Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het Mooie Kotsende Meisje ;-)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Het Mooie Kotsende Meisje ;-)


    f/5,6
    420mm
    1/1000s
    200 ISO
    Nikon D800E
    Ingrid Vekemans Photography
    Kleinschalige Fotografieworkshops, Fotosafari's en Privé Coaching
    http://www.ingridvekemans.com

  • #2
    Re: Het Mooie Kotsende Meisje ;-)

    Mooi hoor. Welk soort vogel ?.

    Pixelboy

    Comment


    • #3
      Re: Het Mooie Kotsende Meisje ;-)

      Het is een tapuit vrouwtje.
      Grt, Ingrid.
      Ingrid Vekemans Photography
      Kleinschalige Fotografieworkshops, Fotosafari's en Privé Coaching
      http://www.ingridvekemans.com

      Comment


      • #4
        Re: Het Mooie Kotsende Meisje ;-)

        Een tapuit in actie. Die braakbal moest er echt wel uit. Leuk dat je eens iets anders post dan Afrikaanse beelden. De beelden van topkwaliteit die je daarvan laat zien, dragen vaak heel herkenbaar jou stempel. Wat me hier opvalt is dat je een totaal andere nabewerking laat zien. Vooral de verscherping valt op. De vogel en paal is omgeven door een zichtbare artefacten band. Ook eens kijken of de omzetting naar web formaat wel goed zit. De blokken in de achtergrond duidt ook vaak op een slechte compressie. De harde belichting , licht draagt ook niet de stempel van jou portfolio. Hopelijk kijk je door mijn kritiek heen Jou niveau van foto's dat je laat zien is hoog waardoor ik wat scherper in de pen ben.
        Gr David

        Comment


        • #5
          Re: Het Mooie Kotsende Meisje ;-)

          Oorspronkelijk geplaatst door David Verdonck Bekijk bericht
          Wat me hier opvalt is dat je een totaal andere nabewerking laat zien. Vooral de verscherping valt op. De vogel en paal is omgeven door een zichtbare artefacten band. Ook eens kijken of de omzetting naar web formaat wel goed zit. De blokken in de achtergrond duidt ook vaak op een slechte compressie. De harde belichting , licht draagt ook niet de stempel van jou portfolio. Hopelijk kijk je door mijn kritiek heen Jou niveau van foto's dat je laat zien is hoog waardoor ik wat scherper in de pen ben.
          Dank voor de feedback, David.
          De nabewerking is niet anders dan anders, de verscherping ook niet. De compressie zal ik eens herbekijken, ik heb die gedaan zoals anders, maar ik zie wel wat jij ziet. Er was inderdaad harder licht, ik was weer onderweg naar huis toen ik dit vogeltje zag zitten worstelen en ik kon dat toch niet voorbij laten gaan omdat het licht wat harder was
          Ingrid Vekemans Photography
          Kleinschalige Fotografieworkshops, Fotosafari's en Privé Coaching
          http://www.ingridvekemans.com

          Comment


          • #6
            Re: Het Mooie Kotsende Meisje ;-)

            Moment is super natuurlijk, ik wist zelfs niet dat ze dit deden..
            Kwaliteit van de foto is toch iets minder vind ik, vlekkerige achtergrond zegt dat deze foto slechts 60 Kb groot is.
            Wat normaal op dit formaat toch rond de 350 Kb is. Misschien iets misgegaan met de upload?

            Groeten,
            Raf
            Instagram

            Comment


            • #7
              Re: Het Mooie Kotsende Meisje ;-)

              Oorspronkelijk geplaatst door Give and go Bekijk bericht
              vlekkerige achtergrond zegt dat deze foto slechts 60 Kb groot is.
              Wat normaal op dit formaat toch rond de 350 Kb is.
              Wel nee, Raf, foto's die ik de laatste tijd bewerk voor het web, sla ik altijd op zo'n klein formaat op, kwestie van wat extra beveiliging. Meestal gaat dat relatief ongestraft (groot formaat spreekt natuurlijk altijd meer, maar ja, dat is nu eenmaal mijn keuze), maar hier dus duidelijk niet. Nu ja, ik laat hem zo maar staan voor de momentwaarde en ik denk dat het dan met de beveiliging wel OK zit... hier zal niemand iets mee kunnen doen

              Groetjes en bedankt voor de comments!

              Ingrid.
              Ingrid Vekemans Photography
              Kleinschalige Fotografieworkshops, Fotosafari's en Privé Coaching
              http://www.ingridvekemans.com

              Comment


              • #8
                Re: Het Mooie Kotsende Meisje ;-)

                Nooit eerder gezien bij een tapuit.

                Johan

                Comment


                • #9
                  Re: Het Mooie Kotsende Meisje ;-)

                  Apart moment heb je hier vastgelegd, dus als momentopname zeer geslaagd
                  Kwalitatief niet zo sterk, paal is ook heel dominant en het harde licht is spijtig

                  grts
                  Sieg
                  Voor meer foto's ; www.sieg.be

                  Comment

                  Working...
                  X