Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

niet camera-gebonden oplaadbare batterijen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • niet camera-gebonden oplaadbare batterijen

    heeft iemand negatieve ervaringen met niet-merkgebonden oplaadbare batterijen. (ik overweeg powerbank gp 2300 te gebruiken in canon powershot a80, maar de batterijen van canon zelf hebben lagere sterkte)

    kan dit kwaad - heeft iemand er zijn fototoestel al mee beschadigd.

  • #2
    Die GP akku's zullen prima werken in een A80.
    Het is de spanning die belangrijk is, en alle AA-akku's hebben dezelfde spanning. En als ze een grotere capaciteit hebben dan gaan ze gewoon langer mee.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Ik gebruik al jaren GP Power batterijen voor van alles en nog wat (Olympus E10, Garmin GPS, afstandsbediening van TV, Stereo, ...) en die doen het absoluut goed.

      Dat soort batterijen kunnen ook geen kwaad voor je toestel. De enige raad die ik je kan geven is dat je de "zwaarste" koopt die op de markt zijn. 2300mA is beter dan 2000mA. Ten eerste gaan de krachtigere batterijen langer mee na een laadbeurt. Ten tweede zijn er toestelen die zoveel vermogen uit je batterijen trekken dat de batterijen zo snel ontladen worden dat ze stuk gaan; dat risico is groter bij de minder krachtige batterijen.

      En misschien nog iets... laad je batterijen op niet op met een snellader... snel geladen, is ook snel ontladen.


      Kris.
      My work: VICTORIE.com

      Comment


      • #4
        Ik gebruik zelf 4 niet-Canon BP-511 batterijen: geen problemen mee en ze gaan langer mee dan de originele wegens een grotere capaciteit...
        Canon 10D, glass, flashes & extra's
        Fuji S602Z & extra's
        www.CooMa.be BD0176BE

        Comment


        • #5
          Ik gebruik ook GP Powerbank batterijen in mijn canon a80. Het zijn slechts 1500mA's, maar ik trek er toch een 300-tal foto's mee met lcd scherm aan.
          Groetjes,
          Dominic

          Comment


          • #6
            ik gebruik ook gp aa's maar wel de 2100.

            ze steken in een powershot s1 IS en ik trek er toch makkelijk 400 fotos mee zonder dat ik een low batery warning krijg.
            (ben namelijk wat paranoia: na 2 dagen gaan ze terug de lader in en daardoor ben iknog niet boven de 400 fotos geraakt)

            ow ja: men laatste setje 2100's zaten in een plastic/stoffen opberg zakje, das handig
            foto als spiegel of als venster?

            Comment


            • #7
              Re: niet camera-gebonden oplaadbare batterijen

              Ik zelf heeb ook een A80 en gebruik tegenwoordig hape batterijen van de kijkshop.
              Deze kosten 10 euro voor 4 en zijn 2300mA.
              Echt top batterijen en voor een prikkie.

              Comment


              • #8
                Re: niet camera-gebonden oplaadbare batterijen

                Ik gebruik voor m'n A80 Varta batt van 2100mAh...en ben d'r tevreden van...hetzelfde geldt ook voor GP en andere merken hoor...neem wel vanaf 2000mAh of hoger...je zult het niet betreuren !
                Na stopzetting herbegonnen met een 60D...

                Comment

                Working...
                X