Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Polemiek beginnershoek

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Polemiek beginnershoek

    Weer is er een kleine polemiek ontstaan over het al dan niet posten in beginnershoek. Ik denk dat dit voor velen toch een veilige plaats, waar je fouten 'mag' maken, is. Dit zou toch zo moeten zijn.... Het posten in een specifiek forumonderdeel levert weinig of geen feedback op.
    Ik merk ook op dat er sublieme werkjes op het begiinersforum staan, waarvan ik denk...!
    Maar hoe kan dit opgelost worden zijn de moderators daar al uit?
    Kunnen we misschien met zijn allen hier een oplossing voor bedenken?
    grtjes
    vriendelijke groeten, Sien

    Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

  • #2
    Re: Polemiek beginnershoek

    Oorspronkelijk geplaatst door bommasien Bekijk bericht
    Weer is er een kleine polemiek ontstaan over het al dan niet posten in beginnershoek. Ik denk dat dit voor velen toch een veilige plaats, waar je fouten 'mag' maken, is. Dit zou toch zo moeten zijn.... Het posten in een specifiek forumonderdeel levert weinig of geen feedback op.
    Ik merk ook op dat er sublieme werkjes op het begiinersforum staan, waarvan ik denk...!
    Maar hoe kan dit opgelost worden zijn de moderators daar al uit?
    Kunnen we misschien met zijn allen hier een oplossing voor bedenken?
    grtjes
    Die kom je er zeker tegen
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

    Comment


    • #3
      Re: Polemiek beginnershoek

      Graag een link naar de polemiek in kwestie. Die horen namelijk niet thuis in de Beginnershoek die specifiek dient voor wat de 'subtitel' van het forum zegt, maar eerder in Algemeen of iets dergelijks.
      Een hint: jullie zijn beiden VZW-leden, zie ik, maar denk niet aanwezig op de Algemene Vergadering van afgelopen zaterdag. Houd de VZW-subfora in het oog, want hoewel het misschien nog even kan duren, er wordt achter de schermen wel degelijk nagedacht en gewerkt.
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

      Comment


      • #4
        Re: Polemiek beginnershoek

        Ik had het al eens aangezwengeld, maar het blijft een moeilijk onderwerp met veel voor- en tegenstanders en uiteindelijk ontaarden deze discussies hier 'soms' in onbegrip. De oplossing ligt bij BD en ja... als lid heb je medezeggenschap. Ik ben geen lid(meer) en zal mij bij een meerderheid neerleggen wat normaal is in de kwestie.

        Zelf begrijp ik de frustratie van zij die vinden dat het voor beginners is, en ik kan dan ook weer het begrip opbrengen voor iemand die toch daar wil blijven hangen.

        Mijn ongedwongen idee was om beginnende fotografen een vorm van ruimte te geven, net zoals in een cursus of opleiding bvb. Tussen de 1 en maximaal 3 jaar toeven in beginnershoek. Een mod. zou daar dan kunnen op toezien en via een individuele begeleiding achter de schermen via PM de beginnende fotograaf adviseren in zijn/haar vorderingen. Niet iedereen vlot mee met het gemiddelde en dus zou er ruimte kunnen komen na deze eindtermijn voor een soort verlenging van bvb 1 jaar. Ik hoop nu maar dat ik geen hoop sh.t over mij heen ga krijgen?
        Last edited by Guest4; 17 november 2014, 17:58. Reden: tekst MEER tussen haakje geplaatst

        Comment


        • #5
          Re: Polemiek beginnershoek

          Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
          Graag een link naar de polemiek in kwestie. Die horen namelijk niet thuis in de Beginnershoek die specifiek dient voor wat de 'subtitel' van het forum zegt, maar eerder in Algemeen of iets dergelijks.
          Een hint: jullie zijn beiden VZW-leden, zie ik, maar denk niet aanwezig op de Algemene Vergadering van afgelopen zaterdag. Houd de VZW-subfora in het oog, want hoewel het misschien nog even kan duren, er wordt achter de schermen wel degelijk nagedacht en gewerkt.
          Hier de link Les, maar er is geen kwaad woord gevallen hoor, het is meer iets tussen de regels door want iedereen die daarover iets vertelde ging ook direct over 'on topic'. Dus er is niets aan de hand

          Comment


          • #6
            Re: Polemiek beginnershoek

            Bovendien was het met positieve bedoelingen om de rest van het forum wat meer in de aandacht te brengen.
            ...leeg...

            Comment


            • #7
              Re: Polemiek beginnershoek

              Ik ben wel blij dat mijn foto deze polemiek op gang bracht, of beter de reactie van Lieven op mijn foto. Ik voel mij ook geen beginner en wil hier bij voorkeur ook niet in plaatsen maar soms is er stomweg geen Forumonderdeel voorhanden waar je de desbetreffende foto in kwijt kunt en dan is zo'n "verzamelpunt" wel weer heel geschikt
              http://www.smuttynose.nl

              Comment


              • #8
                Re: Polemiek beginnershoek

                Oorspronkelijk geplaatst door olivetti Bekijk bericht
                Ik ben wel blij dat mijn foto deze polemiek op gang bracht, of beter de reactie van Lieven op mijn foto. Ik voel mij ook geen beginner en wil hier bij voorkeur ook niet in plaatsen maar soms is er stomweg geen Forumonderdeel voorhanden waar je de desbetreffende foto in kwijt kunt en dan is zo'n "verzamelpunt" wel weer heel geschikt
                Maar als we nu allemaal heel eerlijk zijn, In BH komen ook de meeste reacties/aanwijzingen/etc. Ten opzichte van andere onderdelen krijg je daar vaak ook wel gedegen advies. Ik bedoel dan niet de opmerkingen mooi, knap, ik volg etc
                Maar ik ben het grotendeels wel met je eens hoor Mijn gedacht is dat dit ook meestal de reden is waarom men daar nog steeds post. Ik heb een paar foto's staan in andere onderdelen waar geen reactie is op gekomen of eventueel een opmerking voor verbetering die in BH zeker wel zouden zijn(al dan niet) bekritiseert(in positieve zin allemaal bedoeld hoor)
                Last edited by Guest4; 17 november 2014, 18:07.

                Comment


                • #9
                  Re: Polemiek beginnershoek

                  Oorspronkelijk geplaatst door bommasien Bekijk bericht
                  Weer is er een kleine polemiek ontstaan over het al dan niet posten in beginnershoek. Ik denk dat dit voor velen toch een veilige plaats, waar je fouten 'mag' maken, is. Dit zou toch zo moeten zijn....
                  Bij mijn weten mag je overal fouten maken, daar zijn we mensen voor. Heb er vandaag nog eentje gemaakt, en ik hoop er morgen nog te maken, en er van te leren natuurlijk. Gewoon durven en even buiten de paadjes gaan, daar kan je de mooiste dingen vinden.

                  Trouwens, een polemiek was het niet, geen twist of pennenstrijd, eerder een warme oproep om het nest te verlaten. :-)
                  ...leeg...

                  Comment


                  • #10
                    Re: Polemiek beginnershoek

                    Waarschijnlijk gebruiken velen beginnershoek omwille van de grotere kans op reacties.
                    Oplossing zou kunnen zijn die af te schaffen en gewoon de 'fotobeoordeling' topics te gebruiken voor (zoals hierboven geschreven) 'je fouten mag maken', want dat insinueert de titel toch.
                    Nu is de grens tussen fotobeoordeling en showcase misschien te klein door het gebrek aan reacties?

                    Het is een tijdje geleden dat ik iets gepost heb van foto gewoon door de weinige/geen reacties, maar binnenkort zet ik wel weer wat (in beginnershoek om tch reacties te krijgen (en omdat ik toch nog een beginner ben op vele vlakken) )

                    Comment


                    • #11
                      Re: Polemiek beginnershoek

                      Oorspronkelijk geplaatst door bommasien Bekijk bericht
                      Wie beslist er dan of iemand kan doorstromen.....?
                      Er is hier nergens sprake dat er een beslissing moet vallen of valt ...
                      De poster bepaalt zelf waar hij een foto plaatst. De foto is daarom niet beter, slechter, topper, rommel, .... omdat je in een Beginnershoek of in showcase hebt geplaatst.
                      Stel het zo.
                      Je plaatst je foto in ShowCase omdat je de mening hebt De Foto te hebben getrokken en veronderstelt dat hij volmaakt is.
                      Je plaatst je foto in beginnershoek omdat je je ervan bewust bent dat je niet De Foto gemaakt hebt en open staat voor commentaren, opmerkingen ... en dat je iets wil leren.

                      En inderdaad, tijdens de AV werden een paar pisten open gelegd. Dit vraagt nu wat tijd om die begaanbaar te maken.
                      https://www.fotospotter.be
                      Je suis content d’être heureux

                      Comment


                      • #12
                        Re: Polemiek beginnershoek

                        misschien moeten we Beginnershoek gewoon weer Fotodiscussie gaan noemen.
                        ----
                        Opgelet: Dit onderdeel heet fotodiscussie, gewone comments posten in de zin van 'mooi', 'vies', 'knap', 'lelijk' of andere varianten horen hier niet thuis. Dit laten we over aan de onderdelen in showcase.
                        Het is de bedoeling dat er gemotiveerd wordt waarom iets zou moeten veranderen of juist goed is weergegeven.
                        Hierop wordt streng gemodereerd een zulke comments worden als 'off-topic' posts verwijderd.
                        grt,bouk.
                        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                        Comment


                        • #13
                          Re: Polemiek beginnershoek

                          Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                          misschien moeten we Beginnershoek gewoon weer Fotodiscussie gaan noemen.
                          dat leunt toch enorm dicht tegen fotobeoordeling?

                          voetnootje: beginnen verwijderen van posts zoals voorgesteld door Bouk lijkt me teveel in de grijze zone te zitten (wat wel/niet) en lijkt me voorbij de job van moderator te gaan...

                          Comment


                          • #14
                            Re: Polemiek beginnershoek

                            Oorspronkelijk geplaatst door Stefan_C Bekijk bericht
                            .........

                            voetnootje: beginnen verwijderen van posts zoals voorgesteld door Bouk lijkt me teveel in de grijze zone te zitten (wat wel/niet) en lijkt me voorbij de job van moderator te gaan...
                            dat stond toen in het reglement hoor, is niet van mij.
                            grt,bouk.
                            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                            Comment


                            • #15
                              Re: Polemiek beginnershoek

                              Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                              dat stond toen in het reglement hoor, is niet van mij.
                              grt,bouk.
                              ok, lees m'n post dan maar met '..zoals toen in het reglement stond'

                              Comment

                              Working...
                              X