Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon eos 500D - aan/of schuifschakelaar kapot - nog te herstellen?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon eos 500D - aan/of schuifschakelaar kapot - nog te herstellen?

    Collega's,

    Iemand ervaring met de hersteldienst van Canon?

    Zondagavond tijdens een opdracht voor de krant merkte ik plots dat de schuifschakelaar on/off van mijn Canon Eos 500D afgebroken was. Dat zorgt er nu voor dat ik mijn toestel nog moeilijk aan/af kan leggen, waardoor ik het graag zou laten herstellen als dat (nog) kan. Iemand die weet hier of zoiets mogelijk is, wat zoiets zou kosten en hoe lang dat doorgaans zou duren? Mijn toestel is 100 % in orde en ik gebruik het heel graag, zou het zonde vinden mocht zoiets niet meer te herstellen zijn...

    Graag jullie ervaringen...

    Groeten
    Nico
    Last edited by Nicootjen; 25 november 2014, 22:19.

  • #2
    Re: Canon eos 500D - aan/of schuifschakelaar kapot - nog te herstellen?

    Als je die nog kan inschakelen, laat die dan ingeschakeld.
    Als je niet op de ontspanknop drukt, dan gaat die vanzelf in "rust".
    Zo heb ik al een paar keer een camera na gebruik weggestopt met de schakelaar in de "on" positie, en zelfs na een paar weken was de ontspanknop half indrukken voldoende om de camera terug "wakker" te maken.
    De aan/uit schakelaar schakelt de camera ook nooit helemaal uit, want als er iets mis loopt, dan moet je de accu verwijderen om de camera echt uit te schakelen.
    Dat heb ik gemerkt met de 5D MKIII + de Kenko teleconverter, in combinatie met sommige lenzen blokkeert die camera zodra je de ontspanknop helemaal indrukt.
    Je mag dan de aan/uit schakelaar verzetten, dat heeft totaal geen effect, het enige dat helpt is de accu verwijderen.

    Maar je kan die natuurlijk ook wel laten repareren, als alleen die schakelaar defect is, dan zouden ze vooraf wel de juiste prijs moeten kunnen opgeven.
    Of dat duur is, hangt af van het aantal werkuren dat er nodig is, tegenwoordig zitten de meeste apparaten vrij ingewikkeld in elkaar, je moet een heleboel kleine schroefjes losdraaien, en dan zitten er meestal nog delen vastgeklikt.
    Er zijn er altijd wel die zo'n schakelaar zelf kunnen vervangen, misschien vind je op YouTube zelfs wel een filmpje van iemand die dat heeft gedaan (zo zijn er heel veel filmpjes te vinden van allerlei herstellingen).
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: Canon eos 500D - aan/of schuifschakelaar kapot - nog te herstellen?

      Bart heeft al het nodige vermeld ... ik zou het toestel ook gewoon aan laten staan.

      De schakelaar is hier te koop aan minder dan 15 Euro verzending inbegrepen :

      Lijkt me wel een dikke prijs ... dus indien je overgaat tot zelf repareren , laat me iets weten dan contacteer ik nog een paar andere bronnen

      Comment


      • #4
        Re: Canon eos 500D - aan/of schuifschakelaar kapot - nog te herstellen?

        En als je de schakelaar te moeilijk lijkt om te vervangen kan je het hele top-cover vervangen, kan zo moeilijk niet zijn als je een klein beetje handig bent.
        Wel iets duurder maar nog geen hoofdprijs.
        en dan hou je ineens wat reserveonderdelen over


        Je moet maar eens zoeken naar 500d top cover.

        Comment

        Working...
        X