Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het Vinne

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Het Vinne

    De laatste van het Vinne (van deze fotoshoot, ik ga nog wel eens terug, waarschijnlijk op een morgend of zo dan)
    Deze is redelijk vroeg in de fotoshoot genomen, ik wist de locatie waar ik wou zijn, maar wist nog niet goed hoe ik het in beeld ging brengen, dan gebruik ik altijd mijn Sony a6000 om wat testshots te doen, en ook eens een panorama genomen, zodat ik de compositie en zo kon beoordelen. Met het nemen van de pano zag ik direct dat ik hier een 'echte' van wou maken, met het pad in het midden en het riet zo langs rechts. De vliegtuigstrepen had jullie al eens in een andere gezien en waren een meevaller dat deze allemaal naar het midden gingen.
    Technish: 3x10 verticale fotos, Nikon D800 + 14mm rokinon, Ptgui gestichted naar 32bit tiff, Lightroom globale wijzigingen, photoshop luminisoty masks voor extra detail/sharpening
    Het origineel is 12677x4850 pixels groot en je kan daar zelfs de vliegjes in de lucht op zien Dat zijn dan wel kleine zwarte puntjes/streepjes, je kan de vleugels daarvan wel niet zien
    Portfolio -=- Facebook pagina -=- Flickr -=- 500px

  • #2
    Re: Het Vinne

    Aparte benadering, maar je hebt 'verbrande' overbelichte plekken, tegenlicht is echt wel moeilijk, en het riet rechts is plots wel opgelicht en vlak naast de vlonder niet.
    De planken van de vloer zijn onderaan sterk vervormd, daar zou ik overkijken mocht de belichting beter zijn.
    En toch geeft dit een unieke sfeer weer. Misschien kan je met de hooglichten nog iets recupereren?
    ...leeg...

    Comment


    • #3
      Re: Het Vinne

      Oorspronkelijk geplaatst door Lieven Lema Bekijk bericht
      Aparte benadering, maar je hebt 'verbrande' overbelichte plekken, tegenlicht is echt wel moeilijk, en het riet rechts is plots wel opgelicht en vlak naast de vlonder niet.
      Dat klopt van dat riet maar is ook logisch, rechts werd nog belicht door de zon, links tegen de hut lag al half in de schaduw.
      Oorspronkelijk geplaatst door Lieven Lema Bekijk bericht
      De planken van de vloer zijn onderaan sterk vervormd, daar zou ik overkijken mocht de belichting beter zijn.
      Die vervorming vind ik juist iets hebben, ik kan dit perfect recht maken in photoshop, er is genoeg 'materiaal' om dit te doen.
      Oorspronkelijk geplaatst door Lieven Lema Bekijk bericht
      En toch geeft dit een unieke sfeer weer. Misschien kan je met de hooglichten nog iets recupereren?
      Die overbelichte plekken, met hooglichten is er inderdaad nog iets uit te krijgen, maar het blijft aan een zeeeer lichte plek vormen, dus kies ik er maar voor het zo te houden
      Portfolio -=- Facebook pagina -=- Flickr -=- 500px

      Comment


      • #4
        Re: Het Vinne

        Oprecht jammer dat het (hoog)licht niet onder controle is, want de sfeer mag er zeker zijn.
        Ondanks dit probleempje, zou je zo op de vlonder willen stappen.
        Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

        Vriendelijke groeten, Johan

        Comment


        • #5
          Re: Het Vinne

          ik volg de kommentaren ook wel. de ene kant (het riet) is heel mooi avondbelicht, de andere kant is uitgebrand.

          Misschien beter een klein beetje gewacht tot de Lora nog wat gezakt was ?

          Maar van 30 foto's één enkele maken, je moet het maar doen. krak!
          mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

          Comment


          • #6
            Re: Het Vinne

            Mooie opname(s) hoor, knap samengesteld ruimtelijk beeld
            Een uitgebeten zon vind ik eigenlijk heel realistisch, probeer er maar eens in te kijken zonder zonnebril ...

            grts
            Sieg
            Voor meer foto's ; www.sieg.be

            Comment


            • #7
              Re: Het Vinne

              Tegen een zon in is altijd heel moeilijk eens ze boven de horizon vertrekt. Wel een ferm beeld en al die moeite om dit zo samen te stellen. Ben er nog nooit aan begonnen en ik word al moe van een boompje te klonen

              Comment

              Working...
              X