Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Geen toegang tot kaart.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Geen toegang tot kaart.

    Zonder een aanwijsbare reden krijg ik de volgende mededeling als ik mijn camera aanzet (Canon mark5dIII):
    Geen toegang tot kaart1
    Herplaats/vervang kaart of form. kaart met deze camera.
    Kan iemand mij uitleggen wat dit betekent, hoe het mogelijk is (bij alle twee kaarten), hoe te voorkomen en hoe op te lossen?
    Heel wat vragen, maar zit er wel mee.
    bedankt voor het lezen van mijn vragen.

  • #2
    Re: Geen toegang tot kaart.

    Dan zijn je kaarten vol denk ik .

    Comment


    • #3
      Re: Geen toegang tot kaart.

      Nee, want ik kan zelfs de foto's niet terugkijken. Dus dat is het niet.

      Comment


      • #4
        Re: Geen toegang tot kaart.

        Met enkele van mijn SD-kaarten gebeurt het wel eens dat ik het schrijfbeveiligingsschuifje per ongeluk omzet tijdens het insteken van de kaart. Geen idee of een 5D ook SD-kaarten lust, dus misschien niet relevant.

        [EDIT] Als de foto's zelfs niet meer zichtbaar zijn is natuurlijk iets anders aan de hand.
        Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

        Comment


        • #5
          Re: Geen toegang tot kaart.

          ik heb 7dmark2 in mijn bezit. kaart bij gekocht Sandisk CF Ultra 32GB 50mb/s.

          kaar in gestoken en volgens de 7d kaar eerst moeten formatteren dat heb ik gedaan.

          nu komt er altijd op

          geen toegang tot kaart. herplaats/vervang kaart of formatteert deze met de camera 2x gedaan het zelfde?

          mijn oude kaart van 16GB 30MB/S in de camera en alles is ok ?

          naar de winkel geweest een ander kaart gekregen.

          kaart in de camera formatteren. en het is van het zelfde?

          ps kaart in mijn canon 5dmark2 gestoken en het is ook het zelfde??

          Terug naar de winkel en mijn sentjes terug gekregen (probleem niet opgelost )

          gr andreas

          Comment


          • #6
            Re: Geen toegang tot kaart.

            Amai dat is wel heel raar

            Comment


            • #7
              Re: Geen toegang tot kaart.

              Kaartjes >16GB worden niet ondersteund? (Is maar een idee.. RTFM kan de oplossing zijn)
              bye, Maurice
              https://on4bam.com/
              Nikon D7500

              Comment


              • #8
                Re: Geen toegang tot kaart.

                In mijn 6d zit momenteel een 32 Gb zonder probleem. Dus de 7d is recenter. Volgens mij zou dat dan ook geen pb mogen geven
                Canon EOS R6 systeemcamera met RF 50 1.8 STM + RF 25-105 F/4 IS 'L' USM, + EF-RF-adapters en een paar heel goede EF 'L' objectieven

                Comment


                • #9
                  Re: Geen toegang tot kaart.

                  Oorspronkelijk geplaatst door philippeDeli Bekijk bericht
                  In mijn 6d zit momenteel een 32 Gb zonder probleem. Dus de 7d is recenter. Volgens mij zou dat dan ook geen pb mogen geven
                  Het gaat hier wel over een 5D markIII

                  Comment


                  • #10
                    Re: Geen toegang tot kaart.

                    Oorspronkelijk geplaatst door n.roose Bekijk bericht
                    Het gaat hier wel over een 5D markIII
                    Oeps, gereageerd op verkeerde thread (Andreas). Maar ook voor de 5dIII gaat dit wss op, want als ik me niet vergis is die van dezelfde generatie als de 6d. En op de 7DII van Andreas die pas uit is zou het zeker moeten lukken.

                    Ik werk dus probleemloos met een SDHC geheugenkaart van 32GB van SanDisk op mijn 6d. Misschien probleem met type SD kaartje (te snel?).
                    Canon EOS R6 systeemcamera met RF 50 1.8 STM + RF 25-105 F/4 IS 'L' USM, + EF-RF-adapters en een paar heel goede EF 'L' objectieven

                    Comment


                    • #11
                      Re: Geen toegang tot kaart.

                      Is dit ondertussen opgelost want ik heb hetzelfde probleem... ook met een canon 5d iii.
                      Canon EOS 5D mark 3 - Canon Eos 5D mark 4 - Canon R5 - Canon EF 24-70mm f/2.8 L II USM - Canon EF 70-200mm f2.8 L IS II USM - Canon EF 85mm f/1.8 USM - Canon EF 100mm f/2.8 USM Macro - Flitsers Godox AD 200 (2x) - Godox AD 600 - ...

                      Comment


                      • #12
                        Re: Geen toegang tot kaart.

                        Dit is een oude post door het zoeken naar info kwam ik hier terecht. Wie kan mij helpen ik heb foto's genomen die heel belangrijk zijn gezien we deze nooit meer kunnen nemen. is er een oplossing om die foto's toch op een pc te krijgen ? De kaartlezer leest de kaart niet meer , ik kan ze ook niet meer zien op de camera. Ik krijg deze melding geen toegang tot kaart. Herplaats/vervang kaart of formatteert deze met de camera. Mijn kaart is een Lexar Professional 800 x 32 GB compact flash UDMA7

                        Comment


                        • #13
                          Re: Geen toegang tot kaart.

                          Kan het zijn dat het fisieke slotje vd kaart per ongeluk is verschoven?

                          Verstuurd vanaf mijn SM-A515F met Tapatalk
                          portfolio en workshops:
                          https://www.bennybulke.com/

                          Comment


                          • #14
                            Re: Geen toegang tot kaart.

                            Oorspronkelijk geplaatst door Kai57 Bekijk bericht
                            Zonder een aanwijsbare reden krijg ik de volgende mededeling als ik mijn camera aanzet (Canon mark5dIII):
                            Geen toegang tot kaart1
                            Herplaats/vervang kaart of form. kaart met deze camera.
                            Kan iemand mij uitleggen wat dit betekent, hoe het mogelijk is (bij alle twee kaarten), hoe te voorkomen en hoe op te lossen?
                            Heel wat vragen, maar zit er wel mee.
                            bedankt voor het lezen van mijn vragen.
                            Ik heb dit al meermaals gehad met ander merk camera maar altijd met Sandisk kaarten (gebruik nu andere).
                            Om de foto's terug te halen gebruik ik Stellar photo recovery (werkt fantastisch. Je zou verrast zijn wat je nog allemaal van een kaart kan recupereren, zelfs van oude sessies).
                            Het formatteren doe ik nu meestal op mijn PC met de SD card formatter van de SD association (www.sdcard.org).

                            Comment


                            • #15
                              Re: Geen toegang tot kaart.

                              Wat wigelII beschrijft klopt als een bus.
                              Het is van groot belang dat tijdens het schrijven (werken met de camera) er geen onderbrekingen gebeuren. Vb. door uitname van de batterij. SD-kaarten kunnen daar gewoon niet tegen. De 2 sandisks die gesneuveld zijn bij mij is daardoor voorgevallen. Recovery was altijd mogelijk (nu ik gebruik daar dd of ddrescue voor - backup naar een image, zet die image op een goed medium - en laat dan photorec of wat anders z'n werk doen).
                              Kijk vooral na dat er geen valse contacten zijn met batterijen - en zie vooral na dat die nog goed zijn. Dat kan echt dodelijk zijn voor de sectoren op de flash-kaart die je net aan 't beschrijven bent.
                              Bij mij is 't een keer voorgevallen door de kaart er te snel uit te halen en te vervangen, en een andere keer bij een batterijwissel. Idd. een Pebkac probleem! (zie userfriendly)
                              Ondertussen gebruik ik al zo'n +10 jaar Sandisk - en 2 kaarten defect - da's weinig. Heb me ooit laten verleiden tot een goedkoper merk, en dat was niet echt ok. Lexar is ook een naam wat dat betreft, zit u eigenlijk goed, maar toch - en zo zijn er nog wel een paar die goed materiaal maken. Ga daar niet gaan op besparen. Als die kaart vrij recent is - dan kan't goed zijn dat je er nog garantie op hebt. Lexar geeft mogelijks 10 jaar op die pro-kaarten...
                              Eenmaal zo'n kaart een slechte sector heeft - kan je zoveel proberen die te laten herleven als je wil - ze gaat een paar keer in 't beste geval normaal doen, om dan weer dezelfde miserie te vertonen. Zo'n kaart vervang je. Zonder pardon.
                              Naast Stellar heb je tal van programma's - sandisk geeft bij bepaalde reeksen gedurende 1 jaar ook zo'n recovery ding - je hebt photorec (is gratis tool), en nog tal van andere tools. Ga voor dat waar je je goed bij voelt.
                              groeten

                              Comment

                              Working...
                              X