Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Opleiding in projectmanagement

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Opleiding in projectmanagement

    De firma waar ik voor werk stelt me voor dat ik een opleiding projectmanagement volg in een trainingscentrum in Brussel. Hij stelt me voor te kiezen uit PRINCE2 en Agile, maar ik ken geen van beiden en heb er helemaal geen ervaring mee. Ik heb destijds een opleiding technisch tekenen gevolgd, tijdens mijn loopbaan, waar ik heel veel aan heb gehad en ik neem aan dat dit ook heel interessant zal zijn. Alleen welke moet ik kiezen.
    Nu, ik kijk er eigenlijk wel naar uit. Ik zou vooral willen in praktijk kunnen brengen dat je meer kunt doen in minder tijd. Tijd is namelijk hetgeen wat je niet kunt vergroten, terwijl de werkdruk blijft toenemen. Ik moet redelijk veel nieuwe projecten op poten zetten, en mijn vaste assistente is met moederschapsverlof. Ik heb nu wel een vervanger, maar je verliest toch heel veel tijd met dingen uit te leggen en dergelijke meer. Vroeger kon ik heel gemakkelijk redelijk veel werk aan haar overdragen. Ze wist er altijd weg mee!

  • #2
    Re: Opleiding in projectmanagement

    Hi,

    Agile als structuur is voornamelijk handig bij 'software ontwikkelings projecten'.
    Waarbij Prince2 daar zo niet op gestoeld is.
    Prince is ook uitgebreider als de project organisatie groter is. Maw, rollen en afgebakende structuren.

    mvg,

    Comment


    • #3
      Re: Opleiding in projectmanagement

      Ik heb ervaring met beide methodes, als projectmanager en als projectlid. Agile inderdaad vooral (praktisch exclusief) gericht op software ontwikkeling, Prince2 op algemene projecten. Als je niet in software doet, ben je dus beter af met Prince2.
      MAAR: geen van beide zal je helpen tijd besparen, vooral niet omdat als je een methodologie kiest, al je teamleden die ook moeten volgen (en moeten opgevolgd worden). Mijn (persoonlijke) ervaring met Prince2 is dat het vooral gericht is op documenteren van je project - een hele papierwinkel dus.

      In welke sector werk je eigenlijk?

      Comment


      • #4
        Re: Opleiding in projectmanagement

        Ik zit in de aankoop en verkoop van machineonderdelen, inclusief de hele opvolging ervan. De aankoop gebeurd voornamelijk in Duitsland en Engeland, mijn sector voor de verkoop is Nederland.
        Bedankt in ieder geval voor de reacties! Tja, dat wordt ingewikkeld kiezen dan.

        Comment


        • #5
          Re: Opleiding in projectmanagement

          In dat geval ben je met Agile helemaal niks. Prince2 - eventueel - wel, maar ik vind het een rare keuze in de situatie die je hierboven beschreven hebt. Een opleiding time management is misschien beter?

          Comment

          Working...
          X