Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Iemand foto's van macro tamron 180mm/f3,5

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Iemand foto's van macro tamron 180mm/f3,5

    Ik ben er bijna zeker van dat ik een tamron 180 mm macro ga kopen ipv mijn 90 mm.
    Is er hier iemand die foto's heeft die met de tamron 180 zijn gemaakt?
    Ik zie er wel eens voorbij komen van de sigma, maar tamron nog niet.
    Olympus Om-d e-M1 Mark II, M.Zuiko Pro 12-40 F/2.8, M.Zuiko Pro 40-150 F/2.8, 1.4 converter, M.Zuiko 60mm F/2.8 macro

  • #2
    Jofeltje hier zijn wat foto's van deze lens,maar ze zijn genomen een paar uurtjes na dat de lens geleverd was.
    Dus je moogt nog niet verlangen dat de foto's echt perfect zijn,want ik moet die lens nog leren kennen.

    http://forum.belgiumdigital.com/topic.asp?TOPIC_ID=51228&whichpage=1&SearchTerms=% 2C
    mvg FrançoisVM
    Canon 7D

    Comment


    • #3
      De Cois heeft een tamron 180 (niet op dit moment wegens problemen), maar kijk eens onder zijn recente threads...
      Canon 10D, glass, flashes & extra's
      Fuji S602Z & extra's
      www.CooMa.be BD0176BE

      Comment


      • #4
        Originally posted by CooMa
        De Cois heeft een tamron 180 (niet op dit moment wegens problemen), maar kijk eens onder zijn recente threads...
        Ik ben eens ene keer sneller hé.
        mvg FrançoisVM
        Canon 7D

        Comment


        • #5
          Ooit komt het er nog wel eens van...
          Canon 10D, glass, flashes & extra's
          Fuji S602Z & extra's
          www.CooMa.be BD0176BE

          Comment


          • #6
            Ha Cois

            Bedankt!! Ik vind de foto's heel scherp. Zeker gezien het feit dat je F4 en F8 gebruikte.
            Ik weet dat je problemen hebt. Maar dat gaat opgelost worden he? Je krijgt toch een andere lens? Ik hoop van harte dat het probleem dan over is. Echt balen is zoiets. Ben je net zo blij en dan dit.
            Jij hebt hem ook bij Corne he? Was ik ook van plan.
            Nu ik jouw foto's heb gezien ben ik nog zekerder
            Ik gebruik mijn 90mm nu heel veel, maar insecten daarmee nemen valt niet mee.
            Wat vind jij van de AF?
            Olympus Om-d e-M1 Mark II, M.Zuiko Pro 12-40 F/2.8, M.Zuiko Pro 40-150 F/2.8, 1.4 converter, M.Zuiko 60mm F/2.8 macro

            Comment


            • #7
              Ja ik heb die lens ook bij Corné gekocht,eerst wordt het electronisch gedeelte na gekeken of het wordt een nieuwe lens.
              Ik heb deze morgen nog vlinders genomen met mijn 100-400mm lens,die AF werkt wel ietjes sneller als die van de Tamron 180mm.
              Maar met MF gaat het ook snel hoor want die Tamron licht wel goed in de hand en over schakelen van AF naar MF gaat ook snel of anders om.
              De instelring waar je handmatig mee scherpsteld,moet je gewoon lichtjes vooruit of achteruit klikken.
              Als je nog vragen hebt zal ik die morgen wel beantwoorden want ik ga nu .........
              mvg FrançoisVM
              Canon 7D

              Comment


              • #8
                De lensring om over te schakelen van MF naar AF ken ik van mijn 90mm. Werkt inderdaad erg prettig. Kan je met je ogen doen

                Bedankt, ik ga ook pitten
                Olympus Om-d e-M1 Mark II, M.Zuiko Pro 12-40 F/2.8, M.Zuiko Pro 40-150 F/2.8, 1.4 converter, M.Zuiko 60mm F/2.8 macro

                Comment


                • #9
                  Ik weet dat een macro lens ook als tele goed werkt maar vind 180 mm toch wat te weinig. Werkt een 1.4 of 2.0 extender ook goed met een Tamron 180 mm?
                  Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

                  Comment


                  • #10


                    Als je de autofocus wilt gebruiken zal het grote verschil met de Sigma de HSM zijn. De sigma zal dus sneller focussen.
                    Ben er trouwens content van maar vindt het wel moeilijk om geslaagde foto's te maken vanwege de kleine DOF. Maar dat heb je met elke macro lens.

                    Jo.

                    Originally posted by Jofeltje
                    Ik ben er bijna zeker van dat ik een tamron 180 mm macro ga kopen ipv mijn 90 mm.
                    Is er hier iemand die foto's heeft die met de tamron 180 zijn gemaakt?
                    Ik zie er wel eens voorbij komen van de sigma, maar tamron nog niet.

                    A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
                    Nikon stuff

                    Comment


                    • #11
                      Ik heb hem net besteld bij Corne.
                      Ben benieuwd wanneer hij kan leveren.
                      Jullie zien het wel als hij er is

                      Bedankt voor alle reacties
                      Olympus Om-d e-M1 Mark II, M.Zuiko Pro 12-40 F/2.8, M.Zuiko Pro 40-150 F/2.8, 1.4 converter, M.Zuiko 60mm F/2.8 macro

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by Jofeltje
                        Ik heb hem net besteld bij Corne.
                        Ben benieuwd wanneer hij kan leveren.
                        Jullie zien het wel als hij er is

                        Bedankt voor alle reacties
                        Je hebt een goed keuze gedaan Jofeltje,maar ik was eerst aan 't wachten hoor.
                        mvg FrançoisVM
                        Canon 7D

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by Laurens
                          Ik weet dat een macro lens ook als tele goed werkt maar vind 180 mm toch wat te weinig. Werkt een 1.4 of 2.0 extender ook goed met een Tamron 180 mm?
                          Zeker ben ik niet,maar dat zal wel zijn geloof ik.
                          Ik zou het ook met zekerheid willen weten,voor in de toekomst dan.
                          mvg FrançoisVM
                          Canon 7D

                          Comment


                          • #14
                            Waar ben je niet zeker van?
                            Jij bent eerst hoor Cois.
                            Ik kreeg vandaag mail dat het 2 weken levertijd is. Volgens mij ging dat bij jou vorige week al in. Dus ben jij eerst.
                            Als jij dan even uitvogelt wat de beste instellingen zijn, kan ik meteen aan de slag
                            Olympus Om-d e-M1 Mark II, M.Zuiko Pro 12-40 F/2.8, M.Zuiko Pro 40-150 F/2.8, 1.4 converter, M.Zuiko 60mm F/2.8 macro

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by Jofeltje
                              Waar ben je niet zeker van?
                              Dit was op de vraag van Laurens of deze lens goed werkt een 1.4 of 2.0 extender en daar was ik niet zeker van.

                              Originally posted by Jofeltje
                              Jij bent eerst hoor Cois.
                              Ik kreeg vandaag mail dat het 2 weken levertijd is. Volgens mij ging dat bij jou vorige week al in. Dus ben jij eerst.
                              Als jij dan even uitvogelt wat de beste instellingen zijn, kan ik meteen aan de slag
                              Daar ben ik wel zeker van.....dat was maar een grapje Jofeltje.
                              Maar het is toch wel erg hé,als ik die lens juist had was er geen vlinder te bespeuren in mijn tuintje.
                              Dit weekend vlogen de vlinders rond mijn oren,ja zelfs een kolibrievlinder.
                              mvg FrançoisVM
                              Canon 7D

                              Comment

                              Working...
                              X