Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Geen wifi nieuwe laptop

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Geen wifi nieuwe laptop

    M'n ma heeft een nieuwe laptop met windows 8.1. Heb gisteren de setup gedaan maar ik geraak nog niet op de Wifi (telenet).
    Met haar oude geen probleem, maar met de nieuwe 'enkel lokaal'.

    Ook is het signaal zwak (modem staat in de garage). Vroeger hadden ze Goldshake en stond het Wireless Access Point onder de TV. Nu ligt die er nog, maar niet meer aangesloten. Ik vroeg me af of ik op één of andere manier die WAP kan gebruiken om het signaal te versterken, zonder snelheidsverlies (wat ook niet vet is, kom niet hoger dan 20Mbps met Whoppa)...
    Panasonic Lumix FZ2000

  • #2
    Re: Geen wifi nieuwe laptop

    In principe kan je een router wired aansluiten op de modem in de garage en deze kan gebruiken om het wireless signaal te verzenden.
    Ik doe dit thuis omdat mijn Asus router veel beter is dan die van Telenet. Kijk misschien eens naar een router van TP-Link (bv een TP-Link Archer C2), zeer goede prijs/kwaliteit.

    Of je de oude access point van telenet kan gebruiken weet ik niet... Misschien wel, maar zonder meer gegevens wel type of zo weet ik niet veel...

    Natuurlijk moet je eerst even de vraag stellen of die nieuwe laptop wel in orde is?
    Als de oude geen problemen heeft zou de nieuwe het toch minstens evengoed moeten doen.
    Nikon D300 & een beetje glas...
    Iets kleiners als carry everywhere

    Comment


    • #3
      Re: Geen wifi nieuwe laptop

      Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
      M'n ma heeft een nieuwe laptop met windows 8.1. Heb gisteren de setup gedaan maar ik geraak nog niet op de Wifi (telenet).
      Met haar oude geen probleem, maar met de nieuwe 'enkel lokaal'.

      Ook is het signaal zwak (modem staat in de garage). Vroeger hadden ze Goldshake en stond het Wireless Access Point onder de TV. Nu ligt die er nog, maar niet meer aangesloten. Ik vroeg me af of ik op één of andere manier die WAP kan gebruiken om het signaal te versterken, zonder snelheidsverlies (wat ook niet vet is, kom niet hoger dan 20Mbps met Whoppa)...
      Krijg je een extern (telenet) IP of een intern 168.*.*.*/192.168.*.* ? Is het nog altijd zo dat je niet zomaar snel van PC kan wisselen omdat je IPlease eerst moet verlopen bij TN? probeer anders eerst het IP te releasen op de oude laptop en dan te verbinden met de nieuwe.
      Heb je al geprobeerd om de laptop bedraad aan te sluiten aan de modem om te zien of dat wel werkt?
      bye, Maurice
      https://on4bam.com/
      Nikon D7500

      Comment


      • #4
        Re: Geen wifi nieuwe laptop

        Vreemd is ook, dat ik met m'n smartphone (Android) ook niet op de Wifi geraak. Ook niet m'n vrouw met haar iPhone en ook niet met haar iPad...
        Blijkbaar kan enkel die oude laptop van m'n ma op de Wifi. Nog nooit meegemaakt, heel vreemd...
        Panasonic Lumix FZ2000

        Comment


        • #5
          Re: Geen wifi nieuwe laptop

          Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
          Blijkbaar kan enkel die oude laptop van m'n ma op de Wifi. Nog nooit meegemaakt, heel vreemd...
          Heb je bovenstaande suggestie al geprobeerd?
          Ik krijg meer en meer het vermoeden dat het met de IP lease te maken heeft.
          Nogmaals.. welk IP krijg je van de modem?
          bye, Maurice
          https://on4bam.com/
          Nikon D7500

          Comment


          • #6
            Re: Geen wifi nieuwe laptop

            Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
            Heb je bovenstaande suggestie al geprobeerd?
            Ik krijg meer en meer het vermoeden dat het met de IP lease te maken heeft.
            Nogmaals.. welk IP krijg je van de modem?
            Ga vanavond eens proberen...
            Panasonic Lumix FZ2000

            Comment


            • #7
              Re: Geen wifi nieuwe laptop

              Ok, nog steeds geen geluk.
              Ondertussen gebeld naar Telenet, zij hebben alles getest, wifi router ok. Had laptop met ethernetkabel op router aangesloten en dan gebeld. IP adres gecontroleerd, router paswoord, ze hebben IP-adres op afstand gereset. Allemaal geen oplossing. Router al eens twintig seconden stroom uit, en weer aan, ook geen oplossing.
              Met m'n smartphone werkt het ondertussen wel.
              Ten einde raad de laptop naar bij mij thuis meegenomen. Thuis hebben we een desktop PC, twee laptops, twee smartphones, en een ipad, allemaal probleemloos op de wifi (enkel de desktop bedraad). Wasnneer m'n schoonouders op bezoek komen, hebben zij ook smartphones en hun tablets bij, ook allemaal probleemloos op de wifi. Ik heb wel geen wifi router maar een gewone en heb een wireless Airport express op m'n bureau. Wel zelfde internet als m'n ouders, nl. Whoppa.
              Soit, de nieuwe laptop van m'n ma, detecteert alle netwerken, maar mijn netwerk, net zoals bij m'n ouders, staat er 'Beperkt' onder.

              Op aanraden van Telenet eerst alle updates van Win8.1 via ethernet binnengetrokken, gekeken of er soms updates waren voor de Broadcom netwerkkaart, enz... niets helpt.
              Tussen haakjes, is dit model :


              Er stond een trial van McAfee op, volgens de site van Telenet zou dit ook soms problemen kunnen veroorzaken. Dus verwijderd.
              Ook geen soelaas.
              Enige wat ik nog zie, is terug naar de winkelier, ik zie enkel nog een hardware probleem als oorzaak.

              Of iemand van jullie nog raad ?
              Panasonic Lumix FZ2000

              Comment


              • #8
                Re: Geen wifi nieuwe laptop

                uw WiFi interfce staat gewoon af ? via een dedicated toets op het toetsenbord of via de "Fn + functietoest" (bij mij op ASUS FN + F2)

                Edit: Airplane mode staat op ON ?= geen WiFi in die mode ... zie p19 vd handleiding ?
                Last edited by Guest41; 22 november 2014, 16:00.

                Comment


                • #9
                  Re: Geen wifi nieuwe laptop

                  Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                  uw WiFi interfce staat gewoon af ? via een dedicated toets op het toetsenbord of via de "Fn + functietoest" (bij mij op ASUS FN + F2)

                  Edit: Airplane mode staat op ON ?= geen WiFi in die mode ... zie p19 vd handleiding ?
                  Ik zou denken dat je dan ook geen "beperkte" verbinding hebt (want dan werkt de wireless ontvanger van de laptop toch niet) ?
                  BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                  Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                  Comment


                  • #10
                    Re: Geen wifi nieuwe laptop

                    Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                    uw WiFi interfce staat gewoon af ? via een dedicated toets op het toetsenbord of via de "Fn + functietoest" (bij mij op ASUS FN + F2)

                    Edit: Airplane mode staat op ON ?= geen WiFi in die mode ... zie p19 vd handleiding ?
                    Dat is het niet, allemaal gecheckt.
                    Enige kans om hardwareprobleem uit te sluiten is opstarten in Linux om te checken of ik daar wél wifi heb. Maar dan moet ik de Secure Boot disablen in de BIOS. Doe ik liever niet, naar garantie toe en zo, en 't is tenslotte mijn laptop niet...
                    Panasonic Lumix FZ2000

                    Comment


                    • #11
                      Re: Geen wifi nieuwe laptop

                      Gelukt...
                      Had ik vroeger aan moeten denken, maar heb manueel de nieuwste Broadcom driver voor de wifi kaart geïnstalleerd. Meteen prijs !

                      Zo zie je maar, mochten m'n ouders hun plan moeten trekken met die laptop, hadden ze nog een boel miserie gehad... Plug and play bij Windows ? Ze moeten nog veel leren.
                      Panasonic Lumix FZ2000

                      Comment


                      • #12
                        Re: Geen wifi nieuwe laptop

                        Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
                        Gelukt...
                        Had ik vroeger aan moeten denken, maar heb manueel de nieuwste Broadcom driver voor de wifi kaart geïnstalleerd. Meteen prijs !

                        Zo zie je maar, mochten m'n ouders hun plan moeten trekken met die laptop, hadden ze nog een boel miserie gehad... Plug and play bij Windows ? Ze moeten nog veel leren.
                        Welk merk zorgt voor die problemen ?
                        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                        Comment


                        • #13
                          Re: Geen wifi nieuwe laptop

                          Bij een HP wordt standaard een tooltje geïnstalleerd dat geregeld nagaat of de systeemsoftware en drivers de laatste versie hebben (zelfs als dat bv. over het bios gaat). Misschien moeten ze dat bij Asus ook eens overnemen...
                          Toen windows 8.1 uitkwam waren er nogal wat problemen met de USB 3 poorten. Heb dat bij een nieuwe HP Envy laptop (niet de mijne) dus ook voorgehad. USB 2 toestellen werkten perfect, USB 3 niet. Na die automatische bios-update was dat opgelost...
                          En drivers zijn inderdaad niet de hoofdverantwoordelijkheid van de maker van het besturingssysteem, maar van de hardwareleverancier.
                          Groeten,

                          Polleke

                          Comment


                          • #14
                            Re: Geen wifi nieuwe laptop

                            Had blijkbaar ook zo'n toontje op de Lenovo. Nooit aan gedacht omdat ik alle 'crapware' sowieso negeer. Enfin, 't is opgelost.
                            Panasonic Lumix FZ2000

                            Comment


                            • #15
                              Re: Geen wifi nieuwe laptop

                              Even een update:

                              Nu ook al een paar keer meegemaakt bij verschillende klanten ondertussen.
                              Probleem doet zich zo te zien enkel voor met Broadcom wifi adapters op een Windows 8.1 en Telenet Wifi (dus vanuit de telenet router zelf).

                              Symptomen:
                              - Wifi verbinding is er maar 'beperkt'
                              - Je krijgt een IP address maar kan de default gateway niet pingen
                              - Je kan bijgevolg ook niet op internet
                              - via de kabel lukt alles wel
                              - connectie op Telenet netwerk maar via een 3rd party wifi AP werkt zonder problemen.

                              Ik had zelfs rondgereden om bij andere Telenet gebruikers hun Homespot te testen maar ook dit werkte niet.

                              Probleem is dat er blijkbaar een Microsoft driver standaard geselecteerd wordt voor de Broadcom adapter.
                              Oplossing 1: Je kan in device manager bij de properties van de wifi kaart de driver veranderen naar de Broadcom driver

                              Oplossing 2: indien dit niet werkt kun je het vinkje compatibele hardware uitschakelen en naar een oudere versie (Win 8.0 of zelfs Win 7) van de driver gaan, je krijgt dan wel een waarschuwing van Windows ivm niet compatibele driver, maar je kan dit negeren.

                              Heb er de eerste keer ook serieus op zitten zweten maar heb ondertussen al een 3-tal laptops kunnen helpen hiermee.
                              ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

                              Comment

                              Working...
                              X