Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Godox flits met batterijpack

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Godox flits met batterijpack

    Iemand ervaring met deze http://www.godox.com/EN/Products_Cam...ble_Flash.html

    Ziet er degelijk materiaal uit, maar wil eerst eens luisteren of er ervaringen zijn voor ik mij zo ene aanschaf
    Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

  • #2
    Re: Godox flits met batterijpack

    Er staat hier ergens een topic over.
    Dit forum behandelt technische vragen rond strobisme en andere lichttechnieken.
    Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

    Comment


    • #3
      Re: Godox flits met batterijpack

      Sinds enkele maanden heb ik een Godox Witstro 360 met een PB960 Propac batterij. Ik gebruikte hem intussen voor een 3-tal shoots, telkens zo'n 250 foto's.
      Het is heel degelijk, stevig materiaal. Een krachtige flitser die ik meestal slechts op ⅛ of 1/16 van zijn kracht gebruik in een zilveren octaparaplu, een softbox of beautydisch. Tot nogtoe slechts 1 keer de batterij moeten opladen. Zeer snelle recycletijd (fractie van een seconde op de voornoemde instellingen).
      Ik heb wel de indruk dat het flitslicht ietwat 'koeler/blauwer' toont.
      Omdat de Witstro toch een stevige uit de kluiten gewassen 'reportageflitser' is heb ik er intussen een Godox S-bracket bijgekocht (met Elinchrom mount). Daardoor kan de flitser heel stevig op een lampstatief worden vastgeklemd (toch een stuk zekerder/veiliger dan met het flitsvoetje) en zijn zowat alle Elinchrom lichtomvormers tevens ook bruikbaar (er bestaat ook een bracket met Bowensvatting).
      Mijn Witstro wordt aangestuurd door ofwel een Skyport, ofwel een Ojecoco radiotrigger.
      Kortom: zeer tevreden over deze flitser.
      www.guydewestelinckfotografie.be

      Comment


      • #4
        Re: Godox flits met batterijpack

        Sorry #2 van Paly niet zien staan en verwijst daar al naartoe.. Er kwam echter geen feedback op, dus..
        Last edited by Guest4; 28 november 2014, 11:22. Reden: Paly had reeds een link verwezen naar het topic, dus link verwijderd.

        Comment


        • #5
          Re: Godox flits met batterijpack

          Lieven, dit heeft me doen besluiten om hem aan te schaffen, hoop dat je een beetje Japans verstaat? Hier heb ik hem gebruikt voor sportfotografie. Als je hem aanschaft, vergeet niet de Y-kabel erbij te nemen voor een nog snellere oplaadtijd.
          Last edited by Guest4; 28 november 2014, 11:24.

          Comment


          • #6
            Re: Godox flits met batterijpack

            Even deze topic nieuw leven proberen in te blazen :-)

            Ik ben namelijk ook aan 't twijfelen om dit aan te kopen.

            Zijn er nog forumgangers die deze flits gebruiken en hun ervaringen willen delen?

            Kan iemand in't kort schetsen wat de grote verschillen zijn met de (véél) duurdere flitsers als een Quadra Ranger of een Quantum Flash?

            Ook heb ik nog een erg technische vraag hierover...

            Zo ben ik in het bezit van YN 622C triggers en ik heb ook een YN622 TX controller... Wat ik nu graag (zeker) zou willen weten als de flits in combinatie met deze controller en trigger High Speed Sync ondersteunt of niet. Kan iemand me daar een duidelijk antwoord op geven? Als ik google of youtube raadpleeg vind ik zowel positieve als negatieve antwoorden op deze vraag. Ik zou het graag met zekerheid weten voor ik meer dan 400 euro uitgeef. Wat ik wel weet is dat de optionele Trigger van Godox geen HSS ondersteunt.
            Als ik het allemaal een beetje goed begrijp, werkt HSS enkel als je een Yn 622 koppelt aan de flits met een kabeltje, maar niet als je de trigger onder de hotshoe van de flits plaatst, kan dit kloppen?

            Hopelijk kan iemand me helpen hiermee?
            Canon EOS 5D mark 3 - Canon Eos 5D mark 4 - Canon R5 - Canon EF 24-70mm f/2.8 L II USM - Canon EF 70-200mm f2.8 L IS II USM - Canon EF 85mm f/1.8 USM - Canon EF 100mm f/2.8 USM Macro - Flitsers Godox AD 200 (2x) - Godox AD 600 - ...

            Comment


            • #7
              Re: Godox flits met batterijpack

              Oorspronkelijk geplaatst door fenix Bekijk bericht
              Even deze topic nieuw leven proberen in te blazen :-)

              Ik ben namelijk ook aan 't twijfelen om dit aan te kopen.

              Zijn er nog forumgangers die deze flits gebruiken en hun ervaringen willen delen?

              Kan iemand in't kort schetsen wat de grote verschillen zijn met de (véél) duurdere flitsers als een Quadra Ranger of een Quantum Flash?

              Ook heb ik nog een erg technische vraag hierover...

              Zo ben ik in het bezit van YN 622C triggers en ik heb ook een YN622 TX controller... Wat ik nu graag (zeker) zou willen weten als de flits in combinatie met deze controller en trigger High Speed Sync ondersteunt of niet. Kan iemand me daar een duidelijk antwoord op geven? Als ik google of youtube raadpleeg vind ik zowel positieve als negatieve antwoorden op deze vraag. Ik zou het graag met zekerheid weten voor ik meer dan 400 euro uitgeef. Wat ik wel weet is dat de optionele Trigger van Godox geen HSS ondersteunt.
              Als ik het allemaal een beetje goed begrijp, werkt HSS enkel als je een Yn 622 koppelt aan de flits met een kabeltje, maar niet als je de trigger onder de hotshoe van de flits plaatst, kan dit kloppen?

              Hopelijk kan iemand me helpen hiermee?
              ER zijn 3 zaken qua sync-tijden

              - normale sync
              - HSS: hyperspeed sync
              - Hypersync

              De normale sync kent iedereen en is veelal gelimiteerd tot 1/200 of 250ste, soms 160ste, afhankelijk van het cameramodel.
              Met deze sync-tijd heeft geen enkele flits een probleem normaal.

              HSS & Hypersync is alles sneller dan 1/200-250ste van sluitertijd. Nu moet hier een serieus onderscheid in gemaakt worden.
              Iedereen spreekt altijd over HSS, zelfs in manuele modus. Dit is eigenlijk 'verkeerd'. Maak daar gebruik van de benaming hypersync.

              HSS gaat vnl enkel werken met TTL-flitsers op de camera of met TTL-radiotriggers die dit ondersteunen, zoals PW, YN622, Phottix Odinn, Pixel King en nog anderen vermoedelijk ook.
              Dan heb je Hypersync, dit is eigenlijk gebruik maken van kortere sluitertijd / sync-tijden dan de 1/250ste met radiotriggers. Nu kan dit ook met met manuele flitsen. Het verschil daar is dat je triggers deze modus moeten ondersteunen. PW heeft dit sowieso en kan je zelfs instellen via hun eigen configuratie-app op de PC / MAC.
              Hoe het zit bij de andere aangehaalde merken door mij, weet ik niet vanbuiten. Intussen zijn van bvb pixel king nieuwe versies uitgekomen, bij YN-622 is er bvb een extra TX-unit alleen met display. Daarom ga je dit best in de specificaties bekijken per merk & model van radiotriggers. In het geval dat de tirggers het ondersteunen, kan je je flits op de receiver plaatsen. Desbetreffend zal op het correcte moment de puls doorgegeven worden om de flash te firen. Dit kan wel zoeken zijn naar de correcte timing. Zo zijn er bvb manuele radiotriggers uit die de functie hypersync ondersteunen (maar dus geen HSS want ze doen geen TTL). Bij deze trigger zit een genre wieltje om de timing in te stellen bvb.

              Hetgeen jij beschrijft, was / is een techniek die sommigen durven gebruiken om de camera te doen geloven dat de HSS-mode geactiveerd mag worden door aan de body een TTL-flits te hangen met een kabel zodat ze via de hotshoe een trigger kunnen plaatsen om zo met de kortere sluiters OFC te kunnen flitsen waar een 2de flits manueel ingesteld staat met een receiver en bvb de ttl-flits gedempt wordt.

              Ik ben in afwachting van de YN-622 tx-unit om te zien wat die van mogelijkheden heeft qua de verschillende 3 sync-mogelijkheden of dat er enkel de standaard sync & hss mee mogelijk is

              Voor meer uitleg kan je de blog van d_oracle ook altijd eens raadplegen, hij heeft ook een uitgebreid artikel hierover geschreven
              Website: http://www.svisimaging.be

              Comment


              • #8
                Re: Godox flits met batterijpack

                HSS of FP flitsen is een systeem waar de flits stroboscopisch gaat flitsen tegen een door de camera doorgegeven frequentie zodanig dat de ganse sensor in spleten (veroorzaakt door de sluiter) wordt belicht.

                HSS (High-Speed-Synch) of FP (Focal-Plane) flitsen werkt enkel als zowel de camera als de flits als de trigger het ondersteunt.

                Indien 1 van de 3 geen HSS ondersteunt werkt het van geen kanten.

                Indien je echt wil HSS flitsen en veel power nodig hebt kun je bvb kijken naar de nieuwe Phottix Indra500 TTL studioflits.
                Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

                Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

                Comment

                Working...
                X