Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Where West Ends

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Where West Ends


    Neist Point, Isle of Skye








    Benjamin





    D750 / D7000 - Nikon 16-35 f4 - Nikon 50D f1.4 - Tokina 11-16 f2.8 - Nikon 180D - Nikon 105 f2.8 Macro
    500px FaceBook

  • #2
    Re: Where West Ends

    Heel mooi...Mede door de hele lange sluitertijd...Het water rond de rotsen is super...
    Klein puntje...Het lijkt net of de vuurtoren wat scheef staat nu...Hij is klein, maar viel me direct op. ( denk dat je je lens wat naar beneden gericht hebt )
    Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
    MIJN WEBSITE

    Comment


    • #3
      Re: Where West Ends

      Merci! Klopt deels, er zit wat perspectiefvervorming op, maar met gewone perspectiefcorrectie krijg ik het er niet uit zonder de zee krom te trekken. Deels is het ook gezichtsbedrog: het gebouw is een pyramide met 4 zijden waarvan je links ook nog de zijkant ziet, rechts niet. Het was me niet opgevallen maar zie het nu ook op alle foto's die je van neist point kunt vinden op internet.
      D750 / D7000 - Nikon 16-35 f4 - Nikon 50D f1.4 - Tokina 11-16 f2.8 - Nikon 180D - Nikon 105 f2.8 Macro
      500px FaceBook

      Comment


      • #4
        Re: Where West Ends

        Heel mooi landschap, maar vooral goed gekozen compo.
        Helaas zal deze zee leeglopen naar links en de witbalans staat ook niet juist.
        Een beetje verscherpen met het "hoogdoorlaat" (CS6) filter doet de foto ook deugd.
        Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

        Comment


        • #5
          Re: Where West Ends

          Sterke plaat, het blijft een boeiend landschap.
          Geniet van foto's maken

          Comment


          • #6
            Re: Where West Ends

            Hmmm... Door een major screw-up heb ik de update over het origineel op mijn dropbox geplaatst
            In de up is de horizon opnieuw uitgelijnd (vreemd want heb tot nog toe nog nooit problemen gehad met de virtuele horizon op de camera) en heeft de vuurtoren 'een klein duwtje' gekregen. De rest heb ik gelaten...
            D750 / D7000 - Nikon 16-35 f4 - Nikon 50D f1.4 - Tokina 11-16 f2.8 - Nikon 180D - Nikon 105 f2.8 Macro
            500px FaceBook

            Comment


            • #7
              Re: Where West Ends

              Je had duidelijk geen prachtzonsondergang daar, en de zee was niet al te wild, daarom een goede keuze van lange sluitertijd. Ik heb eens naar mijn normale foto van Neist Point gekeken en ik stond bijna op dezelfde plaats, alleen iets hoger, achteraf gezien denk ik dat er nog betere composities mogelijk zijn... Ik zal nog eens moeten terug gaan om dit te checken
              Portfolio -=- Facebook pagina -=- Flickr -=- 500px

              Comment


              • #8
                Re: Where West Ends

                Een hele mooie

                Comment


                • #9
                  Re: Where West Ends

                  Allen naar Skye!
                  Ben er geweest, het was er prachtig en het weer te Schots voor goede foto's als deze.
                  Vriendelijke groet, laGrange
                  http://lagrange.1x.com
                  "You don't take a photograph, you make it" Ansel Adams

                  Comment


                  • #10
                    Re: Where West Ends

                    heb schotland gedaan maar hier niet geraakt.
                    Deze foto maakt het noodzaak om nog eens terug te gaan.
                    Knap gedaan

                    Comment


                    • #11
                      Re: Where West Ends

                      Heel fraai compo, en gekozen sluitertijd.
                      De rotswand is erg mooi !
                      Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

                      Vriendelijke groeten, Johan

                      Comment


                      • #12
                        Re: Where West Ends

                        Helaba, da's knap hoor, wat kan ik meer zeggen hé,
                        bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                        Comment


                        • #13
                          Re: Where West Ends

                          Zonder de pluspunten nog eens te herhalen, kan ik alleen maar beamen dat dit inderdaad een mooie plaat is.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Where West Ends

                            Een heerlijk beeld.
                            Perfectie is niet van deze wereld. We kunnen het hooguit benaderen.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Where West Ends

                              Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                              Heel mooi landschap, maar vooral goed gekozen compo.
                              Helaas zal deze zee leeglopen naar links en de witbalans staat ook niet juist.
                              Een beetje verscherpen met het "hoogdoorlaat" (CS6) filter doet de foto ook deugd.
                              Op wat slaat mijn commentaar nu nog als je het origineel niet laat staan?
                              En ook, zelfs deze Up is nog veel te blauw.
                              Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                              Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                              Comment

                              Working...
                              X