Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gezocht: Ideale Reiscamera

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Gezocht: Ideale Reiscamera

    Ahoi, ben nieuw op dit forum dus hoop dat deze post op de juist plek staat. Ik vertrek in januari voor een half jaartje op reis naar Azië en had graag eens wat mooiere foto's genomen onderweg. Heb vroeger altijd zo'n Nikon digitaal toestel gehad van rond de €200 wat eigenlijk op niet zo heel veel trok. Ben nu dus aan het kijken naar een toestel dat meevalt qua prijs, handig is om mee te reizen (liefst geen verschillende lenzen etc. om mee te sleuren) en waar je vrij makkelijk mee aan de slag kan. Voor alle duidelijkheid, ik ben geen groot foto-talent, al heb'k wel veel interesse voor fotografie. Ik was zelf al eens op zoek gegaan en 'k las veel positieve dingen van de Fuji X100s, ook de Fuji X20 of X10 werden mij al aangeraden, maar ik heb zo'n gevoel dat de persoon nogal een voorliefde had voor Fuji. Daarboven komt dan nog's dat de Fuji x100 rond de €1000 kost? Wat misschien wat veel is voor een toestel om mee op reis te nemen?

    Alle input is meer dan welkom!

  • #2
    Re: Gezocht: Ideale Reiscamera

    Niet direct goedkoop, ook niet bepaald klein, maar wel echt heel goed en met een ruim bereik: Sony RX-10 en Panasonic FZ-1000.
    Als het wat compacter moet, en met iets minder bereik: Panasonic LX-100, Canon G1XmkII en Fuji X30.
    Pieter
    --
    Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

    Comment


    • #3
      Re: Gezocht: Ideale Reiscamera

      Heb die camera's eens bekeken. Ziet er zeker interessant uit, alleen allemaal rond de €800. Ik ben nu ff het kanaal van Bert Stephani aan't kijken (https://www.youtube.com/user/bertstephani/videos) en vond daar goeie review van de Fujifilm X30. Iemand daar ervaring mee? Kan je die ook gebruiken voor mooie panorama shots?

      Comment


      • #4
        Re: Gezocht: Ideale Reiscamera

        Sony rx100 m3 topcamera
        D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
        Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

        Comment


        • #5
          Re: Gezocht: Ideale Reiscamera

          Even de geheel andere kant op - rechtoe rechtaan en geen fratsen -: Sigma DP2 Merrill.

          Comment


          • #6
            Re: Gezocht: Ideale Reiscamera

            Als je kan leven met 400iso abs max, geen stabilisatie, vaste brandpunt en niets dat beweegt is de DP2m een mogelijkheid. Dit is denk ik een camera die niet geschikt is om te kopen en de volgende week zo'n reis te maken. Machtige resultaten als alles meezit, frustrerend in alle andere gevallen. Persoonlijke mening, verder niets van aantrekken.

            Comment


            • #7
              Re: Gezocht: Ideale Reiscamera

              Als je een goed allround toestel wilt, dat niet duur is, kijk eens naar de Panasonic FZ200 bridge camera. (€379)
              Dit is een veelzijdige camera, die niet te moeilijk in gebruik is.
              Rudi

              Comment


              • #8
                Re: Gezocht: Ideale Reiscamera

                De Sony RX-100 III is zeker een mooi toestel, de voorgangers kom je soms voor een leukere prijs tegen.
                Verder is een systeemcamera in de orde van Olympus E-PL5 zo gek nog niet met een 14-150mm.
                Het hangt ook van je type onderwerp af. De Sigma toestellen met foveon sensor kom je soms ook voor een koopje tegen. Trager, maar ideaal voor landschap.
                Sony en Olympus
                Fotoseries

                Comment


                • #9
                  Re: Gezocht: Ideale Reiscamera

                  Fuji X30. Compact toestelletje met alle mogelijkheden en schitterend van kwaliteit!

                  Comment


                  • #10
                    Re: Gezocht: Ideale Reiscamera

                    Zeker de nieuwe Panasonic lx100 meenemen in je vergelijking.
                    Grotere sensor dan Sony RX100III, lichtsterkere zoomlens ook.
                    Misschien iets te weinig zoom voor op reis.
                    Straatfotograaf in Antwerpen

                    Comment


                    • #11
                      Re: Gezocht: Ideale Reiscamera

                      Het zal wel altijd een compromis blijven.

                      Tijdens de zomer toerde ik met de fiets door Frankrijk. Niet Azië, geen backpacking, maar naar het toestel toe was de eis ongeveer gelijk: liefst een behoorlijke kwaliteit (altijd subjectief: wanneer is het goed genoeg?), redelijk compact, degelijk van constructie en veelzijdig. Voor mij werd het een Fuji X20. Het toestel voldeed helemaal aan de verwachtingen. Het enige, maar dat geldt tegenwoordig voor heel veel fotocamera's: het aantal instelmogelijkheden is bijna eindeloos. Kopen en de week erop vertrekken is zelfs met zo'n "edelcompact" niet aangewezen. Het kan - je laat alles zo en werkt volautomatisch -, maar het resultaat kan zoveel beter als je je toestel wat beter leert kennen en de tijd neemt om de beelden te schieten. Precies met dit doel haalde ik de "Fotopocket X20" (in het Duits) in huis. Dat is een veredelde handleiding, maar het leest wel veel vlotter en de illustraties maken veel duidelijk (en het is gemaakt om mee te nemen in de rugzak).

                      Dat maakt natuurlijk een X20 niet tot het beste toestel hiervoor. Er zijn alternatieven die ook hun voor- en nadelen hebben. Een X100s is ook een heel ander toestel, vermoed ik, en niet enkel op het vlak van prijs. En met een Sony, Olympus of wat dan ook zal het ook wel lukken. Alleen: ik koos voor die X20 en ben er tevreden over.

                      Wat hierin ook meespeelt: lang geleden maakte ik mijn eerste stappen in de fotowereld met een Kodak Retina (een soort compactcamera, maar met film). De X20 en bij uitbreiding zowat de hele X-reeks doen het gevoel van toen weer opleven: veel metaal in de body, gevoel van degelijkheid, manier van bedienen, ...

                      Comment


                      • #12
                        Re: Gezocht: Ideale Reiscamera

                        Heel hard bedankt voor alle posts hier. Ik denk dat ik er uit ben en ga voor de Fuji X20. Enigste probleem is nu nog: waar kan'k die in godsnaam nog te pakken krijgen? 'k Had heel graag de zilvere uitgave gehad, maar op geen enkele webshop vind'k die nog. Iemand nog ideetjes van winkels? Bij voorkeur in't Gentse.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Gezocht: Ideale Reiscamera

                          Oorspronkelijk geplaatst door Jan.dh Bekijk bericht
                          Heel hard bedankt voor alle posts hier. Ik denk dat ik er uit ben en ga voor de Fuji X20. Enigste probleem is nu nog: waar kan'k die in godsnaam nog te pakken krijgen? 'k Had heel graag de zilvere uitgave gehad, maar op geen enkele webshop vind'k die nog. Iemand nog ideetjes van winkels? Bij voorkeur in't Gentse.
                          hier misschien niet direct in Gent maar toch nog de X20
                          groetjes Ingrid

                          Comment


                          • #14
                            Re: Gezocht: Ideale Reiscamera

                            Oorspronkelijk geplaatst door MG-TF Bekijk bericht
                            hier misschien niet direct in Gent maar toch nog de X20
                            https://www.google.be/search?q=Fuji+...zaBtGCVLTwgeAN
                            Hmm, 'k kom gewoon op google uit met X20?

                            Comment


                            • #15
                              Re: Gezocht: Ideale Reiscamera

                              Heb sinds kort naast mijn Nikon SR een Sony DSC-HX60V met GPS (GPS is wel langzaam).
                              Sta werkelijk versteld van de kwaliteit, het zoombereik, stabilisatie en is makkelijk in de 'binnenzak' te verstoppen.
                              Gekocht voor € 349,00
                              NIKON D90 | Sigma 17-50 f2.8 OS | Nikkor 50 f1.8 | Sigma AF 70-300 APO Super Macro II | Nikon MB-D80 |Nikon SB600| Sony DSC-HX60V | MeFoto A1350 | http://www.parijsmijnstad.nl

                              Comment

                              Working...
                              X