Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

E-TTL kabel

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • E-TTL kabel

    Ondanks verschillende mails naar diverse fotospeciaalzaken zit ik nog steeds met een probleem waar hier iemand me hopelijk mee kan helpen. Ik schets de situatie even: momenteel beschik ik zowel over de Canon Speedlite 600EX-RT als over de Canon Speedlite 430EXII in combinatie met een Canon EOS 6D Camera. Ik zou echter graag mijn Canon Speedlite 600EX-RT off-camera willen gebruiken en alsnog de mogelijkheid willen hebben om de Speedlite 430EXII aan te sturen en bij voorkeur zonder de E-TTL mogelijkheid te verliezen. Wanneer ik gebruik zou maken van de Canon Speedlite ST-E3-RT is dit evenwel niet meer mogelijk. De Canon OC-E3 zou wel een oplossing zijn maar is door haar beperkte lengte niet de meest ideale oplossing. Zoals ik kan zien zijn er verschillende producten op de markt die een oplossing kunnen bieden. Ik vind zo onder meer lange E-TTL kabels van OCF Gear en FlashZebra. Deze zijn echter enkel beschikbaar in de VS en ze laten overbrengen naar Europa brengt een aanzienlijke verzendkost met zich mee. Mijn vraag is dus of jullie over alternatieven beschikken waarbij ik mijn Canon Speedlite 600EX-RT op een eind van mijn camera kan plaatsen zonder dat deze haar master- en E-TTL functionaliteit verliest zodat ik ook de Speedlite 430EXII er nog mee kan aansturen? Alvast bedankt voor de hulp!

  • #2
    Re: E-TTL kabel

    Disclaimer: Ik heb geen noemenswaardige studio-ervaring, alleen ervaring met meerdere flitsers.
    Maar ik vraag mij dus af: waarom kan je met een trigger op de body niet je beide flashes draadloos aansturen in slave mode?
    Pieter
    --
    Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

    Comment


    • #3
      Re: E-TTL kabel

      Misschien heb je DIT nodig.
      ...leeg...

      Comment


      • #4
        Re: E-TTL kabel

        Welke trigger op de body van de EOS 6D?

        Comment


        • #5
          Re: E-TTL kabel

          Zoals ik hierboven al aangaf is het met de Canon Speedlite ST-E3-RT niet mogelijk. Deze zorgt er immers voor dat de Speedlite 600 EX-RT in slave mode terecht komt en werkt enkel via RT zover als ik heb begrepen. Dus dan is er geen mogelijkheid meer om de 430EXII te laten afgaan.

          Comment


          • #6
            Re: E-TTL kabel

            Oorspronkelijk geplaatst door NickM Bekijk bericht
            Zoals ik hierboven al aangaf is het met de Canon Speedlite ST-E3-RT niet mogelijk. Deze zorgt er immers voor dat de Speedlite 600 EX-RT in slave mode terecht komt en werkt enkel via RT zover als ik heb begrepen. Dus dan is er geen mogelijkheid meer om de 430EXII te laten afgaan.
            mijns inziens zou je de 600EX via de ST-3 kunnen aansturen in radio-mode.
            daarnaast kan je denk ik ook de 600EX via een IR-signaal de 430EXII laten triggeren.

            Wil je volgens mij de makkellijkste oplossing, dan koop je TTL-radiotriggers.
            Hier zijn er ondertussen al verscheidene op de markt.
            De dure zijn de PocketWizards.
            Daarnaast heb je ook nog: Phottix Odin, Pixel King (X), Youngnuo YN-622c.

            Zowel de mogelijkheid om manueel als TTL te werken, bediening via de camera-menu of TX-unit indien met display, geen kabels die je in afstand beperken en waar je over kan struikelen
            Website: http://www.svisimaging.be

            Comment


            • #7
              Re: E-TTL kabel

              Je kan eens naar dit kijken, niet zo duur en het werkt.
              START WITH WHAT YOU HAVE, BUILD AS YOU GROW
              D800 Nikon 105 Macro, 24-70, 70-200, SB910

              Comment


              • #8
                Re: E-TTL kabel

                Oorspronkelijk geplaatst door NickM Bekijk bericht
                Zoals ik hierboven al aangaf is het met de Canon Speedlite ST-E3-RT niet mogelijk. Deze zorgt er immers voor dat de Speedlite 600 EX-RT in slave mode terecht komt en werkt enkel via RT zover als ik heb begrepen. Dus dan is er geen mogelijkheid meer om de 430EXII te laten afgaan.
                Dan heb ik het verkeerd begrepen.
                Ik dacht dat je met een trigger zowel de 600 als de 430 in slave kon aansturen. Ik heb destijds regelmatig iets dergelijks gedaan met een master 580 op de body en 2 of 3 slaves (420ex) verspreid opgesteld.

                Edit: een googletje leert mij dat de ST-E3 met RF werkt in plaats van IR, en bijgevolg enkel compatibel is met de 600EX-RT. Het systeem waaraan ik dacht, is dus IR, en daarvoor gebruikte men de ST-E2 trigger op de camera body.
                Last edited by Pieter G.; 14 november 2014, 13:48.
                Pieter
                --
                Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

                Comment


                • #9
                  Re: E-TTL kabel

                  Dat is inderdaad het probleem.De 430 werkt op IR (infrarood en dus direkt visueel contact nodig tussen master en slave) en niet op RF (radiofrequentie en gen direkt contact nodig).De 600 zou zowel op IR als RF werken.Een oplossing zou dus kunnen zijn een ST-E2 op de camera als master en beide flitsers als slave.Nogal prijzig ivg. met de hierboven aangehaalde oplossing.
                  Import uit VS:invoertaksen,BTW,dossierskosten etc.,Tweemaal over nadenken.Heb zo eens 78 eu mogen betalen voor een onnozel kabeltje van 14 euro.

                  Comment


                  • #10
                    Re: E-TTL kabel

                    Oorspronkelijk geplaatst door demuro Bekijk bericht
                    Dat is inderdaad het probleem.De 430 werkt op IR (infrarood en dus direkt visueel contact nodig tussen master en slave) en niet op RF (radiofrequentie en gen direkt contact nodig).De 600 zou zowel op IR als RF werken.Een oplossing zou dus kunnen zijn een ST-E2 op de camera als master en beide flitsers als slave.Nogal prijzig ivg. met de hierboven aangehaalde oplossing.
                    Import uit VS:invoertaksen,BTW,dossierskosten etc.,Tweemaal over nadenken.Heb zo eens 78 eu mogen betalen voor een onnozel kabeltje van 14 euro.
                    Op de website van OCF staat 28 dollar voor normale verzending (3 weken) en 48 dollar voor prioritaire verzending (5dagen en tracking).. Als ik nu nog andere mensen wist die dat zochten dan viel die meerkost nog wel mee.

                    Comment


                    • #11
                      Re: E-TTL kabel

                      Probleem zit niet in de verzendkosten,maar in de invoertaksen,BTW,dossierskosten,douanekosten of wat ze zoal aanrekenen.
                      Er heeft hierover ergens al een topic gestaan.Ook wat courierdiensten hiervoor aanrekenen:kosten met de natte vinger.
                      Als het zo door de douane gaat,geen probleem.De truk met geschenk op de verpakking,zeer twijfelachtig.Als men de echte waarde erop zet,dan heb je de lotto gewonnen.
                      Maar in een gezamelijk pakket waarschijnlijk te overwegen.

                      Comment


                      • #12
                        Re: E-TTL kabel

                        Normaalgezien moet je tot een waarde van 22 euro geen btw en invoertaksen betalen.
                        Daarom probeer ik altijd onder de 22 euro per pakje te blijven als ik iets in China bestel.
                        Het gebeurt dan wel eens dat er een pakje binnenkomt dat gecontroleerd is door de douane (dat zie je aan de tape die ze gebruiken om het weer dicht te maken), maar dan komen er geen extra kosten bij.
                        Bij een duurder pakje (dat ik niet kon opsplitsen) heb ik ooit wel een hoge kostprijs moeten betalen, een heel stuk hoger dan de btw alleen (er komen dus nog meer kosten bij voor de afhandeling).

                        Pakjes vanuit de VS worden blijkbaar veel strenger aangepakt dan de pakjes die vanuit China komen.
                        http://barthuysmans.smugmug.com/
                        BD0338BE

                        Comment


                        • #13
                          Re: E-TTL kabel

                          Bij Grobet in Antwerpen hebben ze me tot nu toe het beste alternatief gegeven. Ik denk dan ook dat het deze zal worden: http://www.fotostudio-expert.be/pixe...311-voor-canon

                          Edit: op een ander forum hebben ze mijns inziens zelfs nog een beter alternatief gegeven: http://www.fototools.be/index.php?it...id=528&lang=NL
                          Last edited by NickM; 15 november 2014, 14:59.

                          Comment


                          • #14
                            Re: E-TTL kabel

                            Deze laatste heb ik ook, werkt perfect, word alleen weinig gebruikt :-)
                            Sony A7iii 28-70mm, 85mm 1.8, 135mm 2.0 - Sony rx100
                            500px site: https://500px.com/crazy_b

                            Comment


                            • #15
                              Re: E-TTL kabel

                              Oorspronkelijk geplaatst door NickM Bekijk bericht
                              Bij Grobet in Antwerpen hebben ze me tot nu toe het beste alternatief gegeven. Ik denk dan ook dat het deze zal worden: http://www.fotostudio-expert.be/pixe...311-voor-canon

                              Edit: op een ander forum hebben ze mijns inziens zelfs nog een beter alternatief gegeven: http://www.fototools.be/index.php?it...id=528&lang=NL
                              Als je dan toch de bekabelde weg kiest... dat zijn inderdaad gangbare alternatieven voor de Canon off-camera shoe cord.
                              Hou er wel rekening mee dat een kabel je bewegingsvrijheid aanzienlijk beperkt. Voor studio-achtige setups niet zo erg, maar wel vervelend als je enkele meters over en weer wil lopen of de flashes tussendoor wat wil verplaatsen.
                              Pieter
                              --
                              Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

                              Comment

                              Working...
                              X