Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

lightroom 5.4

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • lightroom 5.4

    ik gebruik in reeksen foto's veel de knop "vorige" voor een vlotte workflow,
    en van daaruit dan weer kleine aanpassingen, enzovoort, enzo verder

    wat ik me nu eigenlijk afvraag: kun je dit in de menu's ergens instellen wat hij dan kopieert van de vorige instellingen
    ik zou bijvoorbeeld crop, vignet, chromatische abberatie enz... uitschakelen....
    om zodanig tot een nòg vlottere workflow te komen
    portfolio en workshops:
    https://www.bennybulke.com/

  • #2
    Re: lightroom 5.4

    Als ik dat doe krijg ik een pagina waar je moet aanstippen wat je wilt veranderen. Misschien heb jij die vraag ergens uitgezet. Maar het kan dus wel degelijk.

    Comment


    • #3
      Re: lightroom 5.4

      Kan je dat niet gemakkelijker met sychronisatie? Je doet de bewerking in één foto selecteerd dan alle foto waar je die toepassing op wil doen , als je dan sychronisatie drukt krijg je een venster waar alle bewerkingen in staan, je vinkt dan aan welke bewerkingen je juist gedaan hebt en die op de andere foto's moeten uitgevoerd worden. Of heb ik de vraag verkeerd begrepen?

      Comment


      • #4
        Re: lightroom 5.4

        Ik gebruik de synchronisatie optie voor batch processing.

        Check deze link
        “Your first 10,000 photographs are your worst.” ― Henri Cartier-Bresson

        Canon EOS 5D MKII -- Canon EOS 500D -- Canon 24-70 f/2.8 -- Canon 18-55 f/3.5-5.6 -- Canon 50mm f/1.8 -- Canon 70-200 IS f/2.8 -- Tokina 11-16 f/2.8

        Comment


        • #5
          Re: lightroom 5.4

          het is geen batch processing dat ik bedoel...
          dat is voor vele afbeeldingen in één keer te doen, en dan apart bijregelen...
          ik het het eerder op één afbeelding staan (in ontwikkelen-module) dan naar de volgende klikken en "VORIGE" kiezen (omdat ik dan verschillende settings uit verschillende soort afbeeldingen kan "rippen" als het ware)
          en dan wìl ik geen kader voor alles in te stellen, ik zou dit kader op voorhand willen instellen zodanig dat ik dat niet meer hoef in/uit te vinken eenmaal ik bezig ben
          dus de instellingen die ik zou uitvinken zou ik dus in geen enkele afbelding willen toegepast zien....

          hoop dat ik het verstaanbaar uitgelegd heb
          portfolio en workshops:
          https://www.bennybulke.com/

          Comment


          • #6
            Re: lightroom 5.4

            Je kan je settings toch makkelijk wegschrijven als voorinstelling en nadien oproepen wanneer je ze nodig hebt. Zo kan je elke bewerking appart of vaste standaard bewerkingen die je uitvoerd samen wegschrijven. Als dat je bedoeling is ?
            gr, JOHAN , nikon D90, D7100

            Comment

            Working...
            X