Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

CS 6 onscherpte probleem

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • CS 6 onscherpte probleem

    Vraagje:
    Ik open een jpg afbeelding in CS 6. Klik die daarna aan met de linkermuisknop en hou die LMK ingedrukt.
    De foto wordt visueel scherper, zo lang ik maar de LMK ingedrukt hou ook al versleep ik de foto over het scherm.
    Zodra ik de LMK echter los laat dan zie je ogenblikkelijk dat er een lichte onscherpte over de afbeelding komt.
    Heeft er iemand een verklaring voor dit fenomeen ? Heb ik ergens een verkeerde instelling staan of zo?

  • #2
    Re: CS 6 onscherpte probleem

    Welk tooltje heb je daarbij vast? Hoe groot is je foto? Ik probeer zelf met zowel een 900x600px als met een >5000px langste zijde, en de move-tool.
    1) Indrukken verbetert bij mij de scherpte niet
    2) Verslepen van de foto lukt evenmin, want ik krijg de volgende boodschap:


    En da's ook logisch, want een jpg is alleen maar een achtergrond (background) en die bg is normaal 'ge-lock-t'.

    Ik vind dit een vreemd verhaal.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

    Comment


    • #3
      Re: CS 6 onscherpte probleem

      Inderdaad vreemd, maar wel echt gebeurd. Helaas kan ik ook het effect niet meer gereproduceerd krijgen. Blijven voor mij toch rare wezens die computers.
      LesC - met deze alvast bedankt voor deze snelle reactie.

      Comment


      • #4
        Re: CS 6 onscherpte probleem

        Toch mee opvolgen, zo je wil, en mocht het fenomeen zich nog herhalen, proberen om exact te omschrijven wat al de verschillende omstandigheden zijn. Er was nog één dingetje waar ik (na mijn post) aan dacht, en dat je scherpte eigenlijk pas echt kunt beoordelen à 100%. Dus is de vraag: is er een tooltje waardoor - als je de muis klikt- het beeld tot 100% zoomt? Ik kon het niet meteen achterhalen, maar weet bijvoorbeeld dat een probleem (scherpte van een foto, niet op de eigen computer, maar op een hosting site -bv om hier te posten) terug te leiden was tot een weergave die niet 100% was. Ik zal 'ns kijken of ik die link nog kan vinden:
        Forum voor testen en uitproberen in het algemeen, maar wel foto-gerelateerd. Je kan hier proberen of een koppeling naar een foto op uw site goed werkt, je eerste testfoto's met je nieuwe camera bekijken e.d.

        voilà sé, wellicht iets heel anders dan jouw probleem, maar een verklaring van mogelijke scherpte <> onscherpte.
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

        Comment


        • #5
          Re: CS 6 onscherpte probleem

          ik denk geen tooltje met de muis , wel CTRL + 1 vergroot tot 100 % ( werkelijke pixels )

          Comment

          Working...
          X