Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Telenet Problemen?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Telenet Problemen?

    Hallo,

    Niet dadelijk een andere media waar ik deze vraag kan stellen.

    Ondervinden de bezoekers, die ook Telenet hebben, hier de laatste dagen ook problemen met hun verbinding?

    Sommige websites zijn op bepaalde momenten onbereikbaar terwijl anderen geen problemen hebben. Zodoende weet ik dat het niet aan mijn eigen modem of verbinding ligt.

    www.tv.com en dit forum zijn twee die soms niet bereikbaar zijn. Terwijl www.wikipedia.org op die momenten wel nog steeds bereikbaar zijn.

    Het probleem is vanaf zaterdag begonnen, en toen ik naar Telenet belde wisten ze mij te zeggen dat ze momenteel verbeteringswerken in Mechelen zelf aan het uitvoeren waren. (Niet de netwerf, maar nog iets anders.)

    Nu zag ik vandaag dat ze deze avond nog verder gaan werken, dus ik vermoed dat er iets is misgelopen dit weekend.

    Maar... voor alle zekerheid wou ik hier toch even vragen of anderen dit probleem ook ondervinden op het moment. Ook websites gehost door www.one.com zijn geregeld niet bereikbaar.


    Nu, op dit moment, gaat het weer even... anders kon ik dit niet posten, maar het begint mij toch wel op mijn zenuwen te werken.


    Bij een test via PING, krijg ik dit geregeld:


    ping www.belgiumdigital.com

    Pinging www.belgiumdigital.com [178.208.39.203] with 32 bytes of data:
    Reply from 178.208.39.203: bytes=32 time=14ms TTL=54
    Reply from 84.194.160.219: Destination host unreachable.
    Reply from 84.194.160.219: Destination host unreachable.

    Reply from 178.208.39.203: bytes=32 time=2044ms TTL=54

    Ping statistics for 178.208.39.203:
    Packets: Sent = 4, Received = 4, Lost = 0 (0% loss),
    Approximate round trip times in milli-seconds:
    Minimum = 14ms, Maximum = 2044ms, Average = 1029ms
    Mvg,
    Rudy Mas
    Nikon D5100/D7200 - Website: http://www.rmfoto.be/

  • #2
    Re: Telenet Problemen?

    Hier in Kessel Lo net hetzelfde verhaal.

    Kan website niet laden, recover webpage, regelmatig geen verbinding, regelmatig outlook wachtwoord opnieuw ingeven wegens uitvallen verbinding...
    Soms werkt de tethering via de gsm sneller dan de router.

    Ik kon ook niet direkt iets vinden en ben dan maar beginnen backup-en en heb vanmiddag een image teruggeplaatst van 2 maand geleden omdat ik dacht dat ik een beestje had in de pc... Blijkbaar niet dus

    Nog een paar dagen afwachten en dan bel ik ook naar onze vrienden... Zal dan ineens ook vragen of dit ook bij de prijsstijging hoort.

    Groeten!

    Comment


    • #3
      Re: Telenet Problemen?

      Geen problemen hier.
      Wel af en toe een verbinding die weg valt in het holst van de nacht.
      En dat kan tot een goed halfuur duren.
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

      Comment


      • #4
        Re: Telenet Problemen?

        Ik heb hier al enkele weken problemen met de wifi. Ondanks volledig bereik (zelfs wanneer ik langs de modem sta) is die wifi niet vooruit te branden en doet soms minutenlang niets.
        Groetjes,
        Dominic

        Comment


        • #5
          Re: Telenet Problemen?

          Zowel thuis (Zaventem) als op kot (Gent) geen problemen met telenet ondervonden. Enkel idd zaterdag af en toe dat het niet ging maar erna weer zonder problemen.

          Comment


          • #6
            Re: Telenet Problemen?

            Doe in plaats van een Ping eens een Tracert.
            Het is niet omdat een website niet bereikbaar is, dat het daarom aan uw connectie ligt of aan uw provider, dat kan evengoed aan een andere provider (hoster) liggen.
            Als alles weg is of traag, dat is dan weer iets anders, maar als het maar sommige sites betreft dan zijn er veel meer mogelijkheden.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • #7
              Re: Telenet Problemen?



              En one.com staat niet bekend voor goede uptime

              Comment


              • #8
                Re: Telenet Problemen?

                Oorspronkelijk geplaatst door fhuppel Bekijk bericht
                http://www.downforeveryoneorjustme.com

                En one.com staat niet bekend voor goede uptime
                Heb er een site gehost en is er tot nu toe nog nooit tussenuit geweest.
                D*mmel, dat was pas een ramp.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • #9
                  Re: Telenet Problemen?

                  Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                  Doe in plaats van een Ping eens een Tracert.
                  Het is niet omdat een website niet bereikbaar is, dat het daarom aan uw connectie ligt of aan uw provider, dat kan evengoed aan een andere provider (hoster) liggen.
                  Als alles weg is of traag, dat is dan weer iets anders, maar als het maar sommige sites betreft dan zijn er veel meer mogelijkheden.
                  84.194.160.219 is mijn eigen public IP adres. Dus voor sommige websites geraakte hij niet verder dan mijn eigen modem, terwijl andere websites bleven werken.

                  Het probleem was opgelost toen mijn modem spontaan een reset deed. Ik had het eerder al eens manueel gedaan, 15 seconden zonder spanning zetten, maar dit hielp toen niet.

                  Rond dezelfde tijd dat mijn modem die reset deed, belde een kennis mij op dat zijn Internet en Telefoon niet meer werkte. Hij zit ook bij Telenet. Dus blijkbaar hebben ze een hele resem modems een reset gegeven om een algemeen probleem op te lossen.

                  Toevallig viel dit problemen samen met verbeteringswerken die ze op hun servers hebben gedaan.

                  Maar, probleem is nu blijkbaar definitief opgelost. Ook mijn TV-Theek werkt terug normaal.
                  Mvg,
                  Rudy Mas
                  Nikon D5100/D7200 - Website: http://www.rmfoto.be/

                  Comment


                  • #10
                    Re: Telenet Problemen?

                    Hallo,

                    Ook hier de laatste 5 dagen vreselijke problemen.
                    Ik ben al van bij het begin aangesloten via Telenet - en nooit problemen gehad.
                    Maar wat ze de laatste 5 dagen presteren is ondermaats:
                    - wel/niet/wel/niet/vreselijk traag/wel/niet internet ...
                    - uren zonder vaste telefoon
                    - digitale TV valt uit met "signaal wordt niet herkend" ...

                    Als ik de helpdesk bel (met de GSM uiteraard) is het eerste wat ik te horen krijg "Er is een probleem in uw buurt. We lossen dit op binnen de 3 dagen".
                    Maar we zijn nu al 5 dagen verder - en woensdag komt de technieker over de vloer.
                    Dit is dus echt niet meer leuk ...
                    Soms moet ik dus gewoon via de hotspot van de iPhone internetten ...
                    Het meest gelezen bericht van de laatste 5 dagen is "host niet gevonden" ...

                    Jaja
                    Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                    Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

                    Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

                    Comment


                    • #11
                      Re: Telenet Problemen?

                      Tis daarom dat ze de abo's gaan opslaan heh. Was in het nieuws deze avond.
                      Mogelijks een routingprobleem op hun netwerk, mogelijks ook iets anders. Bij ADSL en VDSL komen we die problemen ook wel eens tegen hoor.
                      Zo om de 6 maanden is het wel weer van da.
                      Gisteren heb ik hier alles eens moeten resetten want mijn VoIP ging lastig. Gesprekken die onderbroken werden en zo.
                      Best is dan een paar vrienden te bellen of eens bij de buren te kijken of ze gelijkaardige problemen hebben.
                      De boel een goei herstart geven help ook wel eens.
                      En als da nie helpt er een goei klop op geven zoals in de oude tijd LOL (da laatste zou ik nie aanbevelen)

                      Comment

                      Working...
                      X