Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Grip voor Fuji X-T1

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Grip voor Fuji X-T1

    Hallo,

    Iemand al ervaring met de grip voor de x-T1?

    Initieel dacht ik aan de battery grip maar na effe testen ben ik niet overtuigd, Integendeel zelfs in landscape was mijn grip zelfs iets moeilijker want grip liet niet toe van vast te nemen met pink en pink kon er ook niet goed meer onder.

    Vandaar denk ik nu aan die MGH-XT die je ook nog in Large kan kopen (extra groot) en small (niet wat ik zoek). Maar deze hadden ze niet liggen dus ik had willen weten wat jullie ervaringen zijn.

    Alvast bedankt

  • #2
    Re: Grip voor Fuji X-T1

    Hier zéér tevreden over de batterijgrip van de Fuji X-T1 met extra bedieningsknoppen.

    Comment


    • #3
      Re: Grip voor Fuji X-T1

      (Nog) geen ervaring, maar ik zie die grotere greep ook wel zitten, al heb ik geen statiefkop die arca-swiss compatibel is.
      Kan je onder die plaat van de grip dan ook nog een ander QR-plaatje schroeven eigenlijk?
      Pieter
      --
      Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

      Comment


      • #4
        Re: Grip voor Fuji X-T1

        Heb je al eens naar de "large" versie van de grip gekeken? Dus niet de gewone. Deze "large" wordt niet verdeeld in België, maar mijn favoriete zaak heeft die blijkbaar wel.

        Comment


        • #5
          Re: Grip voor Fuji X-T1

          Kan niet goed volgen ...
          Een grip is voor dat ding waarmee je te toestel 90° kan draaien en toch vlot over de aansturingsknop (afdrukken) kan beschikken ...
          Ik merk bij Fuji ook een grip waabij de handgreep verdikt wordt bij horizontale positie van de camera.
          Waarover hebben jullie het hier nu ?
          https://www.fotospotter.be
          Je suis content d’être heureux

          Comment


          • #6
            Re: Grip voor Fuji X-T1

            .Iinteressant vind ik dit. Velen kopen de x-t1 omdat ze hun zware dslr moe zijn en wat lichter+kwalitatief willen. Er dan nu een grote grip opzetten vind ik wel afbreuk doen aan het toestel. Ziet er trouwens niet uit imho.
            Design is destiny in my hands, fate in your eyes.

            Comment


            • #7
              Re: Grip voor Fuji X-T1

              Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht
              Ik merk bij Fuji ook een grip waabij de handgreep verdikt wordt bij horizontale positie van de camera.
              Ja, over die gaat het: http://www.missnumerique.com/images/...T_large-54.jpg
              De batterijgrip zie ik ook niet meteen zitten, maar wat extra 'body' om mijn rechterhand rond te verankeren, dat lijkt mij wel heel handig.
              Pieter
              --
              Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

              Comment


              • #8
                Re: Grip voor Fuji X-T1

                Oorspronkelijk geplaatst door TBiRD Bekijk bericht
                .Iinteressant vind ik dit. Velen kopen de x-t1 omdat ze hun zware dslr moe zijn en wat lichter+kwalitatief willen. Er dan nu een grote grip opzetten vind ik wel afbreuk doen aan het toestel. Ziet er trouwens niet uit imho.
                Ik volg je helemaal. Ik zou ook nooit voor zo'n battery grip gaan. Veel te groot. Wat extra greep vind ik wel een pluspunt (al dacht ik niet dat dat bestaat voor m'n x100s). Het gaat inderdaad over deze: http://www.fotocoudenys.be/accessoir...arge-voor-x-t1

                Comment


                • #9
                  Re: Grip voor Fuji X-T1

                  Wel ondertussen die MGH-XT even kunnen uitproberen. En niet de Large versie die jullie beide hier tonen want die is nog een stuk groter en hadden ze niet beschikbaar.

                  Ter info er bestaan 3 versies de MGH-XT, de MGH-XT-Large en de MGH-XT-Small. De small is enkel de onderkant van de MGH-XT en de MGH-XT-Large daar is de grip nog een heel stuk groter.

                  Mijn initiele reactie was ok ik koop die grip nadat ik hem probeerde op de X-T1 maar dan toch die grip er nog eens afgehaald en ik was niet meer overtuigd. Zoveel verschil maakte het nu niet. Misschien koop ik hem uiteindelijk nog eens maar het is toch veel geld voor wat het is en veel verschil merkte ik niet. Ik dacht er vooral aan deze te kopen want heb nu ook de 50-140 F2.8 en dat is toch geen kleine lens, maar uiteindeljk hou je dit niet vast aan de grip maar aan de lens natuurlijk. En met 1 hand fotograferen lukt hiermee toch nooit.

                  En ja je koopt zoiets omdat het klein en licht is en zelfs met een grip of die grote lens blijft dat zo hoor. Zet maar eens een 5D met 70-200 f2.8 IS naast een X-T1+ MGH-XT met 50-140 f2.8 OIS en er blijft een wereld van verschil in omvang en gewicht. Gewoon niet vergelijkbaar.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Grip voor Fuji X-T1

                    Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar Bekijk bericht
                    Ik dacht er vooral aan deze te kopen want heb nu ook de 50-140 F2.8 en dat is toch geen kleine lens, maar uiteindeljk hou je dit niet vast aan de grip maar aan de lens natuurlijk. En met 1 hand fotograferen lukt hiermee toch nooit.
                    Ik denk wel degelijk aan de large-versie. Het verschil met de "medium" lijkt mij ook wat te beperkt. En inderdaad, geldklopperij... zijn er nog geen Chinese versies?
                    Als je zo een grip hebt vastgehad, kan jij me dan zeggen of er onder die arca-swiss dovetail plaat nog een ander statiefplaatje kan worden geschroefd? Ik heb namelijk geen statiefkop die compatibel is...

                    Heb je de 50-140 al in je bezit? Nu ben ik wel heel nieuwsgierig Ik twijfel niet aan de kwaliteit, maar ik wil het gewicht wel eens voelen, en zien hoe snel ze is in bediening en focus.
                    Pieter
                    --
                    Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

                    Comment


                    • #11
                      Re: Grip voor Fuji X-T1

                      Wel ja je kan er nog een plaatje onder bevestigen. De schroefdraard is zelfs met dit wel in lijn met de lens wat standaard niet zo is. Dus eigenlijk nog een betere oplossing denk ik. Over de large versie kan ik je niets zeggen daar ik die niet vastgehad heb.

                      Over de 50-140 kan ik nog niet veel zinnigs vertellen want heb hem maar pas. Qua formaat is ie vergelijkbaar met een canon 70-200 F4. Doe dit wel puur op gevoel want ik heb geen Canon lenzen meer . Hij weegt wel meer door de metalen bouw denk ik. Maar hij weegt wel veel minder dan de canon 70-200 f2.8. Eerste indruk is dat de focus sneller is dan met mijn andere lenzen. Bediening is vlot voor mij zonder probleem van aperture ring naar focusring met midden positie op de zoomring.
                      Wat mij daarentegen niet zo aanstaat is dat al ik de lens beweeg ik ook kan voelen en horen dat er binnen in de lens iets beweegt.

                      ALs je vragen of testjes wil laat maar weten. Ik kan niet garanderen of het mij lukt maar we kunnen maar proberen he.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Grip voor Fuji X-T1

                        Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar Bekijk bericht
                        Wel ja je kan er nog een plaatje onder bevestigen. De schroefdraard is zelfs met dit wel in lijn met de lens wat standaard niet zo is. Dus eigenlijk nog een betere oplossing denk ik. Over de large versie kan ik je niets zeggen daar ik die niet vastgehad heb.
                        Perfect. Ik ben namelijk een liefhebber van een 3-way en ik zie niet meteen iets dat interessanter is dan Manfrotto in dat domein. Ik zou het niet zien zitten om die grip er telkens af te schroeven. Ondanks de belachelijke prijs van die grip, denk ik dat ik er graag gebruik van zou maken als er op de body een compactere lens zit (zoals de 18-55) en de neckstrap tijdelijk vervangen wordt door een polsstrap.

                        Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar Bekijk bericht
                        Over de 50-140 kan ik nog niet veel zinnigs vertellen want heb hem maar pas. Qua formaat is ie vergelijkbaar met een canon 70-200 F4. Doe dit wel puur op gevoel want ik heb geen Canon lenzen meer . Hij weegt wel meer door de metalen bouw denk ik. Maar hij weegt wel veel minder dan de canon 70-200 f2.8. Eerste indruk is dat de focus sneller is dan met mijn andere lenzen. Bediening is vlot voor mij zonder probleem van aperture ring naar focusring met midden positie op de zoomring.
                        Wat mij daarentegen niet zo aanstaat is dat al ik de lens beweeg ik ook kan voelen en horen dat er binnen in de lens iets beweegt.
                        Ik heb beide Canons uitvoerig gebruikt, dus dat geeft mij alvast een idee. Ik geloof dat de 50-140 een kleine 100g zwaarder is dan de Canon f/4 zonder IS, dus dat vind ik heel aanvaardbaar voor een gestabiliseerde f/2.8. Volgens mij wordt deze lens geen massaproduct net omdat ze vrij zwaar is, maar ik zie ze wel zitten.
                        Wat ik heel belangrijk vind bij dit type lens, is de stabiliteit/balans als je de zoomring vastgrijpt. Dat is bijvoorbeeld altijd mijn frustratie geweest met de 100-400, want de 50-500 lag veel beter in mijn hand.

                        Hopelijk is het interne gerammel bij jouw exemplaar niet meer dan de OIS unit...
                        Pieter
                        --
                        Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

                        Comment


                        • #13
                          Re: Grip voor Fuji X-T1

                          Oorspronkelijk geplaatst door Pieter G. Bekijk bericht
                          Ondanks de belachelijke prijs van die grip, denk ik dat ik er graag gebruik van zou maken als er op de body een compactere lens zit (zoals de 18-55) en de neckstrap tijdelijk vervangen wordt door een polsstrap.
                          Wel ik twijfel ook nog altijd. Het zal er een beetje van afhangen hoe ik het aanvoel na intensief gebruik. Maar ik zal dan denk ik ook voor de grotere gaan.


                          Ik heb beide Canons uitvoerig gebruikt, dus dat geeft mij alvast een idee. Ik geloof dat de 50-140 een kleine 100g zwaarder is dan de Canon f/4 zonder IS, dus dat vind ik heel aanvaardbaar voor een gestabiliseerde f/2.8. Volgens mij wordt deze lens geen massaproduct net omdat ze vrij zwaar is, maar ik zie ze wel zitten.
                          Wat ik heel belangrijk vind bij dit type lens, is de stabiliteit/balans als je de zoomring vastgrijpt. Dat is bijvoorbeeld altijd mijn frustratie geweest met de 100-400, want de 50-500 lag veel beter in mijn hand.
                          Nee ik denk ook niet dat dit een massaproduct gaat worden maar voor mij ideaal. Nu nog de 16-50 f2.8 en ik verkoop misschien wel de 18-135 maar dan mag deze wel niet zwaarder worden dan deze laatste. En ik wil ook nog wat primes etc maar dat zal voor veel later zijn. Ik ben echter supertevreden met de 27 f2.8 pancake. WOW die ga ik heel veel gebruiken. Gewoon erop zetten en enkel met dit op stap, zalig.

                          Hopelijk is het interne gerammel bij jouw exemplaar niet meer dan de OIS unit...
                          Ik hoop vooral dat het geen eerste gebruikers probleem is, want veel zullen er nog niet zijn met die lens denk ik. Maar tja ik had het niet gepland maar kon ze niet laten liggen

                          Comment


                          • #14
                            Re: Grip voor Fuji X-T1

                            Ik gebruik zowel:
                            - de "gewone" grip MHG-XT: ideaal voor extra grip als je wat 'steviger' lenzen gebruikt (14/2.8, 23/1.4, 56/1.2, 10-24...), en natuurlijk om op statief te werken (dank zij Arca-compatibele vatting)
                            - de vertikale batterijgrip: als ik veel in portrait mode denk te werken (bv.modelfotografie), voor extra batterijkapaciteit, zij echt zwaardere lenzen (binnenkort bv de 50-140 en de 16-55)
                            - een L-bracket: als ik uitgebreid vanop statief werk (architectuur, product- en macrofotografie, ...); er is ook een versie met extra handgreep

                            Elke grip heeft zijn eigen voor- en nadelen...
                            BD0337BE | Fujiholic | Bezoek mijn portfolio (en oudere) fotoblog en fujiblog

                            Comment


                            • #15
                              Re: Grip voor Fuji X-T1

                              Oorspronkelijk geplaatst door baloo Bekijk bericht
                              een L-bracket: als ik uitgebreid vanop statief werk (architectuur, product- en macrofotografie, ...); er is ook een versie met extra handgreep
                              Heftig! Die versie met grip lijkt eerlijk gezegd op een kuisheidsgordel die niet goed past... (of zoiets )
                              Pieter
                              --
                              Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

                              Comment

                              Working...
                              X