Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Webhosting : diskspace overschreden

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Webhosting : diskspace overschreden

    Bij m'n huidige webhosting site Versio heb ik een starterspakket 1500MB diskspace en heb ik bijna m'n website afgewerkt op een paar details na, kwam op 2260MB totaal ruim dus de 100% overschreden.

    Vandaag kreeg ik dit berichtje 'This is an automated message notifying user has used the following resources: Bandwidth: 16.4% Disk Quota: 172%'
    It is estimated, at the current rate of use, that the account bandwidth will be used up in 60.78 days, at which time the account may be suspended for the remainder of the month.

    Ik wou diskspace bijkopen, maar heb per vergissing 1GB dataverkeer bijgekocht (stond op 16.4% binnen de limiet), maar soit, was slechts €0.25
    Nu merk ik dat je afzonderlijk geen diskspace kan bijkopen, enkel je account upgraden.

    Nu betaal ik €7.26+€4.49 (domeinnaam) = €11.75/jaar incl btw (starterspakket 1500MB €0.50/maand)
    Indien ik zou upgraden naar het 2e goedkoopste (Zilver NL 7500MB pakket €2.25/maand) komt het jaartarief op €32.76 btw incl.

    Ik vroeg me af wat er zou gebeuren moest ik niets bijkopen (vb deel website verliezen en terug op 100% diskspace zakken).
    Maar de support zei moest ik niets bijkopen dat ik ik op 172% zou blijven en zou enkel niets meer kunnen uploaden.
    Volgens het automatisch bericht zou de bandbreedte binnen 60.78 dagen opgebruikt zijn.

    Nog mensen die al boven hun diskspace zaten of niets meer konden uploaden en is dit meteen opgelost na een upgrade?
    Ander vraagje : ik heb een oude backup geschrapt, kun je eigenlijk je website volledig backuppen op harde schijf, gewoon de public html via ftp overzetten of werkt dit zo niet ?
    Het ingebouwde backupprogram werkt voorlopig niet daar dit op de diskspace wordt gezet die overschreden is.
    Last edited by CanonYouCan; 12 november 2014, 20:02.

  • #2
    Re: Webhosting : diskspace overschreden

    Oorspronkelijk geplaatst door CanonYouCan Bekijk bericht
    Nog mensen die al boven hun diskspace zaten of niets meer konden uploaden en is dit meteen opgelost na een upgrade?
    Ander vraagje : ik heb een oude backup geschrapt, kun je eigenlijk je website volledig backuppen op harde schijf, gewoon de public html via ftp overzetten of werkt dit zo niet ?
    Het ingebouwde backupprogram werkt voorlopig niet daar dit op de diskspace wordt gezet die overschreden is.
    Nog nooit last gehad met limieten, ik heb wel een andere hoster en de rekening ligt ook iets hoger. Momenteel gebruik ik 4,3GB diskspace en sinds 1/11 heb ik 1GB datatransfer. Alle opties staan op "unlimited" (diskspace, datatransfer, mailboxen, databases, ftp accounts,....)

    Kan je een backup maken naar je eigen HD, natuurlijk, MAAR de manier waarop hangt van je site af. HTML site kan je "gewoon" kopiëren (als je relatieve links gebruikt werk dat zelfs). Gebruik je een CMS of andere database driven systeem dan moet je natuurlijk ook je van je database backup maken naast alle andere files. Voor sommige (alle?) CMS zijn wel modules/plugins te vinden die een compacte backup maken van zo'n site. Vb: Mijn Wordpress site en een Joomla site hebben Akeeba backup als backupoplossing. Er is zelfs een pakket dat met enkele clicks een backup kan terugzetten op een andere server (WAMP op een lokale windows PC of op een NAS).
    bye, Maurice
    https://on4bam.com/
    Nikon D7500

    Comment


    • #3
      Re: Webhosting : diskspace overschreden

      -----
      Last edited by Koeno; 13 januari 2015, 07:26.
      It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

      Comment

      Working...
      X