende reacties te lezen.
                          Maar denk wel dat de meesten van jullie toch wel weten dat dit grotendeels manipulatie is, knippen-plakken met "wilde" dieren maar ook afgerichte dieren/vogels.

                          grts
                          Sieg
                          Voor meer foto's ; www.sieg.be

                          Comment

                          Working...
                          X