Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hoëgne

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Hoëgne

    door velen al gefotografeerd ik weet
    maar voor mij was het ontspanning
    tijdens mijn afwezigheid hier op het forum




    Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
    Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/

  • #2
    Re: Hoëgne

    Mooi de beweging in het water vastgelegd.
    Herfstkleuren zijn ook uitnodigend !

    Comment


    • #3
      Re: Hoëgne

      Deze gaan we nog terug zien denk ik, wat een prachtcompo en -kleuren.
      ...leeg...

      Comment


      • #4
        Re: Hoëgne

        Holala, ne sjieke hoor Liliane
        Licht, snelheid, compo ... allemaal heel dik in orde !
        bedankt om te kijken of te reageren, frans !

        Comment


        • #5
          Re: Hoëgne

          Heel mooie opname Lilianne
          Goed de beweging in het water vastgelegd van deze bekende plek
          Persoonlijk vind ik 'm redelijk warm afgewerkt maar da's kwestie van smaak

          grts
          Sieg
          Voor meer foto's ; www.sieg.be

          Comment


          • #6
            Re: Hoëgne

            Heerlijke foto, met mooie kleuren.
            De beweging van het water op de voorgrond maakt het af.

            Comment


            • #7
              Re: Hoëgne

              prachtig Liliane ,één en al herfst

              Comment


              • #8
                Re: Hoëgne

                Heel mooi Liliane!
                Eerlijkheid duurt het langst!!
                Mijn website: http://www.degrafon.be/

                Comment


                • #9
                  Re: Hoëgne

                  Hele mooie....Kleuren, beweging in het water....Top...
                  Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
                  MIJN WEBSITE

                  Comment


                  • #10
                    Re: Hoëgne

                    knappe plaat. De herfst op zijn mooist.
                    Perfectie is niet van deze wereld. We kunnen het hooguit benaderen.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Hoëgne

                      Liliane, sinds een paar weken weet ik feitelijk pas dat Hoegne veel gefotografeerd door dit forum, toen had ik een compleet ander foto gezien en had ik mijn gedacht zonder de locatie te kennen zo'n foto als deze te maken Wat die swirls in de voorgrond zijn voor een waterval als deze superbelangrijk om een interessante foto te maken (mijn inziens). Ik vind je uitvoering top, dus
                      Portfolio -=- Facebook pagina -=- Flickr -=- 500px

                      Comment


                      • #12
                        Re: Hoëgne

                        Als ik eerlijk mag zijn vind ik de lange sluitertijd er ferm over.
                        Het mooiste ( naar mijn mening ) is een sluitertijd die juist lang genoeg is om het water de beweging te laten weergeven maar die net te kort is om dat wollig effect te bekomen. Maar dan heb je het probleem dat je allemaal korte streepjes krijgt op het water door het schuim die met het water mee stroomt, en dat is ook niet mooi. Daarom doe ik het volgende: Ik neem een foto van bv een halve sec om de beweging van het water in de waterval zelf mooi weer te geven. En dan neem ik een foto met een lange sluitertijd voor het schuim mooi weer te geven en dat is dan meestal met een langere sluitertijd van bv 8 a 30 sec.
                        Die foto's voeg ik dan samen zoals je handmatig een hdr zou maken. Ik gebruik met andere woorden enkel de watervallen om die te combineren met de witte lijnen van het schuim. Om die 2 verschillende sluitertijden te bekomen werk ik met verschillende grijsfilters zodat ik toch het zelfde diafragma kan behouden. Enkel een beetje opletten dat je tijdens het wisselen van filters niet te hard op uw lens duwt want dan kan uw lens wel een beetje naar binnen gaan waardoor je op een ander brandpunt werkt.
                        Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

                        Comment


                        • #13
                          Re: Hoëgne

                          Prettige kleuren, fijn compo, en een prachtige schuimkrul.
                          Misschien een beetje warm, maar wel lekker warm.
                          Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

                          Vriendelijke groeten, Johan

                          Comment


                          • #14
                            Re: Hoëgne

                            Oorspronkelijk geplaatst door boudini Bekijk bericht
                            Heerlijke foto, met mooie kleuren.
                            De beweging van het water op de voorgrond maakt het af.
                            Mee eens
                            http://www.smuttynose.nl

                            Comment


                            • #15
                              Re: Hoëgne

                              Oorspronkelijk geplaatst door boudini Bekijk bericht
                              Heerlijke foto, met mooie kleuren.
                              De beweging van het water op de voorgrond maakt het af.
                              Beter valt het niet te zeggen. Prachtig met die lange sluitertijd.
                              Nikon D610 - Nikkor 24-85mm f/3.5-4.5 - Nikkor 50mm f/1.8 - Nikkor 80-200mm f/2.8 ED - Nikkor 105mm f/2.8 micro
                              500px.com/wimdekoster

                              Comment

                              Working...
                              X