Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

LED verlichting

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • LED verlichting

    Hallo,

    Ik zou binnekort wat LED-verlichting willen kopen om op feestjes mensen te kunnen filmen en voor wat extra licht te zorgen in combinatie met mijn 35mm 1.8 lens

    Wat vinden jullie van deze? Mijn budget is redelijk beperkt, maar op YouTube en dergelijke zie ik dat de output kracht echt fenomenaal is en dat het zelfs in daglicht bruikbaar is. Het enige probleem is dat er meerdere merken zijn die exact dezelfde producten maken (Yongnuo, Neewer, Pro ...) dus het is wat gissen wat het beste is.

    http://www.amazon.com/NEEWER%C2%AE-D.../dp/B004TJ6JH6

    Bedankt!

  • #2
    Re: LED verlichting

    Opletten met deze LED verlichting!
    Technisch is alles OK hoor maar de mensen die je filmt houden er niet van.
    Het licht is zo sterk geconcentreerd in die LED's dat de mensen wegkijken.
    Op de weinige minuten video dat ik ermee gemaakt heb op feestjes zie je al de mensen wegkijken en hun handen voor hun ogen houden.
    Mijn toestel is een Ritzz CN-76.
    " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

    Comment


    • #3
      Re: LED verlichting

      Gegroet,
      ik heb enkele jaren geleden deze lamp gekocht en het werkt prima. Dat mensen weg kijken is inderdaad waar maar voor bv interviews kan je het prima gebruiken omdat je de lichtsterkte kan regelen. Wel sneuvelt er af en toe een led lampje, maar de vier dode 'pixels' vallen niet op tussen de 160 lampjes.

      Comment


      • #4
        Re: LED verlichting

        Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
        Opletten met deze LED verlichting!
        Technisch is alles OK hoor maar de mensen die je filmt houden er niet van.
        Het licht is zo sterk geconcentreerd in die LED's dat de mensen wegkijken.
        Op de weinige minuten video dat ik ermee gemaakt heb op feestjes zie je al de mensen wegkijken en hun handen voor hun ogen houden.
        Mijn toestel is een Ritzz CN-76.
        Misschien staat je licht te hard, of wilden de mensen gewoon niet gefilmd worden. Tegenwoordig is de uitgaande jeugd zo mediageil dat ze wel in de aftermovie willen komen. Trouwens, met een 1.8 lens kan ik ook zonder licht wat leuke beelden maken denk ik.

        Oorspronkelijk geplaatst door jeffer Bekijk bericht
        Gegroet,
        ik heb enkele jaren geleden deze lamp gekocht en het werkt prima. Dat mensen weg kijken is inderdaad waar maar voor bv interviews kan je het prima gebruiken omdat je de lichtsterkte kan regelen. Wel sneuvelt er af en toe een led lampje, maar de vier dode 'pixels' vallen niet op tussen de 160 lampjes.
        http://www.benl.ebay.be/itm/Aputure-...item4adcb89a32
        Alright, thanks! Weeral een ander merk :-)

        Comment


        • #5
          Re: LED verlichting

          Oorspronkelijk geplaatst door Winged Bekijk bericht
          Misschien staat je licht te hard, of wilden de mensen gewoon niet gefilmd worden. Tegenwoordig is de uitgaande jeugd zo mediageil dat ze wel in de aftermovie willen komen. Trouwens, met een 1.8 lens kan ik ook zonder licht wat leuke beelden maken denk ik....................
          Inderdaad, een Led verlichting is altijd wel bruikbaar.
          Maar zoals in mijn fotografie tijd, waarbij ik niet graag met flash werkte, mijd ik graag dat LED licht. Soms gebruik ik het nog als onrechtstreekse verlichting. (Op plafond...)
          En ja: mijn leeftijdsgenoten zijn niet altijd zo mediageil.
          En neen: Niet iedereen maakt graag zo'n mooie aftermovies op party's.
          En neen : Ik ga met hen daarvoor geen oorlogje spelen.
          Last edited by Skitch; 25 november 2014, 23:58.
          " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

          Comment


          • #6
            Re: LED verlichting

            Voor interviews (en de sporadische keer dat we een interviewsituatie moeten uitlichten) gebruiken we bij de lokale omroep van Purmerend een of meerdere Falcon Eyes 96V (96 LED's) ledlampjes, kosten volgens mij iets van 70-80 euro per stuk en daar krijg je dan een montageplaat (met standaard statiefschroefdraad) voor gebruik onder een spiegelreflex, een "knietje" voor het kunnen kantelen van het lampje, 4 barndoors en 2 soft filters, waarvan er 1 gekleurd is om van de daglicht-kleurtemperatuur kunstlicht te maken.

            Het lampje is traploos (en behoorlijk regelmatig ook nog eens) regelbaar in helderheid (een collega merkte al op dat het lampje regelmatiger in helderheid te regelen viel dan zijn LitePanel Pro van 200 euro).

            Ik moet er wel bij zeggen dat het lampje z'n behuizing geheel van plastic is en er voor 1 van de barndoors geen plek meer is als je een van de twee soft-filters gebruikt, die duw je namelijk op de plek van een van de twee breedste barndoors.
            In de praktijk hebben we bij ons beide soft filters altijd geplaatst, omdat de LED's anders een "getrapte" (denk aan de balk van wit naar zwart op een gamma-testkaart) schaduw werpen én bovendien anders wel heel fel zijn.

            Het volgende interview is met zo'n lampje gedraaid op het gespreksonderwerp, om je een idee te geven van de helderheid:

            Comment

            Working...
            X