Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Dunnottar Castle + update

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Dunnottar Castle + update



    Update
    Last edited by Darkestblue; 19 november 2014, 10:41.

  • #2
    Re: Dunnottar Castle

    Moderator Note: Eén foto per dag in hetzelfde forum.
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

    Comment


    • #3
      Re: Dunnottar Castle

      Ik was iets te vroeg met plaatsen, mijn excuses

      Comment


      • #4
        Re: Dunnottar Castle

        Met zo'n knaller wacht je idd best niet te lang

        Mooi tafereel met een prachtige lucht en de regenboog als kers op de taart.
        Ik merk wel wat sensorvlekjes boven de regenboog in het donkere gedeelte van de wolk.

        Was het niet mogelijk het kasteel er volledig op te krijgen?

        Comment


        • #5
          Re: Dunnottar Castle

          Ik denk dat door de afstand dit de breedst mogelijke compo was op dat moment.
          Ga eens kijken in mijn archief of ik er nog een ruimere had maar ik vrees ervoor.
          Denk ook beetje de emotie van het moment dat ik niet langer heb stilgestaan bij andere opties

          Comment


          • #6
            Re: Dunnottar Castle

            zeer mooie opname,
            maar de textuur van de rotsen en het kasteeltje is zo korrelig ? Is dat opzet, of is dat daar gewoon zo ?
            mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

            Comment


            • #7
              Re: Dunnottar Castle

              Oorspronkelijk geplaatst door Iegienie Bekijk bericht
              zeer mooie opname,
              maar de textuur van de rotsen en het kasteeltje is zo korrelig ? Is dat opzet, of is dat daar gewoon zo ?
              Ik volg.
              vriendelijke groeten, Helen
              Updated WWW.HELENICA.NL
              ---- DE INHOUD VAN EEN BEELD IS TOCH VAN GROTER BELANG DAN DE AANTAL PIXELS ----

              Comment


              • #8
                Re: Dunnottar Castle

                Goeie vraag, zeker geen opzet. Ga het eens nakijken in de grote versie

                Comment


                • #9
                  Re: Dunnottar Castle

                  Prachtig spectaculaire foto
                  Ergens in de bewerking is er zeker iets misgegaan, want zelfs het water is korrelig.
                  Ik ben zeer nieuwsgierig als je dit probleem gevonden en getackeld hebt.
                  Last edited by Johan1956; 19 november 2014, 08:56.
                  Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

                  Vriendelijke groeten, Johan

                  Comment


                  • #10
                    Re: Dunnottar Castle

                    Inderdaad nog even opnieuw door de molen halen, kan beter
                    Je hebt hier wel een prachtig moment te pakken, uitzonderlijke plaats en uitzonderlijk moment
                    Is deze opname gespiegeld ?

                    grts
                    Sieg
                    Voor meer foto's ; www.sieg.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: Dunnottar Castle

                      Neen hoor, niet gespiegeld, zo staat het er in het echt ook lol
                      kga eens kijken voor een up

                      Comment


                      • #12
                        Re: Dunnottar Castle

                        Is dit een samengestelde foto want er is hier in ieder geval één ding die niet klopt.
                        De horizon achter het kasteel staat mooi waterpas.
                        De horizon links van het kasteel loopt nogal sterk af richting het kasteel.
                        Ook vrij veel sensor vlekken in de foto en niet alleen boven de regenboog.
                        Foto lijkt me niet scherp genomen te zijn geweest en is achteraf teveel verscherpt en vandaar die "ruis".
                        Mis ook het rechteruiteinde van het kasteel/rots.
                        Nee voor mij zeker geen SC of je moet je nabewerking beter verzorgen.
                        Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Dunnottar Castle

                          Dit is inderdaad een samenstelling van 3 foto"s. Ergens bij het samenvoegen moet het fout gelopen zijn. Want de foto is niet naverscherpt na het verkleinen.
                          Denk eerder dat één van de drie foto's is verschoven bij het maken waardoor ze niet lekker op mekaar zijn gebreidt.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Dunnottar Castle

                            Update zonder blend vanuit een enkel origineel. Ben niet zo een held in bewerken dus dit zal het worden. De blend is inderdaad mislukt tgv verschuiving.
                            Ik zou de lucht nog sprekender kunnen maken zoals de eerste, maar dan moet een fijne selectie worden gemaakt of de voorgrond en het kasteel worden ook te donker.
                            This is it, en anders verplaats je em maar. No harm done

                            Comment


                            • #15
                              Re: Dunnottar Castle

                              De lucht in uw update vind ik in ieder geval al stukken beter.
                              De kwaliteit van de foto is er ook op verbeterd, maar de horizon staat nog niet op gelijke hoogte.
                              In Ps is dit perfect te verhelpen maar een uitleg zou ons veel te ver voeren en buiten de bedoeling van "Fotohoek" vallen.

                              Nog een vraagje, had je geen statief bij?
                              Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                              Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                              Comment

                              Working...
                              X