Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Panasonic FZ 20

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Panasonic FZ 20

    Zoekende naar vervanging van mij Fuji Finepix 4900 zoom( wat een wereldcamera was/is!!) zie ik ook de Panasonic met de Elmaritt lens
    12 x zoom met stabilizator is volgens mij prachtig en dan ook nog lichtsterk F 2.8 over de gehele range. Heeft er iemand ervaringen met de Panasonic of zijn vergelijkbare voorganger?

    M.v.g.

    Leo
    Pentax K10D

  • #2
    http://forum.belgiumdigital.com/topic.asp?TOPIC_ID=52978
    heb je deze al te koop zien staan
    voor de prijs moet je het zeker niet laten
    NIKON D70 + Nikon 18-200mm VR + NIKON SB-800

    Comment


    • #3
      Waar het mij meer om gaat zijn de ervaringen van de Panasonics.
      Pentax K10D

      Comment


      • #4
        http://forums.dpreview.com/forums/forum.asp?forum=1033 hier gaat ge honderden ervaringen kunnen lezen .

        Erwin
        Nikon D70, D300s / nikkor 70-200 VR / extender 1.7/ SB800 / lowepro compu trekker AW / ...
        http://album.zoom.nl/user/lindberg/

        Comment


        • #5
          Ik ben sinds enkele weken de gelukkige bezitter van een FZ10. Prima toestel, ligt goed in de hand. Vooral de zoom is fantastisch. Ik kan je enkele foto's toesturen, als je wilt.
          Pana FZ10

          Comment


          • #6
            dat lijkt me leuk( dat van die foto's) maar ik ben vooral benieuwd naar de ervaringen met dit toestel. Wat voor camera had je voordat je de Panasonic kocht? Ik kan b.v. nergens vinden of deze toestellen een autofocus hulplicht hebben etc etc. Zit de viewfinder niet op een wat ongewone plaats? Vertel me eens jouw ervaringen

            Groet

            Leo
            Pentax K10D

            Comment


            • #7
              Voor de FZ20 wordt dat moeilijk aangezien het toestel nog maar voorgesteld is, en nog niet eens in de winkel te krijgen.

              Er zijn hier wel een aantal FZ-10 gebruikers... Doe even een search op dit forum en je zult een pak (gebruikers)informatie vinden...
              Canon 10D, glass, flashes & extra's
              Fuji S602Z & extra's
              www.CooMa.be BD0176BE

              Comment


              • #8
                Mijn oude camera is een Oly 3000z. De FZ10 heeft geen AF assist lamp. De FZ20 misschien wel? Wat mij bevalt is de manuele scherpstelling zoals bij een reflex. De IS werkt prima: uit de hand fotograferen met maximale zoom geeft scherpe foto's. Mooie kleuren. Snelle camera, toch zeker vergeleken met mijn vorige. De electronische viewfinder is wel even wennen, de plaatsing lijkt mij toch niet zo ongewoon.
                Pana FZ10

                Comment


                • #9
                  Mijn dilemma is dat ik eigenlijk gewoon de D70 zou moeten kopen maar het zo'n groot zwaar ding vind, mijn Fuji is handzaam en eenvoudig op te bergen maar een beetje uit de tijd. Dat is volgens mij het grote voordeel van een camera als deze. Kan natuurlijk ook kiezen voor een prosumer van b,v, Canon of Nikon maar iets in dit toestel ( De Elmaritt lens!!) spreekt mij ontzettend aan. Welke keus ( ongeacht de kosten ) zou jij maken?

                  Leo
                  Pentax K10D

                  Comment


                  • #10
                    Ongeacht de kosten ging ik zeker voor de D70 of zelfs voor de D100, daar bestaat voor mij geen twijfel over.

                    Erwin
                    Nikon D70, D300s / nikkor 70-200 VR / extender 1.7/ SB800 / lowepro compu trekker AW / ...
                    http://album.zoom.nl/user/lindberg/

                    Comment


                    • #11
                      Als fotokwaliteit je enige criterium is en geld geen rol speelt, dan moet je voor een DSLR gaan. Ik heb er ook over gedacht om een reflex te nemen, maar ik heb vroeger al rondgezeuld met een tas vol lenzen en dat hoeft voor mij niet meer. Dan lever ik maar een beetje kwaliteit in , in ruil voor gebruiksgemak (zo’n topfotograaf ben ik toch niet). De FZ10 is ook niet echt klein, vergeleken met een Oly 770uz, maar een pakje van een halve kilo ter grootte van een pistolee (voor de Nederlanders: een broodje) rond je nek is nog redelijk comfortabel. Een DSLR plus lens met hetzelfde zoombereik zal al heel wat omvangrijker zijn (en op zijn minst drie maal zo duur). Ik vond het ook een voordeel om dat enorme zoombereik met één lens te hebben: je te fotograferen onderwerp kan al verdwenen zijn als je nog snel van lens moet wisselen. Voor mij biedt de FZ10 het beste compromis tussen kwaliteit, prijs en gebruiksgemak.
                      Tussen haakjes: de macro is ook goed, niet voor dondervliegjes en bladluizen, maar bloemekes en vlinderkes gaat prima.
                      Pana FZ10

                      Comment


                      • #12
                        Dat is ook wat mij bezig houd, al dat gesleep en dan ook nog een statief omdat je met de Nikon D70 b.v. niet met goed fatsoen boven de 200 mm uit de hand kan fotograferen, als ik bij mijn broer door zijn D70 zoeker kijkt ben je natuurlijk op dat moment verkocht(!!!) maar ja hij sjouwd wat af, heel veel functies op de DSLR gebruik je ook domweg niet.
                        Weet jij mischien of de hotshoe voor de externe flitser ook niet Panasonic flitsers kan hebben? Ik heb n.l. een Metz 45 en dat zou ook zonde zijn om die bij het oude vuil te gooien.Ook heb ik gedacht nog te wachten op de volgende ronde digitale reflexen die waarschijnlijk nog goedkoper en mischien handzamer worden. De Pentax is natuurlijk nu al veel handzamer als de D70 en de EOS 300 D.

                        Leo
                        Pentax K10D

                        Comment


                        • #13
                          Ik heb zelf nu een week de FZ10 in bezit ik moet er nog erg aan wennen. Hier voor had ik een Olympus c700 ultra zoom. Het voordeel van de Panasonic is de bewegings stabilisatie die er op zit. Ik heb hem dus nog niet echt onder de knie maar de eerste foto's zien er goed uit Er is al geruime tijd een topic aan de gang over de FZ10 bij tweakers .nl Misschien heb je hier wat aan
                          http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/817398

                          Comment


                          • #14
                            Weet jij mischien of de hotshoe voor de externe flitser ook niet Panasonic flitsers kan hebben? Ik heb n.l. een Metz 45 en dat zou ook zonde zijn om die bij het oude vuil te gooien
                            Er kunnen onder bepaalde voorwaarden andere dan Panasonic-flitsers gebruikt worden. Zie hiervoor de users guide (te downloaden op de Panasonic-site)
                            Pana FZ10

                            Comment


                            • #15
                              Ik lees wel hier en daar dat men teleurgesteld is over de groote van de CCD, dit i.v.m. ruis. Wat moet ik me daar bij voorstellen?

                              leo
                              Pentax K10D

                              Comment

                              Working...
                              X