Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D300s autofocus KO

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • D300s autofocus KO

    Hallo,

    Gisteren tijdens een fototrip naar Amsterdam heeft m'n camera me in de steek gelaten. Na het wisselen van lens had ik plots geen autofocus meer. Verschillende lenzen geven hetzelfde resultaat. Batterij uit/in helpt ook niet. De shutterknop op de batterijgrip had ook geen invloed. Dus ik vrees dat er echt iets aan de hand is Manueel focussen dan maar en gelukkiglijk wou de camera wel nog opnames maken.

    Iemand die dit zelf ooit voorhad en die een idee kan geven wat zo een reparatie eventueel kan kosten? M'n beestje is ondertussen al bijna 5 jaar oud en heeft 50k clicks op de teller, maar ik vind het wel verdomd vroeg om zo'n problemen al te krijgen... en het is nu niet om te zeggen dat er een evenwaardig vervangtoestel is voor de D300s momenteel.

    Cheers
    Björn

  • #2
    Re: D300s autofocus KO

    Knop op M gezet waarschijnlijk bij lenswissel

    Comment


    • #3
      Re: D300s autofocus KO

      Oorspronkelijk geplaatst door N_D4 Bekijk bericht
      Knop op M gezet waarschijnlijk bij lenswissel
      alle lenzen tegelijk?
      Pieter
      --
      Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

      Comment


      • #4
        Re: D300s autofocus KO

        De CSM knop op de body natuurlijk onder de knop die je moet indrukken om een lens te verwisselen.

        Comment


        • #5
          Re: D300s autofocus KO

          Nee, de CSM knop is niets aan veranderd. Zowel AFS als AFC geven geen reactie vd lens. AF knop op m'n verschillende lenzen geeft ook niets. Op internet sprak m'n ook om eens naar live view te switchen en terug maar ook dat zonder resultaat... Anyway, straks es langs de repaircenter bollen en hopen op geen al te grote kosten.

          Comment

          Working...
          X