Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Scherpstelling Sony Alpha 6000

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Scherpstelling Sony Alpha 6000

    Ik heb een NEX-7 en ben daar zeer tevreden van, maar stel vast dat bij minder goede lichtomstandigheden de scherpstelling niet vlot verloopt (traag en/of blijven zoeken). Nu vroeg ik me af er hier iemand is die in gelijkaardige omstandigheden met een Alpha 6000 trekt en zijn ervaring eens kan delen.
    De probleemsituatie is: fotograferen van ballroomkoppels. Deze danskoppels zijn dus in beweging op de dansvloer in meestal spaarzamer verlichte zalen. Ik overweeg van eventueel de Alpha 6000 aan te schaffen (of mits mijne portefeuille dat kan trekken een A7 II) indien ik de zekerheid heb dat de scherpstelling dan wél vlot, snel en accuraat werkt...
    Iemand ervaring ?

    Dank en groeten
    Goofy
    Sony A6300 - NEX-7 - SEL 30mm f/2.8 macro - SEL 50mm f/1.8 - SEL 10-18mm f/4 - Tamron 18-300mm f/3.5-6.3 - Sigma 70mm f/2.8 Art Macro - Sigma 30mm f/1.4 - Metz 44 AF 1

  • #2
    Re: Scherpstelling Sony Alpha 6000

    Hoe goed de a6000 ook is, ik vrees dat het je niet zo heel veel zal opleveren in die lichtomstandigheden.
    Het zou kunnen dat een a7 op dat vlak beter doet, maar tot nog toe heeft enkel de klassieke SLR mij kunnen overtuigen voor dat soort fotografie.

    Dat wil natuurlijk niet zeggen dat het onmogelijk is. Je kan met heel veel toestellen een goed resultaat halen, en soms is het een kwestie van een of andere setting aan te passen. Maar als je vaak in dit soort omstandigheden fotografeert, zullen er uit een SLR verhoudingsgewijs meer geslaagde foto's rollen.
    Pieter
    --
    Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

    Comment


    • #3
      Re: Scherpstelling Sony Alpha 6000

      Heeft de NEX-7 geen focus peaking? Het lijkt me in zulke omstandigheden gemakkelijker om focus peaking te gebruiken en manueel te focussen (al vereist dit wel enige oefening).
      550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

      Comment


      • #4
        Re: Scherpstelling Sony Alpha 6000

        De Sony 6000 is in alle opzichten een AF monster.149 focus punten en face en eye detection. Dat wil zeggen dat je een AF lock kunt instellen op 1 persoon en deze onthoud die persoon en wat er ook voor komt te staan deze neemt telkens automatisch de herkende persoon in beeld. De andere optie is dat de af tot 12 gezichten kan rigistreren. Het voordeel hiervan is dat je met de normale drsl cameras in een situatie waar je bvb op een bruiloft shoot in de kerk ineens de bruid naar buiten zite lopen met de deuropening van de kerk die ukteraard veel lichter is en waar de sony gewoon op de bruid gefocussed blijt en dat je dus nooit het licht terug moet gaan aanpassen of zelf weer moet gaan manueel focussen. Dit is de enige camera die het kan dank zei de nieuwe Af technologie op de Sony 6000. En zeg nu zelf. Als je kinderen heb die constant rondlopen en moeilijk te volgen zijn in combinatie met contineu AF en face detection en AF lock-on.... Wanneer er bvb bubbels worden geblazen zal je normalitair met een gewone dslr de focus gaan zien veranderen door scherp te stellen op die bubbel en het gezicht dus out of focus. Wel met de 6000 heb je dat niet meer aan de hand. Klasse is dat.


        Sent from my iPad using Tapatalk
        Mvg, Pascal,Schoonspikke
        Als je schiet..schiet dan raak!
        500 PIXHuawei P30 PRO

        Comment


        • #5
          Re: Scherpstelling Sony Alpha 6000

          Oorspronkelijk geplaatst door Goofy59 Bekijk bericht
          Ik heb een NEX-7 en ben daar zeer tevreden van, maar stel vast dat bij minder goede lichtomstandigheden de scherpstelling niet vlot verloopt (traag en/of blijven zoeken). Nu vroeg ik me af er hier iemand is die in gelijkaardige omstandigheden met een Alpha 6000 trekt en zijn ervaring eens kan delen.
          De probleemsituatie is: fotograferen van ballroomkoppels. Deze danskoppels zijn dus in beweging op de dansvloer in meestal spaarzamer verlichte zalen. Ik overweeg van eventueel de Alpha 6000 aan te schaffen (of mits mijne portefeuille dat kan trekken een A7 II) indien ik de zekerheid heb dat de scherpstelling dan wél vlot, snel en accuraat werkt...
          Iemand ervaring ?

          Dank en groeten
          Goofy

          Wees iets meer specifieker aub.
          Fotografeer je de hele dansvloer ? Individuele koppels ? zit je op grote afstand ?
          Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

          Comment


          • #6
            Re: Scherpstelling Sony Alpha 6000

            Je zet toch gewoon je face detection op en de AF- lock.. In combinatie met face recognition zou dit toch piece of cake moeten zijn. Die 6000 is daar voor bekend. En als je echt zeker wil zijn dan koop je gewoon de sony phottix flitser met High speed sync en een witte diffuser kap er op om onrechtstreeks te flitsen..klaar... Als de lichtomstandigheden dan zo dunnetjes zijn dat mag de Sony 6000 daar geen problemen mee hebben...


            Sent from my iPad using Tapatalk
            Mvg, Pascal,Schoonspikke
            Als je schiet..schiet dan raak!
            500 PIXHuawei P30 PRO

            Comment

            Working...
            X