Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Autumn

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Autumn

    Wat een heerlijk weer was het vandaag. Lekker gewandeld met mijn Trots. Tussendoor een paar shots gemaakt waaronder deze. Vond hem zelf geslaagd.


  • #2
    Re: Autumn

    Mooie foto van een mooi kind. Goede compo.
    Een tikkeltje meer 'brillance' in het gezicht had m.i. deze foto NOG beter gemaakt.
    "Just do it !"

    http://jr52.be/index.html

    Comment


    • #3
      Re: Autumn

      Schone foto

      Comment


      • #4
        Re: Autumn

        rechts er wat af vind ik aangenamer kijken.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: Autumn

          zachte foto
          Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

          Comment


          • #6
            Re: Autumn

            Sorry maar voor mij persoonlijk is dit niet goed genoeg voor showcase in deze categorie.
            Voor de familiealbum is het ok.
            Maar die uitgebrande kap en achterhoofd? Dit is geen doordacht gebalanceerde fotografie.
            Kader zit ook niet lekker.
            Sorry hoor.

            Comment


            • #7
              Re: Autumn

              Waarom mag een haarlicht niet uitgebrand zijn? Bij deze lichte achtergrond vind ik dat geenszins storen.

              Comment


              • #8
                Re: Autumn

                Dit vind ik prachtig. Het is een foto van het juiste moment. Het vertrouwen en plezier van samen te zijn druipt eraf.
                En het licht verzacht alles. Om dat licht juist te krijgen op het gezicht en de blik er te laten uitkomen, moet je het haar uitbranden.
                Vind ik juist goed bedacht.
                Nog meer van dit op BD, aub.
                Groetjes,
                Xavier
                Canon R6 + 60D en enkele stukken glas (Ook een GSM...)
                Sinds mijn pensioen, medewerker en sinds kort, bestuurslid.
                Laat de commentaren maar komen.

                Comment


                • #9
                  Re: Autumn

                  Persoonlijk dacht ik er (gelukkig meerdere met mij!) anders over.
                  veel tegenlicht vraagt imo juist om een van te voren bedachte aanpak, en die is uitgepakt zoals ik die in gedachte had...
                  Niet erg dat jij die mening niet deelt, sterker nog juist goed dat meerdere mensen meerdere kijken op bepaalde dingen hebben.

                  Bedankt voor de leuke reacties.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Autumn

                    Het is niet omdat ik op je kap wil zitten hoor MrsNuke87 maar dit is het forumonderdeel studio en glamour.
                    En voor dat onderdeel halen we echt alles uit de kast om tot perfectie te komen.
                    Zelf kan ik niet zoeen foto maken in volle zon buiten omdat ik er het materiaal niet voor heb.
                    Maar professionals gaan in dergelijk geval werken met een difuser om het harde zonlicht zacht te maken.
                    Je hebt ook al snel een man of 3 nodig om je te helpen.
                    En dan inflitsen om je dynamisch bereik goed te krijgen (wat bij jou foto ook niet zo is)
                    Dit is iets wat je ook ziet op filmsets en zo als ze buiten werken in volle zon. Moet je maar eens op letten op tv bij de betere films en outdoor shots.
                    Had deze foto gestaan in mensen en straatwerk dan zou ik hem stukken beter gevonden hebben maar dan was er nog werk aan hoor, sorry.
                    Nu is het jongetje zijn gezicht vaal, ook zijn jasje zit niet goed qua belichting.
                    Sorry hoor, maar hopelijk neem je het niet voor erg en neem je er iets uit mee.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Autumn

                      geen probleem hoor, goed gefundeerde kritiek is altijd welkom.
                      De catagorie heb ik met opzet gekozen omdat het imo toch echt modelfotografie is (of dat nu man/vrouw/kind is.. hij/zij staat model)
                      straat fotografie... lastig... ik heb er dan gelijk een beeld bij waarbij de fotograaf een deel van de straat/omgeving als (mede)onderwerp heeft in de foto, en de foto helemaal geen, of juist meerdere mensen bevat.
                      Natuurlijk heb je ook de bekende straatportretten..
                      maar ook daarin zie je in de foto dat ie vaak de straat als mede onderwerp heeft.. de omgeving maakt zo'n foto nog sterker..
                      bijvoorbeeld een zwaar getekend gezicht icm "het harde leven" op de straat die dan ook duidelijk in beeld is.

                      Maar 1 ding ben ik het wel fundamenteel mee met je oneens..
                      Je laat het hier voorkomen alsof de apparatuur de foto maakt...
                      met andere woorden, heb je geen pro belichting gebruikt, of zit er geen uren werk in de foto dan is ie niet goed...
                      Lijkt mij een gewaagd statement om te zeggen

                      over de foto zelf...
                      ik denk dat het grotendeels smaak is.. Ikzelf ging voor deze look met de waas er overheen, met zachtere tinten en dat dromerige
                      inflitsen had in dit geval gezorgd voor idd een hoger DR maar in mijn daarmee komt een contrastverhoging en imo teveel contrast waardoor het dromerige van de foto af gaat..
                      neemt niet weg dat die ook mooi kunnen zijn, absoluut... maar in deze ging ik daar bewust niet voor

                      Comment


                      • #12
                        Re: Autumn

                        Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
                        Zelf kan ik niet zo een foto maken in volle zon buiten omdat ik er het materiaal niet voor heb. Maar professionals gaan in dergelijk geval werken met een difuser om het harde zonlicht zacht te maken. Je hebt ook al snel een man of 3 nodig om je te helpen. En dan inflitsen om je dynamisch bereik goed te krijgen (wat bij jou foto ook niet zo is). Dit is iets wat je ook ziet op filmsets en zo als ze buiten werken in volle zon
                        Voor zover ik weet is dit nog altijd een forum dat hoofdzakelijk bedoeld is voor amateurfotografen. En je kan natuurlijk wel met enkel een fototoestel een mooie foto maken in volle zonlicht zonder hulpmiddelen en assistenten. Deze foto is daar een mooi voorbeeld van, maar kijk ook eens naar het werk van een pro zoals Damien Lovegrove, die met natuurlijk licht ook tegen het licht in durft te fotograferen en niet bang is om het haarlicht uit te laten branden om de belichting in het gezicht goed te krijgen. Je kan dat mooi of lelijk vinden, is idd slechts een kwestie van smaak denk ik.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Autumn

                          eigenlijk hoef je, buiten de zon als die in je beeld zit, niets te laten uitbranden. dat is gewoon een keuze die gemaakt wordt, geen technische beperking (al lang niet meer met de nieuwere toestellen)
                          My Website : http://www.ineedair.org
                          Music / Painting / Motion Graphics / Image
                          Flickr : https://www.flickr.com/photos/34547181@N00/

                          Comment

                          Working...
                          X