Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

EF 75-300, 1:4-5.6 II USM

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • EF 75-300, 1:4-5.6 II USM

    Hallo heeft iemand ervaring met de zoomlens Canon EF 75-300, 1:4-5.6 II USM. (geen IS)

    Heb een aantal vraagjes:
    Nu heb ik een 28-200 zoomlens is het bereik veel groter met de 75-300?
    De lens is zeer traag kan je er ook sportfoto's mee fotograferen?
    Zonder IS kan je met de hand scherpe foto's nemen op zijn max. bereik? En mogen deze beelden ook sport foto's zijn vb. een speedboot.

  • #2
    Het bereik is sowiezo een stuk groter naar de tele zijde dan toch . De lens heeft een Micro USM , geen ring USM , deze zijn iets trager maar toch nog behoorlijk snel . De IS functie is natuurlijk wel iets leuk , maar voor sportfotografie niet echt nodig denk ik omdat je toch al met snellere sluiterstijden werkt .
    http://www.dullaert.net

    Comment


    • #3
      Ik gebruik nog af en toe die lens, en die valt best wel mee. Is misschien niet van de allersnelsten, maar wel degelijk voor zijn prijs (en zeker als je die gebruikt rond f8.0...).
      En ja, het telebereik is een flink stuk groter dan met een 28.200: 320 tov 480 voor de 75-300 (rekening gehouden met de crop-factor!).

      Ook zonder IS kan je scherpe foto's nemen als je de benodigde sluitertijd voorhanden hebt, en die kan je nog beïnvloeden door te spelen met ISO en diafragma.
      Voor "verweg" onderwerpen valt het zeker mee qua scherpstelsnelheid omdat je dan toch al zit te werken op de "oneindig"stand van de lens. Daar moet ze niet zo veel meer zoeken om scherp te stellen...
      Canon 10D, glass, flashes & extra's
      Fuji S602Z & extra's
      www.CooMa.be BD0176BE

      Comment

      Working...
      X