Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

In huis alarm, liefst (redelijk) draadloos

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • In huis alarm, liefst (redelijk) draadloos

    Voor in ons nieuwe huisje wil ik graag 'iets' doen om mijn geweten te sussen en niet achteraf met de gebakken peren te zitten.

    Ik wil graag weten of er mensen ervaring hebben met zulke 'budget' systemen. Goede en minder goede feedback is welkom.

    Ik dacht eerst aan een camerasysteem maar dat is misschien een beetje overkill en wat draagt de camera uiteindelijk bij wanneer je achteraf alleen maar kan kijken hoe 'ze' het hebben klaargespeeld.

    Ik denk dat ik liever iets zoals dit zou hebben:



    Ik hoef niet teveel poespas, aan/uit en aan de 2 inkomdeuren+boven een keypad

    Graag jullie suggesties of links want er zijn zo'n 1000 varianten in omloop hiervan.

    Thanks!

  • #2
    Re: In huis alarm, liefst (redelijk) draadloos

    Oorspronkelijk geplaatst door Bart Bever Bekijk bericht
    ....
    Ik dacht eerst aan een camerasysteem maar dat is misschien een beetje overkill en wat draagt de camera uiteindelijk bij wanneer je achteraf alleen maar kan kijken hoe 'ze' het hebben klaargespeeld.
    in Nederland:‘
    Veel mensen weten dit niet, maar ook beelden die ‘onrechtmatig’ zijn verkregen door bijvoorbeeld onaangekondigd, verborgen cameratoezicht zijn voor de rechter geldig bewijsmateriaal.
    Wel kan degene die op ‘onrechtmatige’ manier is betrapt, een zaak aanspannen en een schadeclaim vorderen van de filmende partij.
    In Nederland zijn deze zaken van elkaar gescheiden.’
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: In huis alarm, liefst (redelijk) draadloos

      Volgens mij ( maar echt 100 % zeker weet ik het niet ) mag je wel een camera naar je voordeur richten, zodanig dat hij beelden van jouw eigen deur maakt, maar je mag bv. niet de openbare weg filmen.

      Er bestaan systemen die onmiddellijk een beeld doormailen als er beweging wordt waargenomen.
      ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
      Si non, on devient bonbon
      Et les gens nous mangent !"

      Comment


      • #4
        Re: In huis alarm, liefst (redelijk) draadloos

        Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
        Volgens mij ( maar echt 100 % zeker weet ik het niet ) mag je wel een camera naar je voordeur richten.......
        wel een bordje ophangen, waar op staat Cameratoezicht.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: In huis alarm, liefst (redelijk) draadloos

          Privé mag je in België filmen wat en wie je maar wilt zolang het niet de openbare weg/ruimte is, de wetten gaan over de openbare ruimten.

          PS: een jaar of 2 geleden had ik een BOSCH EASY SERIES alarmsysteem in vorig huis geïnstalleerd, topmateriaal. Bestaat ook draadloos.

          Comment


          • #6
            Re: In huis alarm, liefst (redelijk) draadloos

            Wij hebben al sinds dag één we in onze nieuwbouw woning zitten een alarmsysteem ( iets van GE dacht ik ), is wel niet draadloos ( alle nodige bekabeling had ik mee voorzien in de bouwfase ) maar ik meen me te herinneren dat er op dat vlak ook mogelijkheden voor handen zijn. Inbraakalarm was voor ons één zaak , maar minstens even belangrijk vonden wij brand/rook en CO detectie, wij hebben naast bewegingssensoren ook dus op dat vlak alles er bij geplaatst, kan ook perfect op dezelfde centrale worden aangesloten, misschien eens over nadenken, een inbraak is één zaak, een brand kan heel andere gevolgen hebben.
            1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

            Comment


            • #7
              Re: In huis alarm, liefst (redelijk) draadloos

              Als je een degelijk alarmsysteem wil is bedraad nog steeds de meest efficiënte manier. Temeer als je het in een nieuw huis wil en technisch kan doen.
              Hier al jaren een alarmsysteem met contacten aan ieder raam en deur + bewegingsdetectie via detectoren per lokaal. Jaarlijks wordt het systeem door de installateur gecontroleerd en gecertifieerd. Mogelijkheden van regelen via de central unit zijn legio. Van zodra het donker wordt gaat het systeem hier aan. Het wordt dan natuurlijk zo geregeld dat enkel de periferie werkt en dat de bewegingsdetectoren zijn uitgeschakeld. Een comfort systeem dus.
              Leeft en LAAT LEVEN !

              Comment


              • #8
                Re: In huis alarm, liefst (redelijk) draadloos

                Een systeem zonder draden kan altijd verstoord worden door een zender.
                Een deugdelijk alarmsysteem heeft zelfs een beveiligde bedrading.
                Als je een draad doorknipt gaat het alarm af.
                Als je de stroom afzet : gaat het alarm af (batterijen).
                Alles heeft wel te maken met hoe ver je wil gaan met die investering.
                " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

                Comment


                • #9
                  Re: In huis alarm, liefst (redelijk) draadloos

                  Oorspronkelijk geplaatst door Bart Bever Bekijk bericht
                  ........Graag jullie suggesties of links ...
                  of deze:
                  Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.

                  grt,bouk.
                  wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                  http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                  https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                  Comment


                  • #10
                    Re: In huis alarm, liefst (redelijk) draadloos

                    Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
                    Een systeem zonder draden kan altijd verstoord worden door een zender.
                    Een deugdelijk alarmsysteem heeft zelfs een beveiligde bedrading.
                    Als je een draad doorknipt gaat het alarm af.
                    Als je de stroom afzet : gaat het alarm af (batterijen).
                    Alles heeft wel te maken met hoe ver je wil gaan met die investering.
                    Als een draadloos systeem merkt dat de verbinding met de verder liggende delen verstoord is gaat er ook een alarm af. Zo'n verschil maakt het niet.

                    Comment


                    • #11
                      Re: In huis alarm, liefst (redelijk) draadloos

                      Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                      of deze:
                      Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.

                      grt,bouk.
                      Bedankt! Deze had ik nog niet gezien... Best wel knap gevonden maar lichtelijk boven budget

                      Ondertussen nog deze gevonden:
                      Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.

                      Dit is volgens mij makkelijk op te zetten en zelfs met een hoop extra's (detectoren, extra keypad,...)nog mooi bij prijs.

                      Via de gekende chinese sites kosten batterijen ook 2x niks, dus dat houd me in elk geval niet tegen... maar ja, bekabeld zal wel professioneler zijn. Helaas zijn deze systemen ook buiten budget.

                      Indien iemand toch zo'n budgetsysteem heeft wil ik nog steeds graag de ervaring horen...
                      Komen uittesten zou ik zelfs niet durven voorstellen...

                      Groeten!

                      Comment


                      • #12
                        Re: In huis alarm, liefst (redelijk) draadloos

                        Ik heb mij ook al eens verdiept in verschillende draadloze huisalarmsystemen. Wat ik ervan weet is dat er systemen zijn op de 433mhz frequentie en op de 868mhz frequentie. De voorkeur gaat hierbij uit naar 868mhz omdat deze frequentie specifiek bedoelt is voor dergelijke alarmsystemen. Helaas zijn dit vaak wel de duurdere systemen.

                        Naast het frequentieverhaal gaat de voorkeur meestal uit naar een systeem met een losse systeemkast en los bedieningspaneel. Bij veel goedkopere systemen is het bedieningspaneel geïntegreerd in de systeemkast, wat het makkelijker maakt om het systeem te saboteren.

                        Persoonlijk zou ik die goedkope (bouwmarkt)setjes zoals merken als ELRO vergeten en voor een wat hoogwaardiger systeem gaan. En, zoals Ryan (RDB) heeft, combineren met brandmelding e.d.
                        www.indetailfotografie.nl

                        Comment


                        • #13
                          Re: In huis alarm, liefst (redelijk) draadloos

                          Wij zijn ook aan het uitkijken voor een alarmsysteem. Persoonlijk zou ik ook gaan voor een bedraad systeem maar de plaatsing is natuurlijk niet evident bij een bestaande woning dus dat zal bij jou waarschijnlijk ook afvallen? Bij mijn moeder hebben ze zo'n draadloos systeem geplaatst maar dat raakt constant verstoord door andere signalen dus dat zou ik zeker niet aanraden. En nee, het was geen goedkope brol (GE electronics). Daarom dat wij ook aan het twijfelen zijn om zo'n goedkoop pakketje te nemen . Hier vind je een overzicht van de soorten alarmsystemen. Mocht je een beslissing genomen hebben hoop ik dat je ons hier ook even kan informeren over je aankoop en of je natuurlijk tevreden bent Nog veel succes!

                          Comment


                          • #14
                            Re: In huis alarm, liefst (redelijk) draadloos

                            Kijk, ofwel heb je niks in huis, en dan heb je geen alarm nodig.

                            Ofwel is het de moeite waard, en wil je iets deftig, dat je LAAT installeren door experts, en jaarlijks laat keuren.

                            Bedraad is inderdaad absoluut te verkiezen.
                            Tegenwoordig kunnen ze dat ook aan de buitenkant leggen. Ze slijpen de kabels in het voegwerk, en maken alles proper dicht, of gebruiken de dakrand.

                            Je hoeft ook niet in elke kamer een beweginsmelder of camera. Als die strategisch zijn opgesteld is het voldoende denk ik.

                            Als je een keer of 2 vals alarm veroorzaakt, dan komt de politie het systeem gewoon uit zetten met een boete er bij.
                            En dan mag dit pas opnieuw ingeschakeld worden nadat het gekeurd is.

                            Soms is het efficienter op de stickertjes van een alarmsysteem goed zichtbaar op het hangen.

                            Comment


                            • #15
                              Re: In huis alarm, liefst (redelijk) draadloos

                              Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                              wel een bordje ophangen, waar op staat Cameratoezicht.
                              grt,bouk.
                              Dit is enkel verplicht bij commerciële instellingen zoals winkels of dergelijke, op privé-domein mag je steeds filmen.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

                              Comment

                              Working...
                              X