Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Reflex camera voor microscopiefoto's + macrofoto's + landschapsfoto's

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Reflex camera voor microscopiefoto's + macrofoto's + landschapsfoto's

    Ik ben van plan om een reflexcamera te kopen. Deze moet in eerste instantie dienen voor het nemen van foto's door een stereomicroscoop (via fototubus). Daarnaast wil ik het toestel ook graag gaan gebruiken voor landschapsfotografie en voor macrofotografie van kleine levende insecten (enkele mm) (met dit laatste bedoel ik gewoon ergens buiten, zonder dat er een microscoop aan te pas komt).
    Ik ken absoluut niets van reflexcamera's en heb totaal geen idee wat ik moet kopen. Welke body? En welke lenzen heb ik nodig?
    Ik weet wel dat ik een tussenring nodig heb om de camera op mijn microscoop te kunnen bevestigen, maar daarvoor kan ik terecht in de winkel waar ik mijn microscoop kocht.

  • #2
    Re: Reflex camera voor microscopiefoto's + macrofoto's + landschapsfoto's

    Een goede vraag is altijd: hoeveel geld heb je te besteden.

    De goedkope optie is een tweedehands reflex + macro tussenringen + kitlens. vb 450d +automatische tussenring + 18- 55mm. Met deze setup heb ik gewerkt gehad. Enkele resultaten vind u op m'n 500px account (aardbei, mos, libelle)

    Een duurdere optie is een echte 'dedicated' -macrolens (dus geen kitlens met macro functie).
    Voor landschapsfotografie ga je dan ook een aparte lens moeten kopen.

    Als je Engels kan, wil ik je deze site aanraden: http://www.dpreview.com/buying-guide...t&ref=mainmenu

    Maar ga niet blindelings op reviews af. Ga ook effe naar de winkel en neem de camera's ter hand. De juiste feeling is ook wel belangrijk (voor sommigen).

    Om je camera aan te sluiten op je telescoop heb je dit nodig.
    Last edited by Guest5; 16 november 2014, 19:24.

    Comment


    • #3
      Re: Reflex camera voor microscopiefoto's + macrofoto's + landschapsfoto's

      Bedankt voor de tip i.v.m. de website. Ondertussen heb ik één en ander gelezen en het zal wellicht uiteindelijk een systeemcamera worden i.p.v. een reflex. Ik denk aan de Panasonic DMC-G6 of de Olympus OM-D-E-M10. Hiervoor bestaan zowel macro-objectieven als macrovoorzetlenzen.

      Oorspronkelijk geplaatst door fhuppel Bekijk bericht
      Een goede vraag is altijd: hoeveel geld heb je te besteden.

      De goedkope optie is een tweedehands reflex + macro tussenringen + kitlens. vb 450d +automatische tussenring + 18- 55mm. Met deze setup heb ik gewerkt gehad. Enkele resultaten vind u op m'n 500px account (aardbei, mos, libelle)

      Een duurdere optie is een echte 'dedicated' -macrolens (dus geen kitlens met macro functie).
      Voor landschapsfotografie ga je dan ook een aparte lens moeten kopen.

      Als je Engels kan, wil ik je deze site aanraden: http://www.dpreview.com/buying-guide...t&ref=mainmenu

      Maar ga niet blindelings op reviews af. Ga ook effe naar de winkel en neem de camera's ter hand. De juiste feeling is ook wel belangrijk (voor sommigen).

      Om je camera aan te sluiten op je telescoop heb je dit nodig.

      Comment

      Working...
      X