Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Paymal mail ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Paymal mail ?

    Lijkt op het eerste zicht OK, maar tegenwoordig weet je niks meer zeker ???


    Just to let you know...
    We’re changing our Legal Agreements. We wanted to check it’s OK with you.
    We’re making some changes to our Legal Agreements; the documents that govern our relationship with you. We’ve put details of the changes on our Policy Update web page – you can also find the page at www.paypal.be, by clicking ‘Legal’ at the bottom of the page and then selecting ‘Policy Updates’.
    What do I have to do?
    Take a look at our Policy Update page to check you’re happy with the changes. If you are, you don’t need to do anything. If you don’t want to accept the changes you can follow the steps we’ve set out on our Policy Update page.


    EDIT: het email-adres heb ik zelf onleesbaar gemaakt.


    See the Policy Update Page







    Help Contact Security Fees


    How do I know this is not a fake email?
    An email really coming from PayPal will address you by your first and last names or your business name. It will not ask you for sensitive information like your password, bank account or credit card details. Most fake emails threaten that your account will be in jeopardy if you do not take action immediately. An email that urgently requests you to supply sensitive personal information is usually an attempt at fraud. Also, fake emails often contain misspellings and grammatical errors or are written in a language which you did not set as preferred for your PayPal account. Remember not to click any links in suspicious looking emails.
    Click here to learn how to defend yourself against phishing and spoofing.
    This email was sent to xxxxxxxxx@hotmail.com, because your email preferences are set to receive All Policy Change Notices.
    Copyright © 1999–2014 PayPal. All rights reserved. PayPal (Europe) S.à r.l. et Cie, S.C.A., Société en Commandite par Actions. Registered office: 22-24 Boulevard Royal, L-2449, Luxembourg, R.C.S. Luxembourg B 118 349.
    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
    Si non, on devient bonbon
    Et les gens nous mangent !"

  • #2
    Re: Paymal mail ?

    Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
    Lijkt op het eerste zicht OK, maar tegenwoordig weet je niks meer zeker ???
    Ik heb hem ook gehad. Legit...
    Volledige naam staat er op en naar het e-mailadres gestuurd dat ik ENKEL voor PP gebruik.

    BTW, links in de mail gaan allemaal naar een subdomein van paypal.com en de afzender is:

    P Address Country Code Location Postal Code Coordinates ISP Organization Domain Metro Code
    96.47.30.215 US Burlington, Massachusetts, United States, North America 01803 42.5048, -71.1956 e-Dialog e-Dialog paypal.com 506
    Last edited by on4bam; 13 november 2014, 22:28.
    bye, Maurice
    https://on4bam.com/
    Nikon D7500

    Comment


    • #3
      Re: Paymal mail ?

      Ook gehad.
      del del del
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

      Comment


      • #4
        Re: Paymal mail ?

        Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
        Ook gehad.
        del del del
        Nee hoor. geen phishing/spam.
        bye, Maurice
        https://on4bam.com/
        Nikon D7500

        Comment


        • #5
          Re: Paymal mail ?

          Ook gehad en ... "de begeleiders wachten" zei men vroeger bij de berichten voor de duivenliefhebbers.
          "Just do it !"

          http://jr52.be/index.html

          Comment


          • #6
            Re: Paymal mail ?

            Ik heb die mail ook gekregen.
            Zolang je zelf nergens persoonlijke gegevens, wachtwoorden en andere "geheime zaken" weg geeft is er niets aan de hand.
            Ze hebben hun "overeenkomst" aangepast, en dat moeten ze wel op een of andere manier kunnen laten weten aan hun klanten.

            En bij de spam en phishing mails staat jouw naam ook nooit bovenaan in de mail, dan is het iets in de aard van "dear costumer" of zo.

            Je kan ook zelf naar de website van PayPal gaan om daar de vernieuwde overeenkomst te bekijken, als je het niet vertrouwt, gebruik dan ook niet de link die daarvoor bij in de mail zit.
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

            Comment


            • #7
              Re: Paymal mail ?

              Ook gekregen.
              Vergeet niet dat het SSL certificaat geverifieerd wordt bij die https-links. Ik beweer niet dat het niet kan worden omzeild, maar het systeem bestaat net om de oorsprong van de webpagina te garanderen.
              Pieter
              --
              Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

              Comment


              • #8
                Re: Paymal mail ?

                Hier ook gekregen, is maar een mail ter kennisgeving van een paar wijzigingen naar hun klanten toe, niets mis mee.

                Comment


                • #9
                  Re: Paymal mail ?

                  Idem, volgens mij volkomen legitiem.
                  BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                  Comment


                  • #10
                    Re: Paymal mail ?

                    Ook gehad, en lijkt wel legitiem.
                    Wat ik wel doe als er zo een mail van gelijk wat komt met nieuwe voorwaarden die je moet accepteren, is niet via de mail gaan, maar inloggen op je account. Als de mail echt is, kom je daarop ook wel te weten dat je ze moet aanvaarden.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Paymal mail ?

                      Heb die ook gekregen op mijn volledige naam, zoals ik daar geregistreerd ben. Dus dit zou al een geruststelling moeten geven.
                      Leeft en LAAT LEVEN !

                      Comment


                      • #12
                        Re: Paymal mail ?

                        OK, bedankt allen.
                        Lijkt dus in orde te zijn.
                        ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                        Si non, on devient bonbon
                        Et les gens nous mangent !"

                        Comment


                        • #13
                          Re: Paymal mail ?

                          Ja Marc maar ik gebruik het niet meer
                          Is wel interessant voor mensen met geen kredietkaart.
                          Ubi bene, ibi patria.
                          BD0388BE
                          Een website

                          Comment


                          • #14
                            Re: Paymal mail ?

                            Ook gekregen. Als je naar je Paypal login gaat staat er opzij ook dat er een bericht is over de voorwaarden en daar staan de details van wat zal veranderen op 25 januari 2015. Als er hier een advokaat zit kan die misschien vertellen wat het juist inhoudt en of het wel van toepassing is volgens de geldende wetten.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Paymal mail ?

                              Oorspronkelijk geplaatst door Stefan_C Bekijk bericht
                              Wat ik wel doe als er zo een mail van gelijk wat komt met nieuwe voorwaarden die je moet accepteren, is niet via de mail gaan, maar inloggen op je account. Als de mail echt is, kom je daarop ook wel te weten dat je ze moet aanvaarden.
                              +1, doe het ook zo, dan ben je helemaal zeker dat je niet wordt omgeleid.

                              IZ.
                              For Greater Good - Ambient Music for the Masses

                              Canon 600 D - EF-S 18–55mm IS STM - 50 mm 1.8 - EF-S 10-22 mm - EF 35mm f/2.0

                              Comment

                              Working...
                              X