Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Olijfolie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Olijfolie

    Ben op zoek naar degelijke olijfolie voor in de dagelijkse keuken.
    Kan iemand me daarbij helpen.
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

  • #2
    Re: Olijfolie

    De olijfolie van Domaine du Moucha (in FR - 11500 - Quillan) maar dat is wat ver voor je boodschappen te doen zeker...?
    Touch the Earth...Gently
    www.passionsenfrance.com

    Comment


    • #3
      Re: Olijfolie

      Wereldwinkel.
      ...leeg...

      Comment


      • #4
        Re: Olijfolie

        Oorspronkelijk geplaatst door marie-anne Bekijk bericht
        De olijfolie van Domaine du Moucha (in FR - 11500 - Quillan) maar dat is wat ver voor je boodschappen te doen zeker...?
        Wat ver ja
        Ik heb ook gehoord dat de oogst is tegen gevallen. (in geheel Europa).
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

        Comment


        • #5
          Re: Olijfolie

          Wij gebruiken (na allerlei soorten te hebben geprobeerd) nu al jaren de
          Terra Creta - Kolymvari Chania-Kreta
          Extra vierge B.O.B.
          Ik dacht rond de 9 euro per fles van 1 liter in Colruyt.

          Voor wat het waard is :

          BOB is de afkorting van «Beschermde Oorsprongsbenaming ». Dit was administratief het meest adequaat geachte middel om de oorsprong van de Nationale Olijfoliën van Eerste Persing te beschermen en tegelijk hun commerciële en kwalitatieve waarde te valoriseren.

          De Beschermde Oorsprongsbenaming wordt alleen gebruikt voor de olijfoliën met een eigen identiteit, de «Extra Olijfoliën van Eerste Persing» en de «Olijfoliën van Eerste Persing", zonder organoleptische gebreken.

          De BOB Olijfoliën hebben eigen karakteristieken en garanderen een hoogstaande kwaliteit voor de verbruikers.

          Deze olijfoliën zijn het resultaat van een samenhang van bodem, klimaat, toestand en vorm van de olijfgaarden, het soort olijfbomen, culturele en technologische tradities en zelfs sociale en economische aspecten van de gebieden.

          Deze unieke combinatie zorgt voor hun karakteristieke eigenschappen. Een BOB Olijfolie is niet beter of slechter, ze is anders, bijzonder, onnavolgbaar.

          Comment


          • #6
            Re: Olijfolie

            Ik ben van olijf overgeschakeld naar arachideolie, mijn pannen blijven nu als nieuw
            """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
            George Orwell

            Comment


            • #7
              Re: Olijfolie

              Forum voor alle off-topic postings, postings die dus absoluut NIETS met fotografie te maken hoeven hebben. Lees de specifieke forumregels erop na in de sticky posting.

              of
              Forum voor alle off-topic postings, postings die dus absoluut NIETS met fotografie te maken hoeven hebben. Lees de specifieke forumregels erop na in de sticky posting.


              (dat gezegd zijnde, voor warme bereidingen ben ik dik tevreden met Delhaize. 1 L fles 'voor alle culinaire bereidingen'. Een aantal types zijn inderdaad niet echt geschikt om op te warmen.)
              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

              Comment


              • #8
                Re: Olijfolie

                Extra Vierge is eigenlijk niet zo goed voor warme bereidingen, schijnt dat je daarvoor beter de geraffineerde gebruikt.
                Voor de keuken gebruik ik liefst arachide olie, die kan hoge temperaturen verdragen zonder kankerverwekkende stoffen te ontwikkelen bij hoge t°.
                Extra Vierge gebruik ik voor koude bereidingen.
                Senn

                Comment


                • #9
                  Re: Olijfolie

                  Oorspronkelijk geplaatst door marie-anne Bekijk bericht
                  De olijfolie van Domaine du Moucha (in FR - 11500 - Quillan) maar dat is wat ver voor je boodschappen te doen zeker...?
                  Ja, niet te vinden hier bij de kruidenier om de hoek. ("Pour acheter de l'huile du Domaine du Moucha, il faut se rendre à quelques kilomètres des parcelles, à l'entreprise familiale sise à Campagne-sur-Aude")

                  Momenteel onze laatste fles in gebruik van Mouriès (Provence) (PS: in mijn vorige post, aangehaald door LesC, had ik niet de oorsprong vermeld. Wij gebruiken deze voor vinaigrettes en oooh heerlijk op de warme aardappelen gesprenkeld en dan een beetje geplet...

                  Comment

                  Working...
                  X