Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Keuze nieuw digitaal fototoestel.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Keuze nieuw digitaal fototoestel.

    Dag allemaal,
    Ik ben van plan een nieuw digitaal fototoestel te kopen naar twijfel momenteel nog tussen de Sony V1 (5 miljoen piksels, kleiner en makkelijker mee te nemen) en de Minolta Z2 (4 miljoen piksels, met een zoom X 10, maar iets groter in afmeting). Kan iemand mij zijn persoonlijke mening geven of zijn ervaring met mij delen? Zijn er andere eventuele voorstellen? Quid qua gebruik en aankoopprijzen van kaarten? Andere toestellen bieden zelfs tot 8 miljoen piksels en zoom X 10 maar komen wel in de buurt van 800 à 1.000 of meer euro en zijn natuurlijk ook groter.
    Dank bij voorbaat voor de eventuele reacties.
    Mvgr,
    Dominique

  • #2
    Als je eens zou beginnen met te vertellen wat dat je zou fotograferen komen we al een eind verder...

    De Sony V1 en de Minolta Z1 staan ongeveer zo ver uit elkaar als een Smartje met een Lexus, dus zonder extra info zullen we er niet geraken, denk ik.

    Wel wil ik al even meegeven dat 10x zoom zonder optische stabilisator zinloos is, wat maakt dat je, als je graag superzoom hebt, er maar twee toestellen zijn die te weerhouden zijn: Canon Powershot S1 IS en de Panasonic FZ10.
    http://www.digifotofreak.nl

    Comment


    • #3
      ik heb de canon powershot s1 IS en ik moet zeggen dat het een leuk toestelletje is
      foto als spiegel of als venster?

      Comment


      • #4
        Bedankt voor uw reactie. Reis veel rond, trek graag foto's van landschappen en potretten, ga graag snowboarden,zou graag beginnen kite-surfen en daar allemaal foto's van trekken. Bedankt nog voor uw opmerking over die Minolta Z1 of Z2. De Canon Powershot S1 IS lijkt wel een leuk toestel te zijn maar die biedt maar 3 miljoen pixels, wat redelijk weinig is voor posters. Ken er momenteel niet zoveel van maar zou graag wat bijleren en mij gaan perfectionneren.
        Wat about de Canon EOS 300D? Er zijn er dus wel mensen die er niet zo tevreden over zijn. Misschien een beetje moeilijk te gebruiken?
        Dank bij voorbaat voor uw raden en ervarinf.
        Mvgr,
        Dominique

        Comment


        • #5
          Originally posted by DL
          Bedankt voor uw reactie. Reis veel rond, trek graag foto's van landschappen en potretten, ga graag snowboarden,zou graag beginnen kite-surfen en daar allemaal foto's van trekken. Bedankt nog voor uw opmerking over die Minolta Z1 of Z2. De Canon Powershot S1 IS lijkt wel een leuk toestel te zijn maar die biedt maar 3 miljoen pixels, wat redelijk weinig is voor posters. Ken er momenteel niet zoveel van maar zou graag wat bijleren en mij gaan perfectionneren.
          Wat about de Canon EOS 300D? Er zijn er dus wel mensen die er niet zo tevreden over zijn. Misschien een beetje moeilijk te gebruiken?
          Dank bij voorbaat voor uw raden en ervarinf.
          Mvgr,
          Dominique
          Heb mijn Canon eos 300D al bijna een jaar en uiterst tevreden over die cam. Is niet echt moeilijk om te gebruiken, hoor. Voorts kan je op dit forum een mooie instapcursus vinden over digitale fotografie.
          Vooral de lenzen die je gaat kopen zullen het verschil maken. Zowel in prijs als in kwaliteit.
          Canon EOS 50D - Canon EOS 300D + batterygrip - Canon 18/55 (kitlens) - Tamron 28-75/f2,8 XR Di - Canon 70-200 /f4 L USM

          Comment


          • #6
            Help eens even.........Waar kan ik die instapcursus vinden?
            'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

            Comment


            • #7
              Ga naar de homepage en kies voor Tricks en Tips (in dezelfde kolom van de forumtoegang...)
              Canon 10D, glass, flashes & extra's
              Fuji S602Z & extra's
              www.CooMa.be BD0176BE

              Comment

              Working...
              X