Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Flitser voor Nikon D750

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Flitser voor Nikon D750

    ik zou binnenkort een flitser willen kopen, heb hier nog geen ervaring mee.
    Zou deze willen gebruiken op mijn Nikon D750.
    ik gebruik momenteel volgende lenzen, nikon 24-70 F2.8 en 50mm F1.8

    ik ben aan het twijfelen tussen Nikon SB910 - Nissin di866 Mark II - Metz mecablitz 52 AF-1
    Tussen Nikon en de andere 2 merken zit er een redelijk groot prijsverschil, terwijl de 2 andere wel krachtiger zijn.

    Wat zijn jullie meningen hierover?
    Last edited by bart salembier; 30 november 2014, 20:13.
    Nikon D750 - Nikkor 24-70 F2.8 - Nikkor 70-200 F2.8 VRII - Nikkor 50 F1.8 - Nikon SB910
    Imac 21,5" 2,9GHz Quad-core Intel Core i5 - 16 GB DDR3 SDRAM

  • #2
    Re: Flitser voor Nikon D750

    ik heb twee sb900 flitsen
    daar ben ik zeer tevreden over

    Comment


    • #3
      Re: Flitser voor Nikon D750

      Bedankt voor de info.
      De Nikon flitsen zullen inderdaad zeker niet slecht presteren, maar het prijsverschil vind ik wel het overwegen waard.
      Niemand ervaring met Nissin of Metz?
      Nikon D750 - Nikkor 24-70 F2.8 - Nikkor 70-200 F2.8 VRII - Nikkor 50 F1.8 - Nikon SB910
      Imac 21,5" 2,9GHz Quad-core Intel Core i5 - 16 GB DDR3 SDRAM

      Comment


      • #4
        Re: Flitser voor Nikon D750

        Een hoger richtgetal wil gewoonlijk zeggen dat het ding ook meer energie vreet en dan zou de tussentijd tussen 2 flitsen sneller kunnen oplopen.
        Belangrijk is ook of je veel of weinig gaat flitsen in de toekomst en wat je dan gaat flitsen, heb je grote afstand te overbruggen ?
        Moet je flits snel na mekaar afgaan of heb je tijd ?
        Verschillen tussen richtgetallen maken dikwijls veel minder uit dan het lijkt, bv tussen 45 of 52 is er nauwelijks verschil.
        Slechte flitsen worden niet gemaakt, alleen goede en betere
        bedankt om te kijken of te reageren, frans !

        Comment


        • #5
          Re: Flitser voor Nikon D750

          de vraag is of je veel gebruik zoekt te maken van het nikon cls systeem
          dus off camera flitsen
          dan is het aangeraden on merkeigen flitsen te gebruiken, deze zijn net iets beter op elkaar afstelt voor dit
          ik gebruik regelmatig mijn flitsen off camera via cls
          dit werkt heel goed zolang dat de flitsen in het zicht staan van je camera

          Comment


          • #6
            Re: Flitser voor Nikon D750

            Ik heb nog nooit gewerkt met een externe flitser, ik ben momenteel bezig aan een opleiding fotografie waarin dit uitgebreid aan bod komt. We moeten dan ook een flitser aankopen hiervoor.
            Daarom dat ik opzoek ben naar wat begeleiding in het selecteren...

            Ik zou gewoon niet graag voor het feit te komen staan dat ik bv. binnen een half jaar moet zeggen "jammer dat die flitser dat niet kan" of "dat ik geen ander gekocht had"

            Off-camera flitsen moet goed functioneren, dit lijkt mij redelijk belangrijk.
            Nikon D750 - Nikkor 24-70 F2.8 - Nikkor 70-200 F2.8 VRII - Nikkor 50 F1.8 - Nikon SB910
            Imac 21,5" 2,9GHz Quad-core Intel Core i5 - 16 GB DDR3 SDRAM

            Comment


            • #7
              Re: Flitser voor Nikon D750

              Ik werk met de SB600 en ben daar heel tevreden over, zowel op de camera als off-camera.
              Denk dat deze nu vervangen is door de SB700.
              Persoonlijk zou ik dan liever voor een SB700 gaan, dan voor een Metz of een Nissin.
              Nikon Df

              Comment


              • #8
                Re: Flitser voor Nikon D750

                Dankzij de ontvangen cashback van Nikon en jullie bevestiging zal het dan toch de SB910 worden.
                Bedankt alvast voor de hulp!
                Nikon D750 - Nikkor 24-70 F2.8 - Nikkor 70-200 F2.8 VRII - Nikkor 50 F1.8 - Nikon SB910
                Imac 21,5" 2,9GHz Quad-core Intel Core i5 - 16 GB DDR3 SDRAM

                Comment


                • #9
                  Re: Flitser voor Nikon D750

                  veel succes ermee!
                  portfolio en workshops:
                  https://www.bennybulke.com/

                  Comment


                  • #10
                    Re: Flitser voor Nikon D750

                    Goede keuze. Ik lees trouwens net dat Metz failliet is - reden te meer om blij te zijn met de keuze voor een Speedlight.
                    Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

                    Comment

                    Working...
                    X