Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Beetje mist vandaag

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Beetje mist vandaag



    UPDATE: EV+1(1 stop overbelicht in bewerking efex silver) Meer uitleg onderaan #13

    Last edited by Guest4; 1 december 2014, 17:06.

  • #2
    Re: Beetje mist vandaag

    Was het echt al zo donker of heb je vergeten 1 stop over te belichten?
    Foto is ook niet scherp.
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

    Comment


    • #3
      Re: Beetje mist vandaag

      Beste, het ontgaat u misschien dat deze foto meer een sfeerbeeld is dan een technische wonder.

      Comment


      • #4
        Re: Beetje mist vandaag

        Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
        Was het echt al zo donker of heb je vergeten 1 stop over te belichten?
        Foto is ook niet scherp.
        Klopt volledig dat de foto ook niet scherp is. En het was plaatselijk mist en donker. Bedoeling was om de rij bomen onder deze omstandigheden vast te leggen. Pas bij het inladen van de foto en het oplichten en omzetten zag je de auto. Die kon je met het blote oog zelfs niet zien.

        Oorspronkelijk geplaatst door WolfOne Bekijk bericht
        Beste, het ontgaat u misschien dat deze foto meer een sfeerbeeld is dan een technische wonder.
        Techniche wonderen bestaan niet en sfeerbeelden zijn al meermaals bewierrookt zowel hier als elders. Als het je smaak niet is heb ik daar volledig begrip voor, maar neem me niet kwalijk en laat uw technische wonderen eens zien?
        Er is een groot verschil tussen denigrerende kritieken en harde kritieken en het laatste mag volgens het reglement

        Dank voor de bijdrages.
        Last edited by Guest4; 1 december 2014, 08:07.

        Comment


        • #5
          Re: Beetje mist vandaag

          Oorspronkelijk geplaatst door WolfOne Bekijk bericht
          Beste, het ontgaat u misschien dat deze foto meer een sfeerbeeld is dan een technische wonder.
          Sorry hoor, maar een onderbelichte foto noem ik geen sfeerbeeld.

          (On Topic): Licht deze foto iets op en kom vooral niet aan de korrel die zichtbaar zal worden, en dan hebt ge een sfeerbeeld.
          Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
          Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

          Comment


          • #6
            Re: Beetje mist vandaag

            Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
            Sorry hoor, maar een onderbelichte foto noem ik geen sfeerbeeld.

            (On Topic): Licht deze foto iets op en kom vooral niet aan de korrel die zichtbaar zal worden, en dan hebt ge een sfeerbeeld.
            Dank voor de opbouwende bijdrage. Ik ga eens aan de slag, maar zoals eerder vermeld had ik al opgelicht Ben zelf ook benieuwd wat voor effect dit zal hebben met de korrel.
            Zo horen ook harde kritieken te worden opgebouwd in een zinsbouw., waarvoor respect.

            Comment


            • #7
              Re: Beetje mist vandaag

              Iets oplichten zal de foto inderdaad goed doen want nu lijkt er geen diepte in het gras vooraan te zitten.
              Ik denk als je de schaduwen wat naar beneden haalt en de hooglichten wat hoger zet dat je meer diepte gaat krijgen in de foto.
              In ieder geval geen misse plaat, het was gisteren ook wel erg mistig op sommige plaatsen wat toch wel een sprookjesachtig iets gaf.

              Comment


              • #8
                Re: Beetje mist vandaag

                Oorspronkelijk geplaatst door D4VY Bekijk bericht
                Iets oplichten zal de foto inderdaad goed doen want nu lijkt er geen diepte in het gras vooraan te zitten.
                Ik denk als je de schaduwen wat naar beneden haalt en de hooglichten wat hoger zet dat je meer diepte gaat krijgen in de foto.
                In ieder geval geen misse plaat, het was gisteren ook wel erg mistig op sommige plaatsen wat toch wel een sprookjesachtig iets gaf.
                Dank voor de bijdrage D4VY , als ik thuis ben ga ik met jullie adviezen aan de slag. Mocht het wat worden dan plaats ik zeker een update. Vanavond zal ik zeker ook op de collegae hier reageren, want nu op dit beperkte beeld(klein beeld) moeilijk te beoordelen helaas..

                Comment


                • #9
                  Re: Beetje mist vandaag

                  Zou het kunnen dat we hier met het volgende geval te maken hebben : de mist was te helder om op een gemiddelde grijskaart te komen, dus onderbelicht te camera. Beetje zoals bij sneeuw ?
                  mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: Beetje mist vandaag

                    vind het wel een mooie opname.
                    tis net of het zo uit de doka is gekomen.
                    grt,bouk.
                    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                    Comment


                    • #11
                      Re: Beetje mist vandaag

                      Oorspronkelijk geplaatst door Iegienie Bekijk bericht
                      Zou het kunnen dat we hier met het volgende geval te maken hebben : de mist was te helder om op een gemiddelde grijskaart te komen, dus onderbelicht te camera. Beetje zoals bij sneeuw ?
                      Inderdaad dit zou kunnen en daarom ook dat ik pleit om 1 stop over te belichten.
                      Als je op auto witbalans in de sneeuw een foto maakt dan is de sneeuw ook niet wit, is ie dan wel als je 1 stop overbelicht.

                      @ MGfoto, trek je van de korrel in de mist niks aan (als je uw foto wat oplicht), ziet er alleen realistischer uit.

                      Ene BTW, ik geef nooit opzettelijke negatieve commentaren (sorry mocht dit toch zo blijken) ik probeer altijd te eindigen (of te beginnen) met een positieve noot.
                      Soms zit er echt niks positiefs in en dan zwijg ik of probeer ik toch voorzichtig te helpen.
                      Het is toch de bedoeling van dit forum dat we elkaar helpen, toch?
                      Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                      Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Beetje mist vandaag

                        Voor mij kan het op deze manier bij dit soort opnames, het is de keuze van een fotograaf om het landschap op zijn manier weer te geven
                        Maar het enige wat mij eigenlijk in deze opname meer stoort Mark is de auto en dat aanwezige licht

                        grts
                        Sieg
                        Voor meer foto's ; www.sieg.be

                        Comment


                        • #13
                          Re: Beetje mist vandaag

                          Oorspronkelijk geplaatst door Iegienie Bekijk bericht
                          Zou het kunnen dat we hier met het volgende geval te maken hebben : de mist was te helder om op een gemiddelde grijskaart te komen, dus onderbelicht te camera. Beetje zoals bij sneeuw ?
                          Daar heb je idd. een punt..

                          Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                          vind het wel een mooie opname.
                          tis net of het zo uit de doka is gekomen.
                          grt,bouk.
                          Mijn gevoel zei dit ook, maar ik heb toch getwijfeld over de kwaliteit vanwege de systeemcamera.

                          Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                          Inderdaad dit zou kunnen en daarom ook dat ik pleit om 1 stop over te belichten.
                          Als je op auto witbalans in de sneeuw een foto maakt dan is de sneeuw ook niet wit, is ie dan wel als je 1 stop overbelicht.

                          @ MGfoto, trek je van de korrel in de mist niks aan (als je uw foto wat oplicht), ziet er alleen realistischer uit.

                          Ene BTW, ik geef nooit opzettelijke negatieve commentaren (sorry mocht dit toch zo blijken) ik probeer altijd te eindigen (of te beginnen) met een positieve noot.
                          Soms zit er echt niks positiefs in en dan zwijg ik of probeer ik toch voorzichtig te helpen.
                          Het is toch de bedoeling van dit forum dat we elkaar helpen, toch?
                          Dat weet ik RF, en het wordt zeker gewaardeerd aan deze zijde. De meesten zijn ook respectvol, en harde kritiek mag van mij. Ik ben opnieuw vertrokken richting omzetting en daar in efex pro gekozen voor EV +1(1 stop overbelicht) Wel heb ik nu de voorgrond iets of wat contrast meegegeven om er wat laagjes in te brengen.

                          Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                          Voor mij kan het op deze manier bij dit soort opnames, het is de keuze van een fotograaf om het landschap op zijn manier weer te geven
                          Maar het enige wat mij eigenlijk in deze opname meer stoort Mark is de auto en dat aanwezige licht
                          grts
                          Sieg
                          Ik heb je advies ook opgevolgd en de auto met licht verwijderd, maar nu heb ik wel geshopt met een boompje om het gat te vullen. Bewust een boompje gekozen dat wat verder weg staat. Of de foto er beter van is geworden mag je zelf bepalen Siegfried, hoop dat ik je daar een plezier mee heb gedaan?


                          Dank allen voor de bijdrages en adviezen. Ik heb nu de exif in de foto gelaten, en het is een systeemcamera nikon 1.
                          Last edited by Guest4; 1 december 2014, 17:23.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Beetje mist vandaag

                            update is beter ,zelfs veel beter ,die korrel is wel persoonlijke smaak
                            ook ik werk op deze manier in de mist ,ik werk nl tot op de rand van net niet overbelicht ,te zien in je histogram ,dan heb je je een mooie witte mist met praktisch geen korrel

                            Comment


                            • #15
                              Re: Beetje mist vandaag

                              Oorspronkelijk geplaatst door bopatje Bekijk bericht
                              update is beter ,zelfs veel beter ,die korrel is wel persoonlijke smaak
                              ook ik werk op deze manier in de mist ,ik werk nl tot op de rand van net niet overbelicht ,te zien in je histogram ,dan heb je je een mooie witte mist met praktisch geen korrel
                              Bedankt voor je waardevolle bijdrage Pat

                              Comment

                              Working...
                              X