Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

systeemcamera keuze hulp

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • systeemcamera keuze hulp

    ben op zoek nr een tweede toestel, had gedacht aan een systeemcamera, vooral vr het gemak qua omvang en gewicht iets dat je gemakkelijk kan meenemen ipv je spiegelreflexcamera of als tweede

    bv een Panasonic Lumix DMC-GX7 + 14-42mm Zwart
    iemand ervaring mee, of enige andere tips
    Last edited by IngridVD; 3 december 2014, 12:50. Reden: titel aangepast
    groetjes Ingrid


  • #2
    Re: systeemcamera keuze hulp

    ...of een Fuji X, of een Sony?
    Wat verwacht je behalve licht/compact met SLR-achtige resultaten? Wat ga je ermee fotograferen?
    Pieter
    --
    Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

    Comment


    • #3
      Re: systeemcamera keuze hulp

      Oorspronkelijk geplaatst door Pieter G. Bekijk bericht
      ...of een Fuji X, of een Sony?
      Wat verwacht je behalve licht/compact met SLR-achtige resultaten? Wat ga je ermee fotograferen?
      Kwaliteit, eventueel lens wissel mogelijk, denk vooral vr landschappen ook tijdens verlof (moto),moet alles nogal compact zijn ;-)
      groetjes Ingrid

      Comment


      • #4
        Re: systeemcamera keuze hulp

        In dezelfde prijscategorie heb je een Sony a6000 met kitlens, of een Fuji X-E1 met kitlens als je er nog een vindt.
        Als je de zoeker niet per se nodig hebt, kan je zelfs een Sony a5100 of Fuji X-M1 met 2 lenzen kiezen.

        Zonder veel eigen ervaring, schat ik de a6000, a5100 en X-E1 hoger in dan de GX7. Waarom? Ik ben geen grote fan van de 2x crop van het 4/3 systeem, en ik hecht weinig belang aan videokwaliteiten, die de Panasonic blijkbaar wel heeft. Over het gebruik van de toestellen wil ik mij niet uitspreken want ik heb alleen met Sony al een keer echt gefotografeerd. Goeie foto's maken ze allemaal, maar de Sony a6000 lijkt mij het beste totaalpakket. (Voor mezelf zie ik vooral toekomst bij Fuji, maar dan moet je wat geld neertellen voor goeie lenzen, en dat ga je misschien niet snel doen voor een tweede systeem.)
        Pieter
        --
        Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

        Comment


        • #5
          Re: systeemcamera keuze hulp

          Olympus OMD-EM10
          Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

          Comment


          • #6
            Re: systeemcamera keuze hulp

            Het M43 systeem is een heel goed alternatief naast een reflexcamera.
            Het lenzen aanbod is het grootste onder de systeemcamera's (en er zitten enkele zeer goeie lenzen tussen)
            Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

            Comment


            • #7
              Re: systeemcamera keuze hulp

              als je het hebt over een tweede (kleinere ?) camera hebt dan zou ik vooral kijken naar Olympus, Panasonic inderdaad, niet zozeer en alleen de body's zijn vrij klein, zo ook de bijbehorende lenzen, dit in tegenstelling tot Sony en Fuji, verder uitsstekende camera's en lenzen, maar tesamen haast net o groot als de Spiegelreflex camera's.
              Ik heb zelf nog een 5D II met wat L(euke) lenzen, maar als ik eerlijk mag zijn dan kan ik dit net zo goed van de hand doen, gebruik het haast niet meer, alleen de Olympus OM-D en de Pen komen de tas nog uit, het verschil voor allerdaags gebruik is haast te verwaarlozen, terwijl het verschil in gebruikersgemak en handzaamheid enorm is, in dezelfde tas waar ik vroeger een 5D plus 24-105 in deed en dus haast vol zat met wat extra's erbij, doe ik nu een baterij met lensjes varieren van 12 mm tot 300 mm (in grote mens termen van 24 tot 600 mm !!!), plus nog eens lichter ook.

              Dus kijk zeker naar Panasonic/Olympus, met name de GX7 of OMD serie, of als je zonder zoeker kunt leven een E-PL5, 6 of 7, EP-5.
              Mijn beste Foto moek nog trekke.

              Comment


              • #8
                Re: systeemcamera keuze hulp

                Gebruik enkel nog m'n olympus/panasonic.
                Rugzakje van 2kg en 4 lenzen bij
                Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

                Comment


                • #9
                  Re: systeemcamera keuze hulp

                  ok bedankt iedereen, zal al de voorgestelde types eens opsnorren op het net, hopelijk kom ik er uit
                  groetjes Ingrid

                  Comment


                  • #10
                    Re: systeemcamera keuze hulp

                    setje olympus om10 ( of panasonic GX7 ( is in prijs gezakt)) met olympus 9-18mm en olympus 45mmf1.8 eens overwegen.

                    veel mogelijkheden met weinig gewicht ( toestelletje om de schouder, extra lensje in de zak)
                    en goede testresultaten bv in photozone

                    hopelijk heb je hier iets aan.
                    grten, Geert

                    Comment


                    • #11
                      Re: systeemcamera keuze hulp

                      Vergeet zeker ook niet de gloednieuwe Panasonic LX100 eens te bekijken.
                      Het is Panasonic's antwoord op de Sony RX100III en in mindere mate op de fuji X100T.
                      Straatfotograaf in Antwerpen

                      Comment


                      • #12
                        Re: systeemcamera keuze hulp

                        Ben zelf al enkele jaren bezig met mirrorless (komende van 5D3). Mijn advies :
                        - wil je een zoeker en mag het iets groter : Sony a6000
                        - wil je zéér compact en hoeft lenzen wisselen niet : RX100M3
                        - wil je nog nét iets betere beeldkwaliteit, de Pana LX100
                        Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

                        Comment


                        • #13
                          Re: systeemcamera keuze hulp

                          zondag ben ik op de stand van Fujifilm op Lowland in Bornem geweest, en moet zeggen die X-E2 kwam er goe uit, X-T1 ook, maar een beetje te ver vr wat ik hem zou gebruiken, 't is neit echt de bedoeling m'n 7D te vervangen.
                          momenteel zal het gaan tussen de fujifilm X-E2, Panasonic Lumix DMC-GX7, Olympus OM-D EM10 en de sony a6000 gaan.
                          morgen met m'n vragen lijstje nr Grobet ben benieuwd wat zij zullen aankaarten
                          groetjes Ingrid

                          Comment


                          • #14
                            Re: systeemcamera keuze hulp

                            Weet niet waar je woont, maar je mag de a6000 altijd eens uitgebreid komen testen hier met assortiment toplenzen.
                            Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

                            Comment


                            • #15
                              Re: systeemcamera keuze hulp

                              Oorspronkelijk geplaatst door lapino Bekijk bericht
                              Weet niet waar je woont, maar je mag de a6000 altijd eens uitgebreid komen testen hier met assortiment toplenzen.
                              Lapino bedankt , heel tof van je , maar donderdag is de aankoop gebeurd
                              groetjes Ingrid

                              Comment

                              Working...
                              X