Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welk Canon model heb ik nodig?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welk Canon model heb ik nodig?

    Momenteel werk ik met de Canon 1100D en een Sigma 150-500mm. Ik heb de limieten van beide (iso en lichtsterkte/soft) intussen al héél veel tegengekomen
    Ik zou willen upgraden en een canon 300mm f4 IS L combineren met een 1.4 converter.
    Maar welk Canon toestel heb ik dan minstens nodig omdat ik nog AF zou hebben?
    En is de canon 400mm f 5.3 non IS met 1.4 converter eventueel ook goed?

    Mijn doelfotografie: vooral waarnemingsfotos van vogels, reeën.

  • #2
    Re: Welk Canon model heb ik nodig?

    Een 300 + teleconverter zal wel goeie resultaten opleveren. Een 400 zonder IS zou ik persoonlijk niet kopen omdat het voordeel van stabilisatie toch aanzienlijk is.
    Qua AF voldoet je huidige body. Wil je toch upgraden, kies dan een model dat veel focuspunten dicht bij elkaar heeft (7D, 70D), want dat maakt het volgen van een dier in beweging een stuk minder moeilijk. Uiteraard is een 1.6 crop een voordeel bij het gebruik van lange lenzen, want zeker voor vogels is langer haast altijd beter.
    Pieter
    --
    Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

    Comment


    • #3
      Re: Welk Canon model heb ik nodig?

      Met de 300mm f4 L IS + 1,4x teleconverter blijft de AF werken op elke Canon DSLR.
      Bij de 400mm f5,6 + 1,4x teleconverter heb je een camera nodig die nog focust met f8 lenzen, dat zijn alle "1" modellen (misschien ook de 7D MKII ?).
      Je kan dan wel alleen maar het centrale AF-punt gebruiken.

      Met de Kenko teleconverters blijft de AF ook werken (op alle AF punten), ook al is de maximale diafragma opening met de combinatie f8, maar de combinatie met bepaalde lenzen en camerabody's geeft problemen.
      Dat is al zeker zo met de 5D MKIII + 300mm f4 L IS + Kenko 1,4x MC4 DGX, de camera blokkeert dan zodra je de ontspanknop indrukt (je moet dan de accu even verwijderen om de camera terug te laten werken).
      De 1Dx werkt wel met die teleconverter, met alle lenzen die ik kon proberen, maar dan worden alle foto's 1 stop overbelicht (dat is gemakkelijk aan te passen).
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #4
        Re: Welk Canon model heb ik nodig?

        Alvast bedankt voor de info.
        Ik ga voor de 300mm + converter gaan. Misschien nog eventjes op mijn Canon 1100D.
        En wie weet brengt de Kerstman wel een 70 of 7 D ))

        Comment


        • #5
          Re: Welk Canon model heb ik nodig?

          De 7D2 met de nieuwe 100-400mm II lijkt mij de beste combinatie. Compatibel met de 1.4x met autofocus op f8! Wel ietwat prijzige optie.
          Flickr

          Comment

          Working...
          X