Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

KHL Inkt

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • KHL Inkt

    Zijn er hier mensen die onlangs nog iets online aankochten bij KHL Inkt in Hasselt?
    Ik heb een Canon MG 8150 en dat beest slikt patronen alsof het niets was.
    Dus ik dacht ik koop lege patronen met automatische reset chip, 100ml flesjes inkt en stuur een mail naar KHL Inkt om meer inlichtingen.
    Is nu ongeveer een week geleden en nog steeds geen antwoord ontvangen op mijn simpele vraag "wat heb ik nodig voor mijn Canon MG 8150 te voorzien van hervulbare patronen en welke inkt dien ik hiervoor te bestellen?"
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

  • #2
    Re: KHL Inkt

    Ik heb er al een paar keer inkt besteld, en die is altijd geleverd.
    Als de inkt moet dienen voor foto-afdrukken, hou er dan wel rekening mee dat de kleuren er niet 100% hetzelfde uit zullen zien als met de originele inkt.
    Je kan wel een kleurprofiel maken met die inkt, maar de kleuren vervagen ook na een tijdje als de foto's in het licht hangen.
    Dat geldt toch voor de KHL inkt die ik in mijn Epson P50 gebruik.

    Maar voor al het andere "papierwerk" is die inkt een prima alternatief tegenover de heel erg dure originele inkt.

    Foto-afdrukken bestel ik liever bij een afdrukcentrale, dan zien ze er altijd prima uit, en tot nu toe heb ik bij die afdrukken nog geen verkleuring gezien (afdrukken van Pixum, Cewe, Aldi fotoservice...).
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: KHL Inkt

      Bedankt voor de info Bart.
      Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
      Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

      Comment


      • #4
        Re: KHL Inkt

        http://www.khl-inkt.be/inkt/canon/pi...ma-mg8150.html hier kan je alles vinden ( de potjes inkt staan beneden op deze blz.)



        deze patronen moet je hebben, kijk naar de nummers ....staan ook op de originele patronen.

        PJW
        Nikon, Epson Stylus Pro 4900, Epson Perfection V750 Pro, X-Rite i1Publish Pro, www.pwf.be

        Comment


        • #5
          Re: KHL Inkt

          Ik heb een resetter en inkt hier gekocht en ik zie geen verschil met de fotos afgedrukt met Canon inkt:



          Dit is de outlet van de fabrikant zelf. Zijn inkt wordt ook nog met de oude naam Sudhaus verkocht aan veel refillers in Duitsland.
          Hij scoort ook goed in duurzaamheidstesten, alhoewel geen enkele "dye" inkt het eeuwige leven heeft.

          Doorgaans wordt aangeraden van de originele Canon cartridges te resetten en te hervullen (dat lukt ook met een aantal compatiebele).
          Je kan ook kiezen voor cartridges met autoreset chips.
          Last edited by palombian; 5 december 2014, 10:01. Reden: resetter

          Comment


          • #6
            Re: KHL Inkt

            Oorspronkelijk geplaatst door pjw Bekijk bericht
            http://www.khl-inkt.be/inkt/canon/pi...ma-mg8150.html hier kan je alles vinden ( de potjes inkt staan beneden op deze blz.)



            deze patronen moet je hebben, kijk naar de nummers ....staan ook op de originele patronen.

            PJW
            Gisterenavond nog een bestelling geplaatst, nu nog wachten wanneer ik ze zal ontvangen.

            Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
            Ik heb een resetter en inkt hier gekocht en ik zie geen verschil met de fotos afgedrukt met Canon inkt:



            Dit is de outlet van de fabrikant zelf. Zijn inkt wordt ook nog met de oude naam Sudhaus verkocht aan veel refillers in Duitsland.
            Hij scoort ook goed in duurzaamheidstesten, alhoewel geen enkele "dye" inkt het eeuwige leven heeft.

            Doorgaans wordt aangeraden van de originele Canon cartridges te resetten en te hervullen (dat lukt ook met een aantal compatiebele).
            Je kan ook kiezen voor cartridges met autoreset chips.
            De volgende keer zal ik daar eens bestellen, het blijft binnen de EU.
            Ik las hier op BD over "Hobbicolors" maar die komen uit de VS en er zal invoer taks te betalen zijn en ben daar niet zo happig naar.
            Met 123inkt heb ik heel slechte ervaringen. Printerkop naar de vaantjes van een Canon Pixma IP4000. Enkel te herstellen door op te sturen.
            Printer is tenslotte in het containerpark terecht gekomen met de rest van de volle patronen van 123inkt die ik nog had.
            Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
            Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

            Comment


            • #7
              Re: KHL Inkt

              Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
              Gisterenavond nog een bestelling geplaatst, nu nog wachten wanneer ik ze zal ontvangen.



              De volgende keer zal ik daar eens bestellen, het blijft binnen de EU.
              Ik las hier op BD over "Hobbicolors" maar die komen uit de VS en er zal invoer taks te betalen zijn en ben daar niet zo happig naar.
              Met 123inkt heb ik heel slechte ervaringen. Printerkop naar de vaantjes van een Canon Pixma IP4000. Enkel te herstellen door op te sturen.
              Printer is tenslotte in het containerpark terecht gekomen met de rest van de volle patronen van 123inkt die ik nog had.

              Ik zou dat niet direct op de inkt steken.

              Voor Canon is een printkop een verbruiksartikel, vervangbaar zoals inktpatronen, en vermits hij niet veel meer kost dan een set inkt aan de officiele prijs, is het voorzien dat dit na een zekere tijd moet gebeuren.
              Als je compatiebele inkt gebruikt drukt je veel meer zodat je sneller aan dit punt komt (maar dat heb je dan al dubbel en dik uitgespaard).

              Je IP4000 had er zeker al heel wat paginas doorgedraaid (en je huidige printer is veel beter).

              De meeste printkoppen worden nog steeds verknoeid door te weinig te drukken.

              Comment


              • #8
                Re: KHL Inkt

                't Ja, het was toch raar dat de printer goed werkte totdat ik één origineel patroon verving door één van 123inkt.
                Direct een foutcode en het kwam niet meer in orde, zelfs niet met de telefonische hulp van Canon.
                Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                Comment


                • #9
                  Re: KHL Inkt

                  KHLinkt aangekomen.
                  Alvast twee patronen die niet willen vullen.
                  Eén keer mij late vangen maar geen twee keer.
                  Rommel eerste klas en 100 euro naar de vaantjes.
                  Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                  Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                  Comment


                  • #10
                    Re: KHL Inkt

                    Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                    KHLinkt aangekomen.
                    Alvast twee patronen die niet willen vullen.
                    Eén keer mij late vangen maar geen twee keer.
                    Rommel eerste klas en 100 euro naar de vaantjes.
                    Wat bedoel je met niet willen vullen........ kan je er geen inkt inspuiten, of worden ze niet herkend door de printer.

                    Als ze niet herkend worden, haal ze eruit maak de chip zuiver en dan terug steken.

                    PJW
                    Nikon, Epson Stylus Pro 4900, Epson Perfection V750 Pro, X-Rite i1Publish Pro, www.pwf.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: KHL Inkt

                      Een patroon bestaat uit twee kamers, één met een soort mousse die de inkt vasthoud en een lege kamer waar je de inkt moet inspuiten.
                      Eén patroon deed het uitstekend, de inkt werd direct opgezogen en inktkamer bleef vol.
                      Het is dus de inkt dat bij twee van de drie patronen niet naar de moussekamer wilt vloeien.
                      De drie andere patronen heb ik voorlopig nog niet nodig.
                      Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                      Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                      Comment


                      • #12
                        Re: KHL Inkt

                        Ik denk niet dat het aan je inkt ligt.

                        Ik weet niet hoe het zit met die patronen met autoreset maar traditioneel worden de originele patronen gereset en hervuld (nooit weggooien ).
                        De zgn Durchstich of Duitse methode is m.i. het eenvoudigst.

                        Zie oa



                        Je kan dit eens proberen met een lege Canon patroon (en dan tijdelijk de waarschuwing van lege inkt uitschakelen).
                        De 525/526 patronen zijn niet doorzichtig (op een klein venstertje bovenaan na) maar ze zien er van binnen hetzelfde uit.

                        Als dat werkt stuur die te hervullen patronen terug en koop een resetter.
                        Last edited by palombian; 9 december 2014, 21:14.

                        Comment


                        • #13
                          Re: KHL Inkt

                          Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                          Een patroon bestaat uit twee kamers, één met een soort mousse die de inkt vasthoud en een lege kamer waar je de inkt moet inspuiten.
                          Eén patroon deed het uitstekend, de inkt werd direct opgezogen en inktkamer bleef vol.
                          Het is dus de inkt dat bij twee van de drie patronen niet naar de moussekamer wilt vloeien.
                          De drie andere patronen heb ik voorlopig nog niet nodig.
                          Bel eens naar KHL 011 261499 er zal wel een oplossing zijn.

                          PJW
                          Nikon, Epson Stylus Pro 4900, Epson Perfection V750 Pro, X-Rite i1Publish Pro, www.pwf.be

                          Comment


                          • #14
                            Re: KHL Inkt

                            Oorspronkelijk geplaatst door pjw Bekijk bericht
                            Bel eens naar KHL 011 261499 er zal wel een oplossing zijn.

                            PJW
                            Zal ik moeten doen want op een mail antwoorden ze gewoonweg niet.
                            Sorry, maar zo werkt een online winkel niet hé.
                            Zij verkopen | ik betaal | ik heb een probleem | zij moeten mijn probleem zo snel mogelijk oplossen. Dat is pas internet winkelen.
                            Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                            Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                            Comment


                            • #15
                              Re: KHL Inkt

                              Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                              Een patroon bestaat uit twee kamers, één met een soort mousse die de inkt vasthoud en een lege kamer waar je de inkt moet inspuiten.
                              Eén patroon deed het uitstekend, de inkt werd direct opgezogen en inktkamer bleef vol.
                              Het is dus de inkt dat bij twee van de drie patronen niet naar de moussekamer wilt vloeien.
                              De drie andere patronen heb ik voorlopig nog niet nodig.
                              Er is toch nergens een plakkertje of stopje dat je moet verwijderen ?

                              Comment

                              Working...
                              X