Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Brute pech met de wc

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Brute pech met de wc

    Proper onderwerp niet?

    Ik zoek dus een loodgieter, omgeving Hasselt.
    De vlotter van de wc werkt niet meer....
    Bedankt!
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

  • #2
    Re: Brute pech met de wc

    Kan je dat zelf niet vervangen?
    Is normaal echt niet zo moeilijk.

    Ga bij Facq, Desco,of VAM en haal een nieuw binnenwerk. Kost amper 25€... En neem iets van Geberit, dan gaat het terug 25 jaar mee.

    Comment


    • #3
      Re: Brute pech met de wc

      Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
      Kan je dat zelf niet vervangen?
      Is normaal echt niet zo moeilijk.

      Ga bij Facq, Desco,of VAM en haal een nieuw binnenwerk. Kost amper 25€... En neem iets van Geberit, dan gaat het terug 25 jaar mee.
      We zijn een uur bezig geweest Tommie1.
      En we kregen het niet meer in elkaar gezet.
      't Ding zat vol kalk en ijzeraanslag.
      De vlotter zelf gaat heel stroef en normaal gaat die heel soepel.
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

      Comment


      • #4
        Re: Brute pech met de wc

        Bij de meeste vlotters kan je de dichting nog een keer omdraaien als die blijft lekken.

        Het ligt eraan welk type vlotter er in de wc-bak zit, bij de ene is er wat gemakkelijker aan te werken dan bij de andere.
        Maar een nieuwe vlotter is ook niet zo duur dat je er veel tijd aan moet verspelen.
        In een oude bak kan je ook gerust een nieuwer type vlotter steken (die maakt gewoonlijk minder lawaai dan de oude types).

        Als je die niet meer terug in elkaar krijgt, dan ga je gewoon een nieuwe halen...
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • #5
          Re: Brute pech met de wc



          Die witte arm zit niet op zijn plaats maar als die juist zit dan werkt het nog niet.
          De vlotter komt niet omhoog als het water stijgt.
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

          Comment


          • #6
            Re: Brute pech met de wc

            De vlotter zit toch niet scheef zodat die ergens tegenaan schuurt?

            Voor zover ik op de foto kan zien is de vlotter aangesloten met een flexibel (wateraansluiting buiten de bak), dan is die nog gemakkelijker te vervangen dan wanneer die met een buis aangesloten is.
            Die is op een paar minuten vervangen, draai gewoon het afsluitkraantje dicht en je kan er aan beginnen.
            Als je hetzelfde type vlotter kan vinden, dan kan je de plastieken koppeling in de bak zelf losdraaien, en heb je zelfs geen gereedschap nodig...

            Je kan ook een loodgieter zoeken, maar voor zo'n kleine klusjes komen die naar het schijnt niet graag (het duurt langer om een factuur te maken dan de tijd die er nodig is voor de vervanging van de vlotter ).

            In elke doe-het-zelf zaak zal je wel een soortgelijke vlotter vinden, en die gaan ook lang genoeg mee.
            Die van de wc's bij ons op het werk zijn nu meer dan 20 jaar oud, bij een paar heb ik ondertussen de dichting omgedraaid, ze zijn nog nooit vervangen.
            Dat zijn er van hetzelfde soort (geen duur merk in ieder geval), en die worden wel wat meer gebruikt.
            Last edited by Black B@ndit; 17 november 2014, 22:18.
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

            Comment


            • #7
              Re: Brute pech met de wc

              Alles is gemakkelijk als je het weet Bart.
              In de 1ste ronde, de grootste, gekartelde moer zit nog een stukje in en ik weet niet hoe ik dat moet plaatsen.
              Dat hefboompje sluit het water ook niet af.

              Het ziet er ongveer zo uit:
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

              Comment


              • #8
                Re: Brute pech met de wc

                Tis jammer dat je zo ver woond of ik kwam het ff fixen voor je.
                Ging je wel een biertje gekost hebben (twee is ook goed, meer mag niet wat ze starten met de bob-campagne e LOL)

                Ik heb ook al een paar keer aanvaring gehad met wc-vlotters, goed opletten als je nieuw koopt dat het geen brol is.
                Kan je veel misere mee hebben. En mijn ervaring is ook dat in 1 winkel een vervangkit 15 euro kost en in een ander winkel de zelfde kit 100 euro kost.

                Comment


                • #9
                  Re: Brute pech met de wc

                  dat is een wisa universele vlotterkraan.



                  dat ding is het vlottermembraam dat in die linkse grote moer moet komen. Er heeft iemand op youtube daar een filmpje van gepost maar is slecht gefilmd.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Brute pech met de wc

                    Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                    Alles is gemakkelijk als je het weet Bart.
                    In de 1ste ronde, de grootste, gekartelde moer zit nog een stukje in en ik weet niet hoe ik dat moet plaatsen.
                    Dat hefboompje sluit het water ook niet af.

                    Het ziet er ongveer zo uit:
                    Dat is het servo menbraan met houdertje Theo, kan je moeilijk verkeerd steken, ergens is daar een klein gaatje in waar een stukje van het
                    plastieken binnenwerkje in past, daar is een klein gaatje in, zorg dat dat vrij is, je kan het menbraan van dat plasieken stukje verwijderen en alles mooi reinigen in een beetje azijn.
                    Beste is de rechter kartelmoer los draaien, (wel eerst de watertoevoer dicht draaien) zo kan je het ganse vulmechanisme verwijderen, en alles mooi reinigen, zie dat er geen klein scheurtje in dat cilicone menbraantje is, want dan werkt het niet meer, bij terug monteren zal je zien dat je dat bovenstaand stukje zal moeten verdraaien tot het in een bepaalde vaste positie op zijn plaats valt, als alles terug samen zit, eerst spoelen daar het toevoerkraantje eens open te zetten zodat er geen vuil in het toevoergaatje zit, dan terug monteren en vlotter instellen, is eigenlijk minder werk om het zelf te doen dan om het uit te leggen, wijst eigenlijk allemaal zichzelf.
                    Deze waar Bart over spreekt (waar je het rubbertje kan draaien) worden tegenwoordig niet meer gebruikt.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Brute pech met de wc

                      Oorspronkelijk geplaatst door pogi Bekijk bericht
                      dat is een wisa universele vlotterkraan.



                      dat ding is het vlottermembraam dat in die linkse grote moer moet komen. Er heeft iemand op youtube daar een filmpje van gepost maar is slecht gefilmd.



                      http://youtu.be/3Q1BMsRaBm4
                      Goede oplossing.
                      Dat zou moeten passen en werken

                      Maar die grotere afsluiter die in het midden staat, lekt ook.
                      Als ik water in de bak giet loop het weg, de wc in.

                      **en de membraan is ook gescheurd.
                      Last edited by theokus; 18 november 2014, 09:29.
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

                      Comment


                      • #12
                        Re: Brute pech met de wc

                        Theokus,


                        In de Brico, Gamma, ... verkopen ze set waar zowel nieuwe vlotterkraan als spoelmechanisme + nieuwe bevestigingsvijzen spoelreservoir zit ! Mocht dat niet het goede type zijn dan zou je best zoals Tommie1 schrijft bij Facq, ... de nodige stukken gaan kopen. Heb dit al meermaals gedaan, profiteer er wel van om reservoir eens goed te kuisen. Je toilet is dan weer voor vele jaren picobello.
                        Ik zou voor GEBERIT gaan, op voorwaarde dat het compatibel is, zie maar stukje van spoelreservoir op de foto maar zou wel eens een Geberit kunnen zijn.

                        Is echt niet moeilijk, Hasselt is voor mij niet naast de deur, anders kwam ik je helpen.

                        PS: als het water in reservoir overloopt en zo wegloopt zonder in de toiletpot te stromen dan is vlotterkraan stuk (het waterniveau stijgt dan tot dat het overloopt), als het waterniveau niet hoger stijgt dan normaal maar na vullen langzaam wegloopt (water loopt in de wc-pot zelf) dan is spoelmechanisme stuk (of grote rubberen afsluitring onderaan).
                        Last edited by Sennheiser; 18 november 2014, 09:39.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Brute pech met de wc

                          Oorspronkelijk geplaatst door Sennheiser Bekijk bericht
                          Theokus,


                          In de Brico, Gamma, ... verkopen ze set waar zowel nieuwe vlotterkraan als spoelmechanisme + nieuwe bevestigingsvijzen spoelreservoir zit ! Mocht dat niet het goede type zijn dan zou je best zoals Tommie1 schrijft bij Facq, ... de nodige stukken gaan kopen. Heb dit al meermaals gedaan, profiteer er wel van om reservoir eens goed te kuisen. Je toilet is dan weer voor vele jaren picobello.
                          Ik zou voor GEBERIT gaan, op voorwaarde dat het compatibel is.

                          Is echt niet moeilijk, Hasselt is voor mij niet naast de deur, anders kwam ik je helpen.

                          PS: als het water in reservoir overloopt en zo wegloopt zonder in de toiletpot te stromen dan is vlotterkraan stuk (het waterniveau stijgt dan tot dat het overloopt), als het waterniveau niet hoger stijgt dan normaal maar na vullen langzaam wegloopt (water loopt in de wc-pot zelf) dan is spoelmechanisme stuk (of grote rubberen afsluitring onderaan).
                          Bedankt!
                          't Was precies alles in een keer.
                          Vlotter stuk en die rubberen afsluiting.
                          Nu, ik verwacht een telefoontje; hulp is onderweg
                          Als ik het niet kan aanzien dan maar een nieuwe spoelbak
                          Ubi bene, ibi patria.
                          BD0388BE
                          Een website

                          Comment


                          • #14
                            Re: Brute pech met de wc

                            Of een emmer water naast de wc klaar zetten

                            Comment


                            • #15
                              Re: Brute pech met de wc

                              Oorspronkelijk geplaatst door fhuppel Bekijk bericht
                              Of een emmer water naast de wc klaar zetten
                              Die staat er al
                              En intussen nog niets gehoord van die hulp die onderweg zou zijn.
                              Ubi bene, ibi patria.
                              BD0388BE
                              Een website

                              Comment

                              Working...
                              X