Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

London I

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • London I

    Vorig weekend naar Londen geweest, vooral museums bezocht, rondgewandeld en genoten van het gezelschap. Qua fotografie was het enigste dat ik echt gepland had: de View from the Shard, de Shard is het hoogste gebouw in Londen en je kunt daar geraken op het 68ste en 72ste verdieping. Een uurtje voor zonsondergang had ik mijn tickets geboekt en heb ik daar toch 1u30 rond gewandeld en foto's genomen. Het enigste grote nadeel daar is dat je achter glas zit en dus serieus wat last hebt van reflectie, dit wist ik op voorhand en hiervoor had ik een zwarte ronde placemat bij (van den Ikea) waarin een gat was gemaakt zodat mijn lens er juist door kon. Als je dan de camera tegen het glas houdt zijn er geen reflecties (alleen wanneer loodrecht op het glas toch, schuinere hoeken moet je toch nog altijd oppassen).
    Swat... deze panorama is gemaakt juist op het moment dat de zon, achter mij, onder de wolken kwam en stukjes van Londen belichten, vond dit wel een knap effect, 6 verticale foto's genomen snel achter elkaar op niet al te veel kleur verschil te krijgen in het uiteindelijke panorama.

    Voor een iets grotere versie: https://500px.com/photo/89882155/lon...by-peter-luxem en dan nogmaals klikken voor een zwarte achtergrond.
    Portfolio -=- Facebook pagina -=- Flickr -=- 500px

  • #2
    Re: London I

    Prachtig beeld en bedankt voor de tips voor het fotograferen door glas. Het spel van licht en schaduw en de prachtige wolkenlucht zijn heel mooi.
    Geniet van foto's maken

    Comment


    • #3
      Re: London I

      mooi en dan vooral het licht en cs.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: London I

        Mooie en indrukwekkende foto.
        Ik verlang al tot binnen enkele weken...

        Comment


        • #5
          Re: London I

          Bedankt voor de grote !
          Heel veel detail om te bekijken, maar eigenlijk doe je dat niet, omdat de Thames toch als een slang(vanuit de hoek) de hoofdrol bepaalt.
          Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

          Vriendelijke groeten, Johan

          Comment


          • #6
            Re: London I

            Mooi vastgelegd...knap vanop die hoogte!
            Eerlijkheid duurt het langst!!
            Mijn website: http://www.degrafon.be/

            Comment


            • #7
              Re: London I

              Goede tip van de placemat... Mensen zullen misschien wat vreemd kijken..
              Mooi resultaat, zo met het gouden licht over de stad..
              Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
              MIJN WEBSITE

              Comment


              • #8
                Re: London I

                Goed gevonden, en vooral mooie foto

                Comment


                • #9
                  Re: London I

                  Zeer mooi gedaan.
                  Ik zie mezelf nog niet met een placemat werken, maar het is wel interessant om te weten.
                  Respect

                  Comment


                  • #10
                    Re: London I

                    Knap gedaan hoor

                    Mooi dat avondlicht vastgelegd!

                    Comment


                    • #11
                      Re: London I

                      Prachtfoto en met het mooiste licht.

                      Dank voor de tip, had ik moeten weten toen ik twee jaar geleden op de Baiyoke Tower II in Bangkok stond. Foto's waren toen serieus verpest door de weerspiegelingen
                      http://www.smuttynose.nl

                      Comment


                      • #12
                        Re: London I

                        Oorspronkelijk geplaatst door jos82 Bekijk bericht
                        Goede tip van de placemat... Mensen zullen misschien wat vreemd kijken..
                        Op zo'n momenten ben ik in de 'zone' en dan durf ik de mensen rond mij wel eens vergeten Kreeg af-en-toe wel rare blikken, 1 persoon heeft het maar gevraagd waarom ik dat gebruikte...
                        Portfolio -=- Facebook pagina -=- Flickr -=- 500px

                        Comment


                        • #13
                          Re: London I

                          Een echte P.eter !
                          mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

                          Comment


                          • #14
                            Re: London I

                            Mooie beeld. We zien London zelden vanuit deze perspektief. Bewijs dat wat planning tot een goede resultaat kan leiden.
                            vriendelijke groeten, Helen
                            Updated WWW.HELENICA.NL
                            ---- DE INHOUD VAN EEN BEELD IS TOCH VAN GROTER BELANG DAN DE AANTAL PIXELS ----

                            Comment


                            • #15
                              Re: London I

                              Zeer mooi om dit op deze manier te zien en mooie kleuren
                              Wel een lichte waas, waarschijnlijk toch vanwege het glas

                              grts
                              Sieg
                              Voor meer foto's ; www.sieg.be

                              Comment

                              Working...
                              X