Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Accuboormachines Bosch

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Accuboormachines Bosch

    zijn, zoals hier al gemeld, goed. Met dank aan Black Bandit voor uitvoerige uitleg.

    Momenteel in de Hubo folder (pagina 5 rechts) : Bosch PRS 14,4 mèt tweede accu en koffer en accessoireset voor 89 euro . Een koopje ?
    Ik heb een degelijke klopboormachine, maar geen accuboormachine en 't is voor relatief weinig en licht gebruik.

    Gr.

  • #2
    Re: Accuboormachines Bosch

    Alles wat groen is van Bosch kost 1/5 van Bosch blauw, trek je conclusies...

    Comment


    • #3
      Re: Accuboormachines Bosch

      Voor licht gebruik zijn de groene Bosch machines voldoende degelijk, maar ik zou toch iets meer uitgeven voor een 18V boormachine.
      Een 18V boormachine is krachtiger, de accu heeft een grotere capaciteit (meer Wh door de extra cel in de accu), en het gewicht is niet veel hoger .

      Je kan een blauwe Bosch kopen, maar als je die niet zoveel gebruikt, dan zal je daarvoor ook na een tijdje nieuwe accu's moeten kopen want die gaan ook maar een beperkt aantal jaren mee (lithium-ion is wat dat betreft een héél grote verbetering ten opzichte van nikkel-metaalhydride, zelfs nikkel-cadmium accu's hielden het vroeger nog langer uit dan ninh).
      Voor dagelijks professioneel gebruik koop je een blauwe Bosch, voor occasioneel gebruik koop je een groene, daarom hebben ze ook twee verschillende soorten in hun gamma.

      Belangrijke aanpassing!
      Ik zie net dat er bij die Bosch in de folder staat dat die op "nikkelcadmium" accu's werkt, waarschijnlijk zullen dat wel nikkelmetaalhydride accu's zijn, want nikkelcadmium accu's mogen al een hele tijd niet meer gemaakt worden (cadmium is te gevaarlijk voor het milieu).
      In dat geval zou ik die boormachine zeker niet kopen, want ik heb zelf een Bosch gehad met zo'n accu's, en daarvan was er 1 al binnen het jaar defect, en de andere heeft het binnen de 2 jaar begeven.
      Dat was de reden waarom ik een nieuwe accuboormachine heb gekocht met lithium-ion accu's.

      Geef dus wat meer geld uit voor een accuboormachine met lithium-ion accu's, je zal er veel langer gebruik van kunnen maken.
      Last edited by Black B@ndit; 22 november 2014, 12:58.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #4
        Re: Accuboormachines Bosch

        Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht

        Belangrijke aanpassing!
        Ik zie net dat er bij die Bosch in de folder staat dat die op "nikkelcadmium" accu's werkt, ....
        In dat geval zou ik die boormachine zeker niet kopen, want ik heb zelf een Bosch gehad met zo'n accu's, en daarvan was er 1 al binnen het jaar defect, en de andere heeft het binnen de 2 jaar begeven.
        Dat was de reden waarom ik een nieuwe accuboormachine heb gekocht met lithium-ion accu's.

        Geef dus wat meer geld uit voor een accuboormachine met lithium-ion accu's, je zal er veel langer gebruik van kunnen maken.
        Goh ja! ik had er niet op gelet, maar dat is idd wat ik NIET wil, ik heb zo'n oud superzwaar ding met Nikkelcadmium accu.
        Goed dat je er me attent op maakt!

        Comment

        Working...
        X