Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon D30 of iets anders?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon D30 of iets anders?

    Is de canon d30 nog zijn geld waard als ik er een tweedehandskoop of koop ik beter een gewone digitale camera, zoals de nieuwe konica minolta dimage z3. De prijs is volgens mij +/- hetzelfde.

  • #2
    Beste,

    Ga maar voor de Canon D30. Je zal er veel meer fotografieplezier aan beleven. Wel uitkijken of het ding er niet volledig afgeleefd uitziet.

    Er ook rekening mee houden dat de prijs om met een digitale reflexcamera te werken niet beplaald wordt door de "body", maar door de lenzen, externe flits, opslagmedia (voordeel van de D30 is dat de RAW- bestanden veel minder groot zijn dan bij een 6 of 8 Mpixel camera).

    Ander nadeel van een digitale reflex is het gewicht en afmeting. Het is beslist geen compactcameraatje dat je zomaar ergens wegmoffelt op verlof bijvoorbeeld.

    Mvg,

    Kodaksken.
    Canon EOs 60D, Canon Eos 30D & Canon Ixus 870

    Comment


    • #3
      Ik heb nu iets meer dan een half jaar geleden op Ebay een tweedehands D30 gekocht, geen moment spijt van gehad, welliswaar maar 3,zoveel megapixels, maar wel pixels van een goede kwaliteit.

      groeten

      Comment


      • #4
        Het merendeel van de foto's op mijn site met de D30 gemaakt.
        Inderdaad "slechts" 3miljoen... pixels, maar een typische beeldkwaliteit.
        http://users.telenet.be/veluart/

        Groetjes
        Lukathi
        Groetjes

        Lukathi

        Comment

        Working...
        X