Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hoge statief

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Hoge statief

    Zijn er statieven te koop die hoger zijn dan 1,85 meter? Ik heb een paar winkel bezocht en daar hadden ze der geen.

  • #2
    Manfrotto heeft een paar gear column tripod die rond 1.90m zijn. Ken geen prijzen, maar dit zijn professionele tripods waar de middelste kolom met hendeltje en tandwiel omhoog gedraait wordt; zullen dus best wel duur zijn.

    Ik heb zelf een Manfrotto monopod (Cat. No. 679B) met daarop een Grip "Action Ball" (Cat. No. 222). Wanneer die maximaal is uitgeschoven, staat mijn camera bijna 2m van de grond. Dankzij de joystick-achtige bouw van de grip heb ik flink wat bewegingsvrijheid.


    Kris.
    My work: VICTORIE.com

    Comment


    • #3
      Ik gebruik de Manfrotto MA075. Oerstabiel statief, dat royaal boven de 2m uitkomt. (Alleen niet gemaakt omlange wandelingen mee te maken, weegt wel behoorlijk)
      https://waltertalboom.be-
      Medewerker RvB - belgiumdigital vzw

      Comment


      • #4
        Originally posted by Walt
        Ik gebruik de Manfrotto MA075. Oerstabiel statief, dat royaal boven de 2m uitkomt. (Alleen niet gemaakt omlange wandelingen mee te maken, weegt wel behoorlijk)
        ... en ook iets minder handig als je maar 1m 85 bent

        (ja ik weet het, je hoeft die niet volledig uitschuiven, maar ik kon het niet laten...).
        Canon 10D, glass, flashes & extra's
        Fuji S602Z & extra's
        www.CooMa.be BD0176BE

        Comment


        • #5
          Ik heb de opvolger van de 075: de 475. Daarop staat een 229 3-way head. Samen 6,8kg.
          Inderdaad, niet bepaald gemaakt om mee te nemen op trektocht, maar oerdegelijk.
          Pieter
          --
          Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

          Comment

          Working...
          X