Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Flitser

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Flitser

    Halo,

    Heeft er iemand ervaring met de Canon speedlite 600 EX-RT ??
    Grtjs
    Goofymarc

  • #2
    Re: Flitser

    Dag Marc,
    Graag een beetje precieser verwoorden, want ik ben ervan overtuigd dat hier op het forum tamelijk wat mensen zijn met "ervaring" met die speedlite.
    Zelf heb ik 2x 580's en 1x 600 speedlite en die werken probleemloos samen.
    Sinds enkele maanden heb ik nu ook een ST-E3-RT als radiotransmitter die het bijzonder goed doet met de 600 (NIET met de 580's).
    Ik ervaar de 600 als een grote upgrade ivm de 580 gezien de diverse instellingen en de mogelijkheid tot radioverbinding ipv infrarood-verbinding. Zo heb ik die flits al "uit het zicht" kunnen doen werken bij een huwelijk en was een grote meerwaarde aan het resultaat.
    Ook de gekoppelde software in het apparaat werkt stukken beter. Het invulflitsen verloopt stukken mooier.
    Enfin, kan nog zo'n beetje doorgaan want het is een veelzijdig apparaat.
    Laat maar horen wat jouw wensen zijn!
    Mvg, Alain

    Comment


    • #3
      Re: Flitser

      Naar aanleiding van een ander topic hier, heb ik wat opzoekwerk gedaan over dit model. Zolang je deze flitser op de body zet, kan je andere infrarood flashes als slaves aansturen. Als je volledig off-camera wil flitsen, heb je een RF trigger nodig: de ST-E3. Wil je dan nog met meerdere speedlites werken, dan moeten het allemaal 600EX'en zijn, want dat is op dit moment het enige model van Canon dat met RF werkt.

      Zoals Alain hierboven al aangeeft, is het een flash met veel toeters en bellen, die prima resultaten geeft. Dat mag je ook verwachten van het topmodel van Canon.
      Pieter
      --
      Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

      Comment


      • #4
        Re: Flitser

        Alain, Pieter,

        Bedankt voor de informatie

        Mvg
        Goofymarc
        Grtjs
        Goofymarc

        Comment

        Working...
        X