Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

al eigenaars van een 7D II ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • al eigenaars van een 7D II ?

    bij deze wou ik eens navragen of er al iemand de canon 7D II in zijn bezit heeft en hoe hij bevalt .... ? misschien zijn er al mensen die hier foto's gepost hebben die gemaakt zijn met hun nieuwe aanwinst maar jammer genoeg kan men met de zoekfunctie niet zoeken aan de hand van exif-gegevens ...

    heb al veel commentaren gelezen op buitenlandse sites maar graag wou ik toch even de bevindingen lezen van jullie
    Mijn website: http://www.michelpyck.be

  • #2
    Re: al eigenaars van een 7D II ?

    jep... Bern@rd
    Pieter
    --
    Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

    Comment


    • #3
      Re: al eigenaars van een 7D II ?

      Ja, al enkele weken in gebruik

      ps hier een plaatje ermee gemaakt.



      Maar aan zo'n plaatjes op dit formaat kun je weinig zien hé ;-)

      grts
      Sieg
      Last edited by Sieg; 25 november 2014, 17:12. Reden: ps voorbeeldje bijgevoegd
      Voor meer foto's ; www.sieg.be

      Comment


      • #4
        Re: al eigenaars van een 7D II ?

        Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
        Maar aan zo'n plaatjes op dit formaat kun je weinig zien hé ;-)
        Ja, maar toch bovengemiddeld goed, ook op dit formaat
        Pieter
        --
        Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

        Comment


        • #5
          Re: al eigenaars van een 7D II ?

          Yep, en meer dan tevreden..

          Groeten,
          Raf
          Instagram

          Comment


          • #6
            Re: al eigenaars van een 7D II ?

            Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
            Ja, al enkele weken in gebruik

            ps hier een plaatje ermee gemaakt.



            Maar aan zo'n plaatjes op dit formaat kun je weinig zien hé ;-)

            grts
            Sieg
            Dat snap ik dus niet, eerst zit je de 7D II een beetje af te breken toz van de 1D serie in een vorig topic en je hebt er nu zelf eentje ,,,,,,,of was dat maar om jouw 1D sneller te kunnen verkopen 😄
            Last edited by erikstaf; 25 november 2014, 19:25.

            Comment


            • #7
              Re: al eigenaars van een 7D II ?

              Oorspronkelijk geplaatst door erikstaf Bekijk bericht
              Dat snap ik dus niet, eerst zit je de 7D II een beetje af te breken toz van de 1D serie in een vorig topic en je hebt er nu zelf eentje ,,,,,,,of was dat maar om jouw 1D sneller te kunnen verkopen ��
              Lees mijn uitleg nog eens goed, Ik heb de 7DII niet afgebroken !
              Ik heb gewoon aan de topicstarter, die twijfelde tussen een 1DIV en een 7DII, mijn bevindingen beschreven.
              En neen ik hou deze 7DII niet, ik ben deze gewoon al enkele weken aan het testen, normaal gezien gaat het toestel deze week weer terug.

              Of ik er mezelf eentje zou aanschaffen dat weet ik nog niet, ik twijfel héél sterk.

              Dat mijn 1DIV dan sneller zou worden verkocht vind ik een boude en ongepaste uitspraak aangezien deze al veel eerder te koop stond alvorens er sprake was van een 7DII die zou uitkomen !

              grts
              Sieg
              Voor meer foto's ; www.sieg.be

              Comment


              • #8
                Re: al eigenaars van een 7D II ?

                Oorspronkelijk geplaatst door Pieter G. Bekijk bericht
                Ja, maar toch bovengemiddeld goed, ook op dit formaat
                Niet dat ik twijfel aan je kunde Pieter (dat heb ik al mogen zien) maar waarom zou dit plaatje bovengemiddeld zijn op deze grootte ?

                grts
                Sieg
                Voor meer foto's ; www.sieg.be

                Comment


                • #9
                  Re: al eigenaars van een 7D II ?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                  Niet dat ik twijfel aan je kunde Pieter (dat heb ik al mogen zien) maar waarom zou dit plaatje bovengemiddeld zijn op deze grootte ?
                  Ten eerste zit je hier met een lens + TC combinatie die met crop factor omgerekend uitkomt op ruim 1300mm. Ook op statief is dat niet zomaar perfect stil te houden.
                  Ten tweede kan je in deze verkleinde foto al goed zien dat de focus juist zit en dat er veel detail zit in de veren en waterdruppeltjes. Over de vangst van de dag kan ik mij op dit formaat niet meteen uitspreken maar ik verwacht dat het beestje ook binnen de scherpe zone valt.

                  Ik kan op basis hiervan misschien niet zeggen of het origineel perfect is, maar ik weet wel dat de fotograaf en het materiaal hier uitstekend werk hebben geleverd in een setup die enige kennis van zaken vraagt. Dat noem ik bovengemiddeld, ook al gebruik je een eersteklas lens en dito autofocus.
                  Pieter
                  --
                  Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

                  Comment


                  • #10
                    Re: al eigenaars van een 7D II ?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Pieter G. Bekijk bericht
                    Ten eerste zit je hier met een lens + TC combinatie die met crop factor omgerekend uitkomt op ruim 1300mm. Ook op statief is dat niet zomaar perfect stil te houden.
                    Ten tweede kan je in deze verkleinde foto al goed zien dat de focus juist zit en dat er veel detail zit in de veren en waterdruppeltjes. Over de vangst van de dag kan ik mij op dit formaat niet meteen uitspreken maar ik verwacht dat het beestje ook binnen de scherpe zone valt.

                    Ik kan op basis hiervan misschien niet zeggen of het origineel perfect is, maar ik weet wel dat de fotograaf en het materiaal hier uitstekend werk hebben geleverd in een setup die enige kennis van zaken vraagt. Dat noem ik bovengemiddeld, ook al gebruik je een eersteklas lens en dito autofocus.
                    Is uit de hand gemaakt Pieter, geen statief gebruikt ;-)

                    grts
                    Sieg
                    Voor meer foto's ; www.sieg.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: al eigenaars van een 7D II ?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                      Is uit de hand gemaakt Pieter, geen statief gebruikt ;-)
                      Wel, proficiat!
                      Zoiets schud je niet als vanzelfsprekend uit je mouw.
                      En ik vermoed dat je die kilo's ook geen uur aan een stuk in de hand houdt om losjes tientallen plaatjes na mekaar te blijven schieten.

                      De gearhead in mij is nu wel even jaloers om zulk prachtmateriaal. Ik ben al blij dat ik het ooit een paar keer heb mogen gebruiken.
                      (Maar eerlijk gezegd heb ik de omschakeling naar compacter en mirrorless in mijn hoofd toch al gemaakt.)
                      Pieter
                      --
                      Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

                      Comment


                      • #12
                        Re: al eigenaars van een 7D II ?

                        Inderdaad Pieter, dat hou je niet lang vol uit de hand deze combinatie, zeker omdat deze combinatie totaal uit balans is vanwege het lage gewicht van de 7D
                        Maar ik wilde dit plaatje hier wel eens laten zien, de reden is dat er op deze manier zoveel mensen worden misleidt
                        Dan wordt er op een site geschreven, kijk eens wat een mooie foto's je kunt maken met dat toestel ...... uiteraard wel, maar deze opname had ik ook kunnen maken met een 700D bij manier van spreken
                        De 7DII focust sneller dan z'n voorganger, da's een feit
                        De 7DII kan iets hoger in iso dan z'n voorganger, da's een feit
                        Qua IQ is deze ook beter geworden dan z'n voorganger maar kan niet tippen uiteraard aan de duurdere niet crop toestellen (verschil bijna niet zichtbaar op dit kleine formaat met de ideale lichtomstandigheden)
                        Prijs-snelheid zal je op het ogenblik niks beter vinden, dus weer een voordeel voor de 7DII

                        Zijn er ook nadelen, .... uiteraard wel maar dat is mijn persoonlijke ervaring en die heb ik al eens deels neergepend en dan kreeg ik hier het deksel op de neus.

                        grts
                        Sieg
                        Voor meer foto's ; www.sieg.be

                        Comment


                        • #13
                          Re: al eigenaars van een 7D II ?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                          Is uit de hand gemaakt Pieter, geen statief gebruikt ;-)

                          grts
                          Sieg
                          Kwaliteit !

                          Deze foto haal je met enig geluk ook wel met de 7D MkI, maar ik ga toch een MkII bijkopen.
                          Als ISO 640 dezelfde (gemakkelijk te verwijderen) ruis geeft als ISO 400 op de oude, en bovendien de veel betere AF, ben ik al zeer tevreden.

                          De rest zal van een beter objectief moeten komen.
                          840mm op een crop, dat opent perspectieven, alhoewel het op mijn leeftijd onverstandig zou zijn een lens van 4kg te kopen.

                          Comment


                          • #14
                            Re: al eigenaars van een 7D II ?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                            Zijn er ook nadelen, .... uiteraard wel maar dat is mijn persoonlijke ervaring en die heb ik al eens deels neergepend en dan kreeg ik hier het deksel op de neus.
                            Haha - jij full frame addict jij...
                            Ik was heel tevreden met de 1.3 crop van de 1-series tot voor kort, en vandaag ben ik voor mijn fotografie helemaal overtuigd van het compromis dat APS-C biedt. De bediening en snelheid van de 1D mis ik wel, maar ik neem aan dat Canon niet speciaal voor mij een heuse 1D in verkleinde form factor gaat maken zonder spiegel, en met 24MP APS-C sensor zonder low-pass filter.

                            Als je het mij vraagt, is haast elk toestel vandaag gewoon fantastisch. Hetgeen je koopt, hangt af van wat je graag fotografeert en hoeveel je ervoor wil betalen.
                            Het deksel op de neus? Iedereen komt dat hier wel eens tegen
                            Pieter
                            --
                            Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

                            Comment


                            • #15
                              Re: al eigenaars van een 7D II ?

                              Vogelfotografie is wel veeleisend, er is altijd wel iemand met beter materiaal (alhoewel dat nooit de inzet en de ervaring kan vervangen).
                              Ik had besloten niet mee te doen met de race, maar het begint weer te jeuken.

                              Maar je hoeft niet persé in de eerste divisie mee te spelen.
                              Daarvoor is de 7DII uitgebracht.
                              Voor het verschil in prijs met een 1DX koop je al enkele mooie lenzen, of ben je een stuk op weg naar een supertele.
                              (en dan denk ik niet aan het geld dat in rook zou zijn opgegaan aan een 1DIII en een 1DIV).
                              Last edited by palombian; 26 november 2014, 10:34.

                              Comment

                              Working...
                              X