Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke cam: Canon 300D, Nikon D70, of Sony F828?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke cam: Canon 300D, Nikon D70, of Sony F828?

    Hallo, ik ben nu van plan om een wat duurdere camera te gaan kopen.
    Huidig ben ik in het bezit van de Sony DSC P72, waar ik niet een beetje zat van ben...

    Nou mijn vraag welke camera kan ik het beste kopen?:
    De Canon 300D, Nikon D70, of Sony F828?

    Ik ben benieuwd naar jullie replays!
    Canon EOS350D + 18-55 Kitlens + 1GB Sandisk

  • #2
    Nogal lastig om daar een gegrond antwoord op te geven door het gebrek aan wat meer info. Wat soort fotograaf ben je? Sport, vakantiekiekjes, macro, portret ...... en wat is het budget. Dat laatste een beetje persoonlijk maar het speelt wel gegelijk een héél grote rol.

    Oli.

    Comment


    • #3
      Originally posted by Oliver
      Nogal lastig om daar een gegrond antwoord op te geven door het gebrek aan wat meer info. Wat soort fotograaf ben je? Sport, vakantiekiekjes, macro, portret ...... en wat is het budget. Dat laatste een beetje persoonlijk maar het speelt wel gegelijk een héél grote rol.

      Oli.
      Budget rond de 1000 euro, portret, macrofotografie,.
      Canon EOS350D + 18-55 Kitlens + 1GB Sandisk

      Comment


      • #4
        Voor rond de 1000 euro koop je wel een 300D, maar dan moet je er nog wel een macrolens bijkopen, en dan wordt het al veel duurder.
        Een 100mm macro is ook nog bruikbaar als portretlens.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • #5
          F828 dan - om naar DSLR over te stappen heb kan je de 300D of D70 kit hebben voor 1000 euro. Dan heb je natuurlijk maar 1 lens. Aanschaf van meerdere lenzen is gezien je soort fotografie dan ook nodig en dan zit je onmiddellijk een heel stuk boven je budget. TENZIJ je de lenzen later aanschaft, maar tot die tijd zit je wel beperkt in je mogelijkheden.

          Oli.

          Comment


          • #6
            Originally posted by Oliver
            F828 dan - om naar DSLR over te stappen heb kan je de 300D of D70 kit hebben voor 1000 euro. Dan heb je natuurlijk maar 1 lens. Aanschaf van meerdere lenzen is gezien je soort fotografie dan ook nodig en dan zit je onmiddellijk een heel stuk boven je budget. TENZIJ je de lenzen later aanschaft, maar tot die tijd zit je wel beperkt in je mogelijkheden.

            Oli.
            Oke, maar ik kan met een klein lensje op de D70 of 300D toch ook wel portret foto's maken, zodat de achtergrond weg valt?
            Canon EOS350D + 18-55 Kitlens + 1GB Sandisk

            Comment


            • #7
              Originally posted by Flying Thunderball

              Oke, maar ik kan met een klein lensje op de D70 of 300D toch ook wel portret foto's maken, zodat de achtergrond weg valt?
              Dat is geen probleem, alleen die macro lens moet je er dan nog eens bovenop tellen.
              Beide kits (zowel 300D als D70) hebben een lens die best wel bruikbaar is voor portretten...
              Canon 10D, glass, flashes & extra's
              Fuji S602Z & extra's
              www.CooMa.be BD0176BE

              Comment


              • #8
                hallo, ik heb zelf met dezelfde vraag rondgelopen voor 2 weken. ik had voorheen een reflexcamera, maar wist echt niet wat te kopen, 300D, D70, coolpix 8700,F828... daar ik een vorige 2 jaar heb rondgereisd en veel foto's heb ontwikkeld met mijn 35mm (en veel geld hieraan heb uitgegeven) en nog een jaar of zo ga rondreizen, heb ik besloten me een goede camera te kopen. na het afschuimen van forums wereldwijd en het lezen van 100en commentaren heb ik uiteindelijk een D70 kit met 18-70 lens aangeschaft met extra (goedkope) nikkor 70-300 lens, vlugge kaarten (40x) van 512 en 256, extra batterij, filters. daar ik nu in sint-maarten zit en hier alles veel goedkoper is, heb ik het geheel voor 1200 euro kunnen kopen, iets wat in belgie zeker 1500 à 1700 euro kost.afin, ik kan je zeker de D70 aanraden (ook al moet je wat meer uitgeven), een zeer goede basis die zeker lang dienst zal doen. en als je dan nog verder wil gaan, koop je je gewoon betere lenzen op hetzelfde body. en de lens die bij de kit komt is zeer goede kwaliteit. ik denk dat een 300D ook een zeer goede koop zal zijn, maar ik vind dat je het verschil pas voelt als je ze allebei even hebt geprobeerd!!! voel het nikon verschil. laat je niet leiden door de kleine extra's van het ene model of het andere, want die zijn uiteindelijk verwaarloosbaar. enkel natuurlijk de lens van de nikon kit is veeeeel beter dan de canon kit. ik ben wel heel blij dat ik een digitale reflex heb gekocht en niet een gewone digitale. ik heb ook vele malen gelezen dat de sony geen goede kleuren geeft, hoewel hij de zeiss lens heeft.
                laatste tip, knoop doorhakken en daarna beginnen te studeren wat de vele mogelijkheden van je nieuwe camera zijn.

                Comment


                • #9
                  Ik wil je er nog 1 bijgeven om je gedachten over te laten gaan, de Canon Pro1 zeer goed voor macro en portret foto's en hoge kwaliteit.

                  http://www.steves-digicams.com/pr/diwa_07232004_canon-awards_pr.html

                  Deze bezit ik nu 1 maand en ik ben zeeeer tevreden over het toestel.


                  Groeten Omega.

                  www.digiwaart.nl

                  Comment


                  • #10
                    Als top uit je lijstje zou ik de D70 aanbevelen, dit is momenteel het meeste camera voor zijn geld. Canon 300D is ook goed maar heeft een wat "goodkoper" uitzicht door zijn zilverkleurege body. Wat je echter niet mag vergeten zijn de lenzen en eens je voor een merk kiest hang je vast aan de lenzen van of voor dit merk. Beide merken (Nikon en Canon) hebben Top lenzen en een bijpassend prijskaartje is voorzien. Dit mag je echter niet afschrikken, lenzen zijn bijzonder belangrijk op digitale body's en zijn in mijn ogen ieder centje waard. Het uitbouwen van een glasservies gaat niet van vandaag op morgen en vertegenwoordigt op den duur een waarde die de waarde van de DSLR body ver overstijgt. Daarom is het zeer belangrijk te beslissen welke kant te kiezen.

                    Momenteel is Canon een beetje voor inzake technologie en een ietske goekoper qua lenzen, maar weet weet wat Nikon heeft op de Photokina in september? Ze moeten hun echt gaan haasten want onder de pro's is er al sprake van een overstap naar Canon wegens de Mark II en de opvolger van hun full frame de 1Ds(Mark II) ook op de Photokina verwacht. Ook van de 10D wordt een opvolger verwacht. Dus zou je misschien nog even kunne wachten tot september om ofwel een 10D te kunne kopen tegen een mindere prijs of te kiezen voor zijn opvolger die dan op dat moment wel wat duurder gaat zijn maar die dan de laatste technologie inzich zal hebben.

                    Veel succes met je keuze.

                    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

                    Comment


                    • #11
                      Heb ook de D70 kit met 18-70 lens aangekocht. Misschien één opmerking. In alle tests komt de NIKON er net iets beter uit dan de CANON. Ik had enkele jaren geleden nog maar de F65 (analoog toestel) aangeschaft met standaardlens en tele. Die lenzen zijn compatibel met de D70. Maar de flitsers dat is een ander paar mouwen. Ik had mij voor mijn analoog toestel een degelijke flash aangeschaft maar deze is niet inzetbaar op mijn D70, toch niet in TTL mode. Want NIKON gebruikt nu de i-TTL. En de NIKON-flitsers met deze techniek zijn vrij duur. Dat wou ik toch eens meegeven.
                      Nikon D70 AF-S 18-70mm Sigma EF-500 DG SUPER NA i-TTL

                      Comment


                      • #12
                        Wel als je met 1000€ wil toekomen moet je niet meer denken aan de DSLR's want die gaan een pak duurder zijn.

                        Ipv de F828 zou ik eerder voor de Minolta A2 gaan lijkt mij het betere toestel in de 8MP digicams.

                        Wil je toch een DSLR. Wel bij de goedkopere is de D70 de volledigste want de 300D heeft een paar mogelijkheden niet die de D70 heeft. Qua beeldkwaliteit zijn ze gelijkwaardig.

                        Het totale kostenplaatje zal bij de 300D wel lager liggen dan bij de D70. Want hij is al goedkoper en je hebt bij Canon een grotere keuze in betaalbare kwaliteitslenzen.

                        Anderzijds gezien je budget kan je enkel voor de 8MP digicams gaan. Maar denk na over wat je stoort aan je P72. Misschien is de 828 of A2 geen oplossing voor je problemen en dan zal je wel voor een DSLR moeten gaan. Maar reken uiteindelijk dan toch voor een min budget van ongeveer 1500€

                        Comment


                        • #13
                          Bedankt allemaal voor jullie reactie!
                          Ik blijf het een moeilijke keuze vinden.
                          Misschien is de overstap voor mij te groot.
                          Ik zat ook te denken aan de Canon G5, hier hoor ik ook goede verhalen over, en je kunt hier ook een andere lens opzetten.

                          Graag even jullie reactie.
                          Canon EOS350D + 18-55 Kitlens + 1GB Sandisk

                          Comment


                          • #14
                            Lees eens een paar reviews en kies deze met de eigenschappen die je zelf belangrijk vind.
                            Zelf heb ik een 828 en die heb ik gekozen omdat ik niet met verschillende lenzen wil werken, een draaibare body heeft en heel handig in gebruik is maar de ander 8MP zijn zeker evengoed of beter op sommige gebieden.
                            En wil je echt portretfotografie doen -> kies dan een reflex...
                            daVinci
                            www.pbase.com/davinci/ die spijtig genoeg niet meer ge-update wordt (tijd ....)

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by Flying Thunderball
                              Bedankt allemaal voor jullie reactie!
                              Ik blijf het een moeilijke keuze vinden.
                              Misschien is de overstap voor mij te groot.
                              Ik zat ook te denken aan de Canon G5, hier hoor ik ook goede verhalen over, en je kunt hier ook een andere lens opzetten.

                              Graag even jullie reactie.
                              Neem eens een kijkje op www.dpreview.com
                              Hier staan al deze cam's op beschreven én worden ze vergeleken met andere cam's. Ook zijn er reacties van gebruikers op weergegeven. Kortom, alles wat je zoekt denk ik. Succes!
                              Technisch perfect is onbelangrijk, als de foto maar goed is.
                              --------

                              Comment

                              Working...
                              X