Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Office kopen op nieuwe computer of Openoffice gebruiken?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Office kopen op nieuwe computer of Openoffice gebruiken?

    Hallo allemaal,

    Vorig weekend hebben we een nieuwe laptop besteld (een HP i7) zodat ik weer wat vlotter foto's kan bewerken.
    Maar nu moeten we beslissen of we een Microsoft Office pakket kopen (éénmalig 139 euro), een Office abonnement nemen (goedkoopste 7 a 8 euro per maand) of gewoon gratis Openoffice instaleren.

    Op onze huidige computer hebben we een pakket van rond de 250 euro laten installeren met ook outlook erin.
    Nu moet ik zeggen dat we maar heel af en toe Word gebruiken en één enkele keer Exel. Outlook inderdaad wel veel.

    Maar ik heb gelezen dat er in Windows 8.1 een mail programmatje aanwezig is, heb ik dat goed voor? En is dat genoeg?

    Zelf gebruiken we het pakket niet professioneel en onze dochter zit nog in het lager onderwijs dus denk ik dat ze de eerste jaren dit nog niet zou nodig hebben.

    Kan je met het gratis Openoffice ook Word of Exel documenten openen?

    Ik heb al heel wat informatie zitten zoeken op het net maar nog niet alles is even duidelijk.

    Alvast bedankt voor eventuele reacties en raad!
    Canon

  • #2
    Re: Office kopen op nieuwe computer of Openoffice gebruiken?

    Als je het programma niet veel gebruikt ga ik er van uit dat je geen "power user" bent. In dat geval zou ik zeker voor Open office gaan. Ik gebruik het zelf ook al jaren en heb nog nooit problemen gehad om MS Office documenten te openen, noch dat anderen problemen hadden om mijn OO docs te openen (mits bewaard als xls, doc enz..)

    Outlook bestaat volgens mij niet meer (live mail?) maar een duur pakket kopen omdat je het mailprg ervan gebruikt lijkt mij overkill. Mailprg's (ook gratis) genoeg. Pegasus, Thunderbird...
    bye, Maurice
    https://on4bam.com/
    Nikon D7500

    Comment


    • #3
      Re: Office kopen op nieuwe computer of Openoffice gebruiken?

      Als je Word of Excel bestanden alleen maar moet kunnen openen, dan kan je daarvoor wel een gratis programmatje downloaden.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #4
        Re: Office kopen op nieuwe computer of Openoffice gebruiken?

        Als het is om af en toe eens een briefje te schrijven en enkele spreadsheets bij te houden is Oo meer dan voldoende. Als je in de Excel files echter macro's en VB hebt ga je meer problemen hebben (hangt ervan af). Of als je Word nodig hebt om bvb een boek te schrijven "ready to print" volgens de Word template van de uitgever. Die laatste 2 zijn voor mij de enige redenen om voor Office te kiezen.

        Comment


        • #5
          Re: Office kopen op nieuwe computer of Openoffice gebruiken?

          Alleen al om Outlook te hebben zou ik Office nemen, voor de rest al ondervonden dat geen enkele andere applicatie 100% compatibel is.
          Je kan meestal wel alles openen en bewerken, maar een ander ziet het daarom niet zoals het hoort.
          Heb ook al eens eentje uitgetest en als er een formule in Exel stond, dan gaf dit op een andere PC met Office dan weer dat het bestand corrupt is.

          En als je kiest voor Office in abonnement vorm, dan is een jaarabonnement goedkoper dan een maandabonnement en je krijgt voor je geld meer dan Office alleen.
          Voor 1 gebruiker 69€ per jaar ... steeds alle updates gratis en wat vooral ook nuttig is, de inbegrepen 1 TB cloud opslag en voor wie het nuttig vindt ook 60 minuten Skype beltijd per maand.
          Dit komt omgerekend op 5,75€ per maand ... niet om van te sterven.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • #6
            Re: Office kopen op nieuwe computer of Openoffice gebruiken?

            Office 2007 heb ik hier.
            En een officiële versie.
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

            Comment


            • #7
              Re: Office kopen op nieuwe computer of Openoffice gebruiken?

              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
              Alleen al om Outlook te hebben zou ik Office nemen, voor de rest al ondervonden dat geen enkele andere applicatie 100% compatibel is.
              Je kan meestal wel alles openen en bewerken, maar een ander ziet het daarom niet zoals het hoort.
              Heb ook al eens eentje uitgetest en als er een formule in Exel stond, dan gaf dit op een andere PC met Office dan weer dat het bestand corrupt is.

              En als je kiest voor Office in abonnement vorm, dan is een jaarabonnement goedkoper dan een maandabonnement en je krijgt voor je geld meer dan Office alleen.
              Voor 1 gebruiker 69€ per jaar ... steeds alle updates gratis en wat vooral ook nuttig is, de inbegrepen 1 TB cloud opslag en voor wie het nuttig vindt ook 60 minuten Skype beltijd per maand.
              Dit komt omgerekend op 5,75€ per maand ... niet om van te sterven.
              zit daar ook het gebruik van acces in?
              Albums
              Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

              Comment


              • #8
                Re: Office kopen op nieuwe computer of Openoffice gebruiken?

                Oorspronkelijk geplaatst door Lazy Charles Bekijk bericht
                zit daar ook het gebruik van acces in?
                Inderdaad, hier kan u alle details zien: http://www.microsoftstore.com/store/...&WT.medium=cpc
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • #9
                  Re: Office kopen op nieuwe computer of Openoffice gebruiken?

                  Ik heb een officiële Office 2007 en daarmee krijg ik geen document van OO open. Ik heb het maar met 1 correspondent (de enige die ik ken die OO gebruikt)

                  Comment


                  • #10
                    Re: Office kopen op nieuwe computer of Openoffice gebruiken?

                    Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
                    Ik heb een officiële Office 2007 en daarmee krijg ik geen document van OO open. Ik heb het maar met 1 correspondent (de enige die ik ken die OO gebruikt)
                    Vraag dat hij zijn documenten als Office document saved ipv. als *.odt, *.ods...
                    bye, Maurice
                    https://on4bam.com/
                    Nikon D7500

                    Comment


                    • #11
                      Re: Office kopen op nieuwe computer of Openoffice gebruiken?

                      Oorspronkelijk geplaatst door jacky07 Bekijk bericht
                      Maar nu moeten we beslissen of we een Microsoft Office pakket kopen (éénmalig 139 euro), een Office abonnement nemen (goedkoopste 7 a 8 euro per maand) of gewoon gratis Openoffice instaleren.
                      Libreoffice valt eventueel ook te overwegen...
                      https://nl.libreoffice.org/

                      Comment


                      • #12
                        Re: Office kopen op nieuwe computer of Openoffice gebruiken?

                        Bedankt voor de vele reacties!
                        Volgens deze antwoorden denken we even te proberen met Openoffice. Als we teveel problemen zouden ondervinden kunnen we nog voor een abonnement gaan.
                        Het éénmalig office pakket van 139 euro bevat toch nog geen outlook. Wel zouden we 20 euro korting krijgen bij aankoop van de nieuwe computer.
                        Canon

                        Comment


                        • #13
                          Re: Office kopen op nieuwe computer of Openoffice gebruiken?

                          Openoffice is zeker niet slecht, het is zelfs zeer goed, maar het heeft wel een groot nadeel namelijk Calc komt niet goed overeen met Excel.
                          Als email programma gebruik je dan Mozilla Thunderbird en als browser Firefox.
                          Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                          Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Office kopen op nieuwe computer of Openoffice gebruiken?

                            Ik zou met LibreOffice proberen ipv OpenOffice.
                            Enfin, komt grotendeels op 't zelfde neer. Maar LibreOffice brengt tweejaarlijks updates uit. En ze richten zich meer tot de gebruikers.
                            Terwijl OpenOffice sinds Oracle zich er mee moeit, meer met hun eigen zaken bezig zijn.

                            In OpenOffice kan je ook macro's draaien.
                            Maar als je die in Excel al had, moet je ze wel herschrijven naar Basic, Javascript of Python. Er zijn wel online script convertors voor, maar die werken niet allemaal even goed. Dus je zal manueel wat moeten prullen.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Office kopen op nieuwe computer of Openoffice gebruiken?

                              Ik kan nochtans in Office documenten van OO openen. Maar in OO moet je het dan ook opslaan als Office-documenten, zodat ze compatibel zijn.

                              Comment

                              Working...
                              X